مدارک لازم برای مصاحبه دکتری ؛ شروع فرآیند مصاحبه از ۱۸ اردیبهشت

فرایند مصاحبه آزمون دکتری ۹۲ از چهارشنبه هفته جاری در دانشگاههای کشور آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبانی که بر اساس کارنامه منتشره در سایت این سازمان به عنوان معرفی شده یک و یا چند کد رشته محل از رشته امتحانی مربوط مشخص شده‌اند، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه برای هریک از موسسات مبلغ  ۲۵ هزار تومان به شماره حساب مربوط به موسسه محل برگزاری مصاحبه واریز و اصل فیش واریز شده را به همراه مدارک مورد نیاز به همراه داشته باشند و آن را هنگام شرکت در مصاحبه به مسوول ذیربط تحویل دهند.

در صورتیکه برای چند کد رشته محل در یک دانشگاه، منحصراً از داوطلب یک نوبت مصاحبه به عمل آید باید بدون توجه به تعداد کد رشته‌ها مبلغ ۲۵ هزارتومان پرداخت شود.

آن دسته از داوطلبانی که در مصاحبه شرکت و پس از گزینش نهایی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری سال ۹۲ (اعم از دوره­های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی و یا پردیس خودگردان) قرار گیرند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری سال ۱۳۹۳ نخواهند بود.

تمام داوطلبانی که اسامی آنها در ردیف معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در این مرحله قرار گرفته باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط که در سایت سازمان قرار دارد حداکثر تا ۲۲ اردیبهشت ماه ضمن پرداخت مبلغ ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

مدارک مورد نیاز که لازم است معرفی‌شدگان برای انجام مراحل مصاحبه همراه خود داشته باشند:

۱- اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)

تبصره – معرفی‌‌شدگانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد بوده و حداکثر تا تاریخ ۳۱/۶/۹۲ فارغ‌التحصیل می‌شوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه ۵۷ دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور)

۲- اصل مدرک کارشناسی (لیسانس)

تبصره ۱- آندسته از معرفی شدگانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست اصل مدرک کاردانی را نیز ارائه کنند.

تبصره ۲ – معرفی‌‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک یا مدارک‌ مندرج در بندهای ۱ و ۲ فوق نیستند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را به همراه داشته باشند.

۴ـ اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی این سازمان

۵ـ اصل گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن دسته از معرفی شدگانی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده کرده اند.

به گزارش مهر، ۲۱ هزار و ۸۸ نفر در این دوره آزمون دکتری به مصاحبه دعوت شدند.

حسین توکلی – مشاور عالی سازمان سنجش، گفت: فرایند مصاحبه دکتری ۹۲ از چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا