«منشور اخلاقی کارکنان دیوان عالی کشور» ابلاغ شد

پایگاه خبری اختبار- منشور اخلاقی کارکنان دیوان عالی کشور در هشت بند و با هدف ایجاد تحول و تعالی در تکریم مراجعین ابلاغ شد.

به گزارش اختبار به نقل از دیوان عالی کشور، منشور اخلاقی دیوان عالی کشور در هشت بند و با هدف اجرای صحیح سند تحول قضایی و ایجاد تعالی در امر تکریم مراجعین تدوین شد و معاونت برنامه ریزی و امور عمومی و همچنین روابط عمومی دیوان عالی کشور مسئول اجرا، ابلاغ و پیگیری مفاد آن شدند.

متن ابلاغی منشور اخلاقی دیوان عالی کشور به شرح زیر است؛

موضوع تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت و ارزش‌های انسانی آنان که همواره در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار گرفته است از جمله مهمترین مسائل و راهبردهای عالی دستگاه قضا است و حفظ و ارتقاء شأن و جایگاه رفیع دیوان عالی کشور در تظلم خواهی افرادی که از باب نیاز و ضرورت به این مرجع پناه آورده‌اند بر عهده یکایک همکاران ساعی دیوان عالی کشور است؛ لذا ضرورت دارد همکاران ارجمند موارد ذیل را به طور جد مدنظر قرار دهند.

با توکل به خداوند متعال و اخلاص در خدمت، مسئولیت محوله را امانت الهی دانسته و ضمن گشاده رویی و شکیبایی، با مراجعین برخوردی کریمانه و متواضعانه داشته باشند.

خدمت را همواره مزین به صداقت، امانت داری، رازداری، حفظ حیثیت، آبرو و حریم خصوصی افراد، رعایت عدالت، تسلط بر قوانین و مقررات، و دوری از مفاسد اداری نمایند.

از آنجا که پاسخگویی حق ارباب رجوع است و هیچگونه کوتاهی در ادای حق پذیرفته نیست، حسب مورد در اسرع وقت با پاسخ‌دهی مناسب مکتوب و یا شفاهی، از مراجعه مجدد و یا ارجاع بدون توجیه آنان به قسمت های مختلف پرهیز شود.

رعایت ادب و نزاکت و حفظ ارزش‌ها و موازین اخلاقی و اسلامی در برخورد با مراجعین محترم رعایت گردد.

با حضور منظم در محل کار، رعایت وقت شناسی، انضباط اداری و پوشش مناسب با فرهنگ اسلامی و آراستگی محیط اداری خدمات صادقانه و شایسته ای ارائه گردد.

با تقویت روحیه انتقاد پذیری، از نظرات، پیشنهادات و انتقادات مراجعین در راستای ارتقاء خدمات و افزایش رضایتمندی استقبال بعمل آورده و اگر در مراجعات احیاناً تعدی از ارباب رجوع صورت گرفت با کرامت با وی برخورد و اغماض شود.

در حفظ اطلاعات شخصی افراد در پرونده های قضایی و اسرار سازمانی و همچنین اموال و تجهیزات اداری کوشا بوده و از مسئولیت و اختیارات خود به نحو صحیح استفاده نمایند.

با تلاش در جهت افزایش مستمر آموخته ها و تخصص خود و نیز پرورش مهارت‌های مرتبط با وظایف محوّله، کیفیت پاسخگویی و رضایتمندی به ارباب رجوع را ارتقاء بخشند.

با وفاق، همدلی، مشورت، اعتمادسازی و احترام متقابل بین همکاران در ساختن محیطی صمیمی، پویا و ثمربخش سهیم باشند.

خروج از نسخه موبایل