نماد سایت پایگاه خبری اختبار

مراسم تودیع و معارفه رییس شوراهای حل اختلاف برگزار شد

اخبار حقوقی - پایگاه خبری اختبار

اخبار حقوقی - پایگاه خبری اختبار

رئیس سابق شوراهای حل اختلاف:

در طول عمرم یک پرونده را هم ورق نزدم

پایگاه خبری اختبار- مراسم تودیع حجت‌الاسلام احمدی میانجی و معارفه حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری روز گذشته (۲۳ تیرماه) برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام احمدی میانجی، رئیس پیشین شوراهای حل اختلاف کشور گفت: بعد از ۱۰ سال برای بار دوم از ریاست قوه قضائیه تشکر کردم و چند بار شفاهاً خواستم که هم سنم بالا رفته و هم دیگر بس است و به جای ما جوان‌ترها بیایند و از ایشان ممنونم که بعد از تقاضای شفاهی و کتبی استعفای مرا پذیرفت.

وی افزود: زمانی که به من خبر دادند که آقای مظفری انتخاب شده است آرامش روحی بسیار خوبی به من دست داد. هم اینکه این مسؤلیت به گردن آقای مظفری گذاشته شد که شایسته و خوب است و هم اینکه مثل من نیست که حتی یک پرونده را در طول عمرم ورق نزدم. ایشان هم کار را بلد است و هم جوان‌تر است.

احمدی میانجی گفت: از اینکه نتوانستم در تلاش‌هایم مشکلات شورای حل اختلاف را از نظر پرسنلی و مالی حل کنم عذرخواهی می‌کنم. کارکنان شوراهای حل اختلاف افراد مخلصی هستند که با ۲۰۰ تا ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان در ماه کار می‌کنند.

وی افزود: در سال ۹۷، ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف تشکیل شده که از این تعداد ۲۰۴ هزار پرونده مورد اعتراض قرار گرفت و ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار پرونده نیز با صلح و سازش مختومه شد و از ارسال آنها به دادگستری جلوگیری شد.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل