نماد سایت پایگاه خبری اختبار

ظرفیت کانون وکلای کرمان در آزمون وکالت ۹۶

1215-ظرفیت-کانون-وکلای-کرمان-96

1215-ظرفیت-کانون-وکلای-کرمان-96

ظرفیت پذیرش کارآموزان وکالت آزمون سال ۹۶ کانون وکلای کرمان ۵۰ نفر تعیین شد

در آزمون وکالت ۹۵ ظرفیت این کانون ۶۰ نفر بود

پایگاه خبری اختبار- رییس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان از ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر کارآموز وکالت در سال ۹۶خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری کرمان، اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان با رئیس کل دادگستری استان، دادستان و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی کرمان در محل کانون به دیدار و گفتگو نشستند.

بروزترین اخبار آزمون وکالت ۹۶

در این جلسه، رئیس هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان به کمپین حذف ظرفیت از آزمون وکالت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مجلس به این قضیه ورود کرد و از آنجا که نظریه مشورتی بود به طور رسمی به مرجع رسمی قانونی ابراز نشده و به تایید مجلس شورای اسلامی نرسیده است و ظرفیت وکالت همچنان برای خود پا برجاست.

مجید شعبانی افزود: بر اساس تجربه‌ سال‌های گذشته می‌توان گفت هر زمان که ظرفیت وکالت بالا رفت افراد غیربومی به سمت کرمان هجوم آوردند از این رو لازم است تناسبی بین ظرفیتی که کانون وکلای دادگستری کرمان جذب می‌کند با ظرفیت استان‌های دیگر برقرار شود.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان نیز عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره از تفاهم، تعامل و همدلی بین اعضای هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری کرمان استفاده کردیم و تلاش خود را جهت ارتقای وحدت میان قضات و وکلا را در عمل به کار بسته و موجبات کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی که دغدغه اصلی دادگستری بود را فراهم کردیم.

علی فیروزمند با اشاره به رشد قارچ‌گونه مؤسسات حقوقی و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده‌اند، عنوان کرد: متأسفانه هیچ‌گونه محدودیتی برای ثبت مؤسسه حقوقی با ارائه پروانه وکالت از سوی سازمان ثبت اسناد به عنوان متولی ثبت مؤسسات و شرکت‌ها وجود ندارد.

وی گفت: کارآموزان وکالت در کانون‌های وکلای دادگستری بعد از گذراندن مراحل دشوار و اخذ پروانه وکالت، همچنان تحت نظارت کانون وکلای دادگستری قرار دارند و در صورت تخلف به دادسرای انتظامی معرفی می‌شوند اما در خصوص مؤسسات حقوقی می‌توان گفت نبود ناظری که کیفیت عملکرد این مؤسسات را بررسی کند مشکلاتی را ایجاد کرده است.

فیروزمند ادامه داد: در کانون وکلا با شکایات زیادی از سوی مردم علیه این مؤسسات مواجه بوده‌ایم و در برخی از موارد شاهد بودیم که مؤسسین آن وکیل دادگستری نبوده‌اند از این‌رو خود به عنوان شاکی ورود کردیم و پس از پیگیری‌های لازم و همکاری دادستان کرمان توانستیم مقدمات پلمپ یکی از این مؤسسات را فراهم نماییم.

وی تصریح کرد: لازم است کارگروه مشترکی میان دادگستری و کانون وکلای کرمان برای تشخیص گلوگاه‌های افزایش آمار پرونده‌ها تشکیل شود.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری کرمان با بیان اینکه مؤسسات حقوقی در واقع بین وکلا و مردم قرار گرفته‌اند عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که ایجاد مؤسسات حقوقی جرم‌خیزی و اطاله دعاوی مراجعان را در پی خواهد داشت و همانگونه که در برخی استان‌ها مدیر کل ثبت با دستورالعملی این مشکل را حل کرده است در استان کرمان نیز لازم است اقدامات لازم جهت اصلاح اساسنامه ثبت این مؤسسات صورت گیرد.

در پایان این نشست، جلسه کمیسیون ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه با حضور اعضای هیأت مدیره و مقامات قضایی تشکیل و پس از بحث تبادل نظر مقرر گردید که برای سال جاری تعداد ۵۰ نفر کارآموز، از طریق آزمون جذب گردند.

شایان ذکر است ظرفیت پذیرش کانون وکلای کرمان در سال ۹۴، ۴۰ نفر و در سال ۹۵، ۶۰ نفر تعیین شده بود.

 

خروج از نسخه موبایل