پایگاه خبری اختبار ـ تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یکی از مشاغل مورد علاقه فارغالتحصیلان حقوق است؛ بنابراین اطلاع از شرایط و نحوه تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی میتواند آنها را در مسیر رسیدن به این شغل کمک کند.
به گزارش اختبار، ثبت نام آزمون تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۴ از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org صورت می گیرد و مهلت ثبت نام آزمون از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد است.
برای ورود به سامانه ثبتنام آزمون تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۴ کلیک کنید
آزمون در روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۴/۰۴/۲۷ با توجه به آمار شرکتکنندگان حسب مورد در تهران و برخی مراکز استان برگزار خواهد شد.
مدارک مورد نیاز ثبتنام تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
۱ ـ تکمیل تقاضانامه اینترنتی
۲ ـ پرداخت هزینه ثبتنام آزمون به مبلغ ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل پانصد هزار تومان بصورت الکترونیکی از طریق درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjsh.org
۳ ـ فایل عکس اسکن شده متقاضی میبایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبتنام اینترنتی آماده نماید.
۱ ـ ۳ ـ عکس ۴×۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)
۲ ـ ۳ ـ عکس اسکن شده فقط باید با در قالب JPG باشد.
۳ ـ۳ ـ اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰ × ۲۰۰ باشد.
۴ ـ۳ ـ تصویر متقاضی باید واضح مشخص و فاقد اثر مهر منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵ ـ ۳ ـ حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد تا حد امکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱ ـ اسکن عکس از روی کارتهای شناسایی کارت ملی شناسنامه و … قابل قبول نیست و داوطلبان لازم است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام نمایند.
تبصره ۲ ـ عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳ ـ در صورت ارسال عکس غیر معتبر ثبتنام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میشود.
تذکر مهم:
با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبتنام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میشود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نشود. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
شرایط ثبتنام تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
بخش اول ـ شرایط عمومی متقاضیان
الف ـ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
ب ـ پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
پ ـ تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی
ت ـ داشتن حداقل بیست و چهار سال سن؛
ث ـ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد؛
ج ـ عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی
چ ـ نداشتن سوء پیشینه موثر کیفری
ح ـ عدم اعتیاد به مواد مخدر
خ ـ عدم وابستگی به احزاب و گروهکهای مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران یا هواداری آنها
تبصره ـ ملاک محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل پایان معافیت از خدمت و سن متقاضی آخرین روز ثبت نام است.
متقاضیان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۴ چه مدارکی باید داشته باشند؟
الف ـ داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های حقوق کلیه گرایش ها، فقه و مبانی حقوق اسلامی کلیه گرایش ها و علوم قضایی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو حوزوی یا بالاتر.
ب ـ داشتن مدرک مهارت کار با رایانه از مراجع معتبر گواهینامه مهارت کار با رایانه ICDL از مراکز صلاحیتدار و دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای کشور
پ ـ داشتن حداقل سه سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی یا سطح دو حوزه علمیه دو سال برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه علمیه و یک سال برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزه علمیه
سابقه کار مرتبط با مشاغل حقوقی و محاسبه مدت آن باید به تائید مرکز برسد.
چه افرادی نمی توانند در آزمون دفتر خدمات الکترونیک قضایی شرکت کنند؟
بر اساس ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی افراد زیر نمی توانند به عنوان مدیر در دفتر فعالیت کنند:
الف- مستخدمان دستگاه های موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؛
ب- شاغلان به امر تجارت موضوع ماده ۲ قانون تجارت؛
پ- وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری
درصورت شرکت مشمولین بند های (الف، ب و پ) و اتمام فرایند جذب، در زمان صدور پروانه دفتر خدمات الکترونیک قضایی موظف به ارائه مستندات اتمام اشتغال به مشاغل مذکور می باشد.