راهنمای استفاده از سامانه «پرسمان تردد» برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

پایگاه خبری اختبار- ایرانیان خارج از کشور با مراجعه به سامانه پرسمان می‌توانند از پرونده قضایی احتمالی خود در داخل کشور باخبر شوند.

به گزارش اختبار، سامانه «پرسمان تردد» با همکاری وزارت امور خارجه و نهادهای ذی‌ربط در بستر سامانه «میخک» راه‌اندازی شده است. هدف از ایجاد این سامانه، آگاهی و اطمینان خاطر ایرانیان مقیم خارج از کشور نسبت به وضعیت قانونی و امکان تردد امن آنان پیش از سفر به ایران است.

هموطنان خارج از کشور می‌توانند با ورود اطلاعات کنسولی و بارگذاری تصاویر گذرنامه و شناسنامه، از طریق این سامانه نسبت به استعلام وضعیت خود اقدام کنند. پاسخ استعلام‌ها حداکثر ظرف ۱۰ روز از طریق ایمیل به متقاضیان اعلام می‌شود.

راه‌اندازی این سامانه در راستای تسهیل رفت‌وآمد، ایجاد امنیت خاطر و حمایت از حقوق ایرانیان خارج از کشور انجام شده و گزارش عملکرد آن به‌صورت دوره‌ای منتشر خواهد شد.

در ادامه، مراحل و نحوه استفاده از سامانه «پرسمان تردد» برای ثبت و پیگیری استعلام‌ها توضیح داده می‌شود:

۱) ابتدا برای ورود به سامانه آدرس https://porsesh.mfa.ir را در مرورگر خود وارد کنید تا وارد صفحه ” ناحیه کاربری” شوید.

سامانه «پرسمان تردد»

نکته: قبل از ارسال پرسش، مراجعه کنندگان می توانند از منو بالا سمت چپ قسمت ” پرسش های متداول” را انتخاب و پس از هدایت به پورتال ” آشنایی با خدمات کنسولی” ضمن آشنایی با بخش های مختلف خدمات رسانی در حوزه های: امور سجلی و شناسنامه، امور دانشجویی، امور گذرنامه، امور اسناد، امور اجتماعی و امور تابعیت، پاسخ پرسش های احتمالی خود را دریافت نمایند. در غیر اینصورت چنانچه پاسخ مورد نظر در این قسمت وجود نداشت، اقدام به ارسال” پرسش” جدید نمایید.

سامانه پرسمان

سامانه پرسمان

۲) در بالای صفحه چپ ابتدا منوی ” ثبت نام” را انتخاب نموده و وارد صفحه ” ثبت نام” شوید سپس گزینه های مورد نظر را تکمیل کرده تا وارد سامانه پرسش شوید.

ثبت نام

۳) پس از تکمیل فرم ثبت نام وارد پروفایل کاربری خود می شوید.

پروفایل کاربری

در این قسمت ” موضوع” عنوان پرسش خود را بنویسید.

در قسمت ” نوع درخواست” با توجه به ” موضوع پرسش” مورد نظر، یکی از ” انواع درخواست” را انتخاب نمایید.

در قسمت ” شرح درخواست” متن تقاضا یا پرسش مورد نظر را مرقوم فرمایید.

در صورتی که قصد ارسال تصویر سندی را دارید، می توانید از قسمت” پیوست ها” فایل مورد نظر را بارگیری و الصاق نموده و اگر تعداد فایل ها بیشتر از یک فایل بود از گزینه” افزودن بیشتر استفاده نمایید.

در انتها با استفاده از گزینه ارسال پرسش مورد نظر را ارسال نمایید.

در مرحله بعدی پرسش مطرح شده در اسرع وقت توسط کارشناس مربوطه بررسی و پاسخ داده خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا