پایگاه خبری اختبار

تایید شنیده های غیررسمی: مرکز وکلای قوه قضاییه برای قضات شاغل، پروانه وکالت صادر می‌کند

آزمون کارشناسی رسمی دادگستری قوه قضاییه سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- با گذشت حدود دو هفته از انتشار اخباری درباره صدور پروانه وکالت برای قضاتی که هنوز در حال اشتغال به قضاوت هستند، صحت این خبر با توجه به تصویر نامه معاون مرکز وکلای قوه قضاییه احراز شده است.

به گزارش اختبار، در ماه‌های اخیر و با توجه به تصویب بندی درباره ملزم شدن قضات به شرکت در آزمون وکالت، این موضوع به چالشی جدی برای نمایندگان مجلس و شورای نگهبان تبدیل شد و اعتراضات گسترده قضات و برخی مقامات بلندپایه قوه قضاییه را در پی داشت.

درحالی که این مصوبه در رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، خبری درباره امکان دریافت «پروانه وکالت در حال اشتغال» در برخی کانال‌های تلگرامی مرتبط با قضات منتشر شد.

مدیران کانون‌های وکلای دادگستری به سرعت صدور چنین پروانه‌هایی از سوی کانون‌ها را رد کردند.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن غیرقانونی دانستن چنین عملکردی، اعلام کرد: «حسب اطلاعات به دست آمده، این اقدام از سوی نهاد موازی (مرکز امور مشاوران قوه قضاییه) در حال انجام است».

بااینحال هیچ‌کدام از مقامات مسئول در مرکز وکلای قوه قضاییه و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به این موضوع واکنشی نشان ندادند تا اینکه روز گذشته تصویر نامه رامتین قانع، معاون مرکز وکلای قوه قضاییه، در خبرگزاری تسنیم منتشر شد و مهر تاییدی بر شنیده‌های غیررسمی زد.

آقای قانع در این نامه نوشته است که هیات نظارت مرکز وکلای قوه قضاییه، امکان صدور پروانه برای قضات شاغل مشروط به داشتن ۲۰ سال سنوات خدمتی که حداقل ۱۵ سال آن سابقه قضایی باشد فراهم است.

به این ترتیب این گروه از قضات می‌توانند با دریافت این پروانه‌ها،‌ اطمینان خاطر داشته باشند که پس از منفک شدن از دستگاه قضایی نیازی به شرکت در آزمون وکالت ندارند و می‌توانند به راحتی پروانه‌های تهیه‌شده را فعال کنند.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید.

روسای محترم هیات مدیره های مراکز وکلای قوه قضائیه سراسر کشور

سلام علیکم

احتراما با توجه به مصوبه هیات محترم نظارت مرکز، امکان صدور پروانه (به صورت غیرفعال) برای قضات شاغل مشروط به داشتن ۲۰ سال سنوات خدمتی که حداقل ۱۵ سال آن سابقه قضایی باشد فراهم است.

شایسته است مراتب به استحضار روسای محترم دادگستری کل استانها برسد.

مدارک لازم:

۱ – تصویر کارت ملی

۲- تصویر شناسنامه

۳ – حکم کارگزینی (ریالی)

۴ – یک فقره فیش به مبلغ ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال واریز شده به حساب شماره ۸۹۱۰۰۰۳۰۰۶ نزد بانک ملت بنام مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه (به طور على الحساب)

۵ – تکمیل فرم درخواست

شایسته است اسکن خوانای مدارک (از جمله فیش واریزی) از طریق اتوماسیون اداری به معاونت وکلا ارسال گردد و متعاقبا اصل فیش های واریزی ازطریق پست یا اعزام نماینده تحویل معاونت وکلا گردد. (ذکر نام و محل دقیق خدمت بر روی فیش الزامی است)

تذکر: با توجه به مشکلات و اختلال سامانه از ثبت نام جدید از طریق سامانه خودداری شود. بدیهی است ثبت نام های صورت گرفته قبلی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

معاون وکلا مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

پروانه وکالت قضات در حال اشتغال» در مرکز وکلای قوه قضاییه
پروانه وکالت قضات در حال اشتغال» در مرکز وکلای قوه قضاییه

خروج از نسخه موبایل