نماد سایت پایگاه خبری اختبار

پیام رئیس اسکودا به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری

1847-شهبازی-نیا

1847-شهبازی-نیا

مرتضی شهبازی‌نیا:

قوانین و مقرراتِ مغایر با اصل استقلال نهاد وکالت اصلاح شود

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در پیامی که به مناسبت هفتم اسفند منتشر کرد، خواستار اصلاح قوانین و مقررات مغایر با استقلال کانون وکلا، از جمله آیین‌نامه جدید رئیس قوه قضاییه شد.                  

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی اسکودا، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

هفتم اسفند یادآور خاطره شکوهمندی‌ست؛ روزى که به همت و تلاش نخست وزیر مردمى وقت، نهضت مشروطه‌خواهى ایران توفیقى سترگ حاصل کرد و با تصویب لایحه قانونى استقلال کانون وکلاى دادگسترى، حق دسترسى به وکیل مستقل دادگسترى و مآلاً حاکمیت قانون و اجراى صحیح عدالت، به رسمیت شناخته شد.

به عنوان مطالبه نهاد وکالت، شایسته است که این روز بزرگ ملى در تقویم رسمى کشور گنجانده شود تا حلاوت و شیرینى آن، کام عموم مردم ایران را شیرین سازد.

این روز بزرگ را خدمت عموم ملت ایران، به ویژه جامعه حقوقى و وکلاى عزیز سراسر کشور تبریک عرض مى کنم. در این ایام خجسته که مقارن با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) است، آرزو مى کنم، با درایت و نیک‌اندیشى مسئولان و با همت و تلاش جامعه وکالت، زخم هاى ملال آورى که با برخى هجمه هاى ناروا بر پیکر نهاد وکالت وارد شده، التیام یابد و قوانین و مقرراتِ مغایر با اصل استقلال نهاد وکالت، نظیر تبصره ماده ۴٨ قانون آئین دادرسى کیفرى و آئین‌نامه اخیر التصویب مرکز مشاوران قوه قضائیه حذف یا اصلاح شوند. همچنین از صمیم قلب آرزومندم تا به میمنت حلول سال نو، هیچ وکیل دادگسترى در بند و زندان نماند.

رئیس اتحادیه سراسرى کانون هاى وکلاى دادگسترى ایران- مرتضی شهبازى

 

خروج از نسخه موبایل