نماد سایت پایگاه خبری اختبار

گفت‌و‌گوی اختبار با بهنام دودکانلوی میلان

رتبه ۱ آزمون وکالت ۹۷ در کانون وکلای آذربایجان غربی

پایگاه خبری اختبار  رتبه ۱ آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ در کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی را آقای بهنام دودکانلوی میلان با تراز ۱۰۵۰۲ کسب کرده است.

آقای بهنام دودکانلوی میلان متولد ۱۳۶۹ و دانش‌آموخته کارشناسی حقوق است. شرح گفت‌وگوی او با اختبار را در ادامه می‌خوانید:

بعد از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار بودم اما از آن‌جا که شغل مورد علاقه‌ام وکالت بود، تصمیم به انصراف از شغلی که داشتم گرفتم و شروع به مطالعه کردم. از آن جا که از زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه تا شروع مطالعه برای آزمون وکالت فاصله زیادی وجود داشت، تصمیم گرفتم ابتدا از منابع و کتب ساده‌تر برای بالا بردن پایه و سطح علمی‌ام استفاده کنم. به همین دلیل ابتدا از کتاب‌های ساده‌ساز استفاده کردم و سپس به کتاب فرهاد بیات را به‌عنوان منبع اصلی مطالعه کردم و در کنار این کتاب، از کتاب تست دکتر قربانی نیز استفاده می‌کردم.:در آزمون وکالت ۹۶ شرکت کرده بودم اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که قبل از آزمون داشتم، نتوانستم به نتیجه مطلوب برسم.

 برای آزمون ۹۷ از اردیبهشت‌ماه روزی ۵ تا ۶ ساعت در روز مطالعه داشتم و به مرور زمان به زمان مطالعع افزوده می‌شد به طوری‌که زمان مطالعه در ۲ ماه قبل از آزمون، به ۱۵ ساعت هم رسیده بود. برنامه مطالعاتی‌ام به گونه‌ای بود که در اواخر مهرماه کاملا برای آزمون آمادگی داشتم و آبان‌ماه را به حل تست‌های متفاوت و مرور نکات و خلاضه‌نویسی‌ها اختصاص دادم.

منابع مطالعاتی من به شرح زیر است:

حقوق مدنی :کتاب شرح جامع بیات + تست دکترقربانی + تست طبقه‌بندی‌شده حقوق مدنی جرعه نوش

آیین دادرسی مدنی: دو جلد کتاب دوراندیشان علی فلاح + مختصر آیین دادرسی مدنی توکلی + کتاب تست عمروانی

حقوق تجارت: کتاب مختصر حقوق تجارت دکتر توکلی + کتاب ساده ساز فرحناکیان + تست دکتر قربانی

اصول استنباط :اصول فقه دانشگاهی شبخیز + کتاب تست شبخیز

حقوق جزا: شرح آزمونی قانون مجازات اسلامی احمد غفوری + تست شادی عظیم زاده دوراندیشان

آیین دادرسی کیفری :کتاب نکته ها در قانون آیین دادرسی کیفری خالقی + مجموعه سوالات آیین دادرسی کیفری ساولانی

پیشنهاد او برای داوطلبان این است:

از نظر من درس حقوق مدنی و اصول استنباط کلید موفقیت در آزمون وکالت هستند و داوطلبان باید این دو درس را با دقت مطالعه کنند.

هم‌زمان با مطالعه هر مبحث، از همان مبحث تست بزنند. حل کنند چون این دو مکمل هم هستند و بهتر در ذهن خواننده قالب‌بندی می‌شود.

باتوجه به حجم و گستردگی زیاد مطالب، حتما هم‌زمان با مطالعه نکته‌برداری و خلاصه‌نویسی کنید.

آزمون وکالت آزمونی بسیار سخت و درعین حال بسیار شیرین و پر چالش است. برخی دوستان در نیمه راه به دلیل اراده ضعیف و یا شرایط خاصی که دارند از ادامه راه منصرف می‌شوند اما کسانی موفق می‌شوند که برای رسیدن به هدف خود تلاش می‌کنند، با سختی‌ها و مشکلات می‌جنگند و راه انتخابی‌شان را تا انتها ادامه می‌دهند. برای تک تک دوستان آرزوی توفیق دارم و امیدوارم این مسیر دشوار را با موفقیت به پایان برسانند.

خروج از نسخه موبایل