نماد سایت پایگاه خبری اختبار

هشدار رئیس اسکودا به داوطلبان آزمون وکالت

1847-شهبازی-نیا

1847-شهبازی-نیا

فروش سؤالات احتمالی آزمون وکالت بی‌تردید کلاهبرداری است

پایگاه خبری اختبار- یک مؤسسه سودجو با ارسال پیامکی به صورت انبوه مدعی شده است که می‌تواند سؤالات احتمالی وکالت ۹۷ را پیش از طراحی حدس زده و آن را در اختیار داوطلبان قرار دهد.

به گزارش اختبار به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با بیان اینکه سؤالات آزمون وکالت در زمانی نزدیک به آزمون طراحی می‌شوند، گفت: این قبیل پیامک‌ها بی‌تردید کلاهبرداری است و داوطلبان مطمئن باشند که با هیچ فناوری و منطقی نمی‌توان به سؤالاتی که قرار است ۲ ماه دیگر طراحی شوند، دسترسی پیدا کرد و آنها را حدس زد.

وی افزود: گزارش این تخلف را به مراجع ذی‌ربط منعکس کرده‌ام زیرا این قبیل مؤسسات باعث بی‌اعتمادی داوطلبان آزمون وکالت می‌شوند. 

شهبازی‌نیا اضافه کرد: سطح امنیتی آزمون وکالت از طراحی سؤالات تا برگزاری بسیار مناسب و بالاست و قطعاً سؤالاتی که توسط این افراد سودجو فروخته می‌شود ربطی به سؤالات اصلی آزمون وکالت ندارد.

علاوه بر لزوم هوشیاری داوطلبان آزمون وکالت برای رونق ندادن به بازار سودجویان، مراجع ذی‌ربط نیز در خصوص فعالیت آزادانه این قبیل مؤسسات باید مراقبت لازم را کرده و با آنها برخورد کنند.

خروج از نسخه موبایل