نماد سایت پایگاه خبری اختبار

گفت‌وگو با اکبر بهروز دمیرچی

۲۶۶۱-اکبر-بهروز-دمیرچی

۲۶۶۱-اکبر-بهروز-دمیرچی

رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ در کانون وکلای قزوین

پایگاه خبری اختبار- اکبر بهروز دمیرچی، جوانی اردبیلی است که رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ را در کانون وکلای دادگستری قزوین به‌دست آورده است. با صداقت می‌گوید که شرایط سختی را پشت سر گذاشته و مهمترین انگیزه‌اش از شرکت در این آزمون را «تغییر دادن سرنوشت خود» بیان می‌کند.

شرح گفت‌وگوی او با اختبار را در ادامه می‌خوانید:

بنده اکبر بهروز دمیرچی هستم متولد ۱۳۶۸.

اهل و ساکن اردبیل هستم اما برای آزمون وکالت ۹۷ داوطلب کانون وکلای دادگستری قزوین بودم.

فارغ‌التحصیل کارشناسی حقوق از دانشگاه پیام‌نور و کارشناس‌ارشد جزا از دانشگاه آزاد اردبیل هستم. سال ۹۴ مقطع کارشناسی‌ارشد را به پایان رساندم و عازم خدمت سربازی شدم. دو ماه قبل از آزمون وکالت ۹۶ خدمت سربازی را به پایان رساندم اما به‌دلیل فرصت اندک، نتوانستم در آزمون آن سال نتیجه بگیرم.

من از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارم و فقط به خاطر آزمون وکالت تا کنون ازدواج نکرده‌ام. همین عامل باعث شد تا رغبت بیشتری برای کسب موفقیت در آزمون بعدی داشته باشم و برای اینکه بتوانم سرنوشت زندگی خودم را تغییر دهم خیلی برای آزمون ۹۷ تلاش کردم.

چون اوضاع اقتصادی خوبی نداشتم مجبور بودم هم‌زمان با مطالعه کار کنم، اما برای خواندن درس و کسب موفقیت پشتکار و جدیت خاصی داشتم به نحوی که وقتی شروع به خوندن کردم با خودم تصمیم گرفتم که حداقل برای یک‌سال قید هر تفریحی را بزنم.

عامل اصلی موفقیتم این بود که فقط و فقط امیدم به خدا و بعد از آن تلاش خودم بود. قید همه مؤسسات را زدم و با انتخاب منابع مختصر و مفید شروع به خواندن کردم، به طوری که الان که منابع خود را به سایر داوطلبان معرفی می‌کنم، برخی باور ندارند که با این منابع مختصر، این نتیجه را کسب کردم.

بنده عضو هیچ موسسه ای نبودم و از هیچ کسی هم مشاوره و راهنمایی نگرفتم و صرفاً به تلاش خودم تکیه کردم. به داوطلبان آزمون وکالت ۹۸ هم توصیه می‌کنم که درگیر تبلیغات متعدد مؤسسه‌های آموزشی نشوند و اعتماد به نفس خود را در این میان از دست ندهند.

من برای درس حقوق مدنی کتاب دکتر بیات را خواندم و برای درس اصول فقه هم کتاب آقای شب‌خیر را مطالعه کردم اما در سایر درس‌ها فقط متن قانون و تست کار کردم. از اسفند ماه سال ۹۶ شروع به خواندن کردم و با روزی ۶ ساعت مطالعه شروع کردم اما دو ماه بعد به روزی ۸ ساعت رساندم و بالأخره ۲ماه باقی‌مانده به آزمون روزی حتی ۱۴ ساعت هم مطالعه داشتم.

روزی ۳ منابع را می‌خواندم و جمعه‌ها را اختصاص دادم به تکمیل مباحثی که قبلاً به‌طور کامل مطالعه نکرده بودم.

انتخاب منابع شاید مهم باشد اما مهم‌تر از آن نحوه مطالعه کردن آن منابع و پایبندی به برنامه و هدف است.

در آخر از پدر و مادر عزیزم که مرا در این راه حمایت کردند تشکر می‌کنم و دستشان را می‌بوسم.

خروج از نسخه موبایل