شهریۀ کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۵ درصد افزایش می یابد


هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصویب کرد

شهریۀ کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۵ درصد افزایش می یابد

به گزارش مهر، چهارمین جلسه هیات امنای مرکزی  دانشگاه آزاد در دوره مدیریت جدید عصر ۲۸ خرداد ۹۳ در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام و با ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد در این جلسه در پاسخ به پرسش مهر درباره افزایش شهریه دانشگاه آزاد برای سال تحصیلی آینده اظهار داشت: بر اساس مصوبه جلسه پیشین هیات امنای دانشگاه آزاد مقرر شد شهریه تمام مقاطع این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده با میانگین ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مصوبه وزارت علوم برای افزایش شهریه دانشگاههای شهریه پرداز تا سقف ۲۵ درصد است خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد ۱۰ درصد کمتر از این سقف شهریه را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: افزایش این میزان شهریه بر اساس رشته ها در واحدهای دانشگاه آزاد متفاوت است و واحدها می توانند برای افزایش رقابت بیشتر شهریه را بر اساس میانگین ۱۵ درصد کاهش یا افزایش دهند.

این مقام مسول در ارتباط با افزایش شهریه این دانشگاه بر یک نکته تاکید کرد و گفت: هر چند واحدهای استانی اختیار دارند شهریه را تا سقف معین شده افزایش دهند اما این میزان شهریه باید در هیات امنای استانی به تصویب برسد و در صورت دریافت شهریه بیش از سقف مجاز با این واحدها برخورد می شود و شهریه اضافی به دانشجویان عودت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد در ارتباط با دانشجویانی که مشکل پرداخت شهریه در ایام امتحانات دارند اظهار داشت: هیچ واحدی نمی تواند دانشجویی را به علت عدم پرداخت شهریه از امتحان محروم کند. واحدهای دانشگاهی می توانند این دانشجویان را برای دریافت وام با بهره کم به ما معرفی کنند.

وی در ارتباط با شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر که برای برخی از آنان در امتحانات پایان ترم مشکل ایجاد شده بود تاکید کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر موظف به پرداخت شهریه نیستند و می توانند در امتحانات پایان ترم شرکت کنند. بنیاد شهید موظف شده شهریه این دانشجویان را بپردازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا