نماد سایت پایگاه خبری اختبار

گفت‌وگوی اختبار با آرش همراهی

۲۶۳۳-آرش-همراهی-کانون-وکلا-یزد-۲۵۰

۲۶۳۳-آرش-همراهی-کانون-وکلا-یزد-۲۵۰

داوطلب نابینا و کم‌شنوا

پذیرفته شده در آزمون وکالت ۹۷ کانون وکلای یزد

رتبه ۷۲ کنکور سراسری، دانشجوی کارشناسی‌ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شیراز و پذیرفته‌شده در آزمون وکالت سال ۱۳۹۷. این‌ها موفقیت‌های «آرش همراهی»، جوان ۲۴ ساله‌ای است که ۱۰۰ درصد نبینا و ۶۰ درصد کم‌شنواست.

موفقیت‌های این جوان پر انرژی درحالی به‌دست آمده که معلولان سهمیه ویژه‌ای در آزمون وکالت ندارند و به‌طور یکسان با سایر داوطلبان رقابت می‌کنند.

در سال  ۱۳۹۲ موفق به کسب رتبه ی ۷۲ کنکور سراسری شده رشته حقوق دانشگاه شیراز را انتخاب کرده است.

علیرغم دسترسی نداشتن به کتاب‌های حقوقی به خط بریل و به‌رغم مشکلاتی که در رفت‌وآمد به دانشگاه داشته، با کمک هم‌کلاسی‌ها و اساتیدش با جدیت به تحصیل پرداخته و در سال ۱۳۹۶ فارغ‌التحصیل شده است.

می‌گوید: «بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی در آزمون وکالت ۹۶ شرکت کردم اما به دلیل کم‌بودن فرصت آمادگی و تجربه اندک خودم، موفق به قبولی نشدم. این شکست را مقدمه ی پیروزی دانستم و با ثبت نام در مؤسسه ی دادآفرین شیراز و با برنامه‌ای منسجم و توکل به خدا و حمایت والدین عزیزم مطالعه را از سر گرفتم که منجر به کسب رتبه ی ۶۷ وکالت ۹۷ در کانون وکلای یزد شدم. همچنین در همین سال در آزمون کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه شیراز پذیرفته شدم.

این موفقیت را مدیون الطاف بیکران الاهی و حمایت پدر مهربان که منابع وکالت را برایم از روی کتاب‌های بینایان می‌خواند و مادر مهربان که حامی عاطفی من بود، مشاور محترمم خانم شکوفه محمدی و اساتید دلسوز دادآفرین و تلاش بی‌وقفه و برنامه منسجم خودم هستم.

به داوطلبان آینده هم می‌گویم که از حجم زیاد منابع نهراسند و با برنامه‌ریزی و انضباط و صداقت آموزشی و شناخت نقاط قوت و ضعف خود و رفع نقاط ضعف و بالا بردن انگیزه و آرامش روحی زمینه ی پیروزی را برای خود فراهم کنند.»

در حرف‌هایش بیش از هرچیز نگاه مثبت و خوش‌بینی‌اش جلب توجه می‌کند. گلایه‌ای از تبعیض‌ها و محدودیت‌ها نمی‌کند و حرفش، حرف آینده و فرصت‌ هاست.

از او می‌پرسیم باتوجه به محدودیت‌هایی که در عرصه اشتغال معلولان وجود دارد چه برنامه‌ای برای آینده دارد؟ پاسخش این است که «باتوجود به عدم اطمینان جامعه به توانمندی‌های افرادی با آسیب بینایی، سعی خواهم کرد که با انجام خدمات عالی و کسب رضایت موکلین خود زمینه فعالیت شغلی خود را افزایش دهم.»

وکالت، تدریس و نوشتن را دوست دارد و هدف بعدی‌اش پذیرفته‌شدن در مقطعی دکتری و عضویت در هیأت علمی دانشگاه است، هدفی که باتوجه به همت تحسین‌برانگیزش، چندان دور از دست به‌نظر نمی‌رسد.

 

 

خروج از نسخه موبایل