نماد سایت پایگاه خبری اختبار

سازمان سنجش اعتراضات نسبت به آزمون وکالت ایلام را بررسی می‌کند

پذیرش کارآموزان وکالت بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون مرکز در واکنش به مرگ ۵ کولبر در مرزهای غربی کشور

پذیرش کارآموزان وکالت بیانیه کمیسیون حقوق بشر کانون مرکز در واکنش به مرگ ۵ کولبر در مرزهای غربی کشور

نماینده سازمان سنجش در دانشگاه ایلام:

اشتباه پیش‌آمده در محاسبه زمان آزمون وکالت «سرنوشت‌ساز» نبود

پایگاه خبری اختبار- در نخستین ساعات پس از پایان آزمون وکالت ۹۷ که روز جمعه ۹ آذر برگزار شد، برخی داوطلبان آزمون کانون وکلای دادگستری ایلام با انتشار نوشته‌هایی در کانال‌های تلگرامی از عدم رعایت مدت‌زمان مقرر برای برخی داوطلبان و اعطای زمان بیشتر از وقت قانونی به ایشان خبر دادند.

در همین راستا خبرنگار اختبار در گفت‌وگو با مصطفی نعمت، نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه ایلام جزییات این اعتراضات را جویا شد.

 نعمت با رد کردن وقوع تخلفی که در نتایج آزمون اثرگذار باشد گفت:

با توجه به صحبت‌های مسئولان سازمان مبنی بر افزایش ۱۵ دقیقه‌ای آزمون وکالت امسال، این شائبه برای برخی همکاران ما ایجاد شده بود که این زمان، علاوه بر زمان مقرر در دفترچه سؤالات است. بنابراین بعد از تحویل گرفتن برگه‌های داوطلبان، در برخی کلاس‌ها تعدادی از شرکت‌کنندگان همچنان در حال پاسخگویی به سؤالات بودند اما اولاً این افراد که حدوداً سی، چهل نفر بودند، در حدود ۷،۸ دقیقه بیشتر از سایرین زمان داشتند و ثانیاً در میان سروصدا و اعتراضات سایر داوطلبان عملاً امکان تمرکز و دقت در پاسخگویی نداشتند و به‌نظر نمی‌رسد در این چند دقیقه تفاوتی در نتایج آزمون ایجاد شده باشد.

وی با بیان این که برخی اتهامات دور از انصاف در روزهای بعد از آزمون نسبت به من در فضای مجازی مطرح شد اعلام کرد: متأسفانه برخی داوطلبان در پیگیری مطالبات خود جانب انصاف را نگه نداشتند، برای مثال نام و امضای داوطلبان دیگری را در ذیل نامه اعتراض خود درج کردند که این افراد بعدتر در تماس با ما اعلام کردند این امضا متعلق به ایشان نیست و اعتراضی ندارند.

وی در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر حضور همسرش در جلسه آزمون گفت: همسر من فارغ‌التحصیل رشته مهندسی است، هیچ‌کدام از نزدیکان من در این آزمون شرکت نداشتند و طرح چنین مباحثی به دور از اخلاق است.

نعمت با تأکید بر این که صورتجلسه کامل این آزمون به سازمان سنجش منعکس شده است افزود: سازمان سنجش از ما، نماینده سازمان، حفاظت آزمون و کارشناس‌ها گزارش اخذ کرده و در مجموع همه این‌ها در جلسه‌ای بررسی و جمع‌بندی خواهد شد. زمان اعلام تصمیم سازمان در این خصوص مشخص نیست.

در همین رابطه بخوانید:

گفت‌وگو با رئیس کانون وکلای ایلام درباره دردسرهای ۱۵ دقیقه وقت اضافه

خروج از نسخه موبایل