آغاز ثبت نام هفتمین آزمون جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران و دومین آزمون در سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گزارش اختبار به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای به استناد ماده (۲۷) اساسنامه موضوع مصوبه شماره ۱۲۰۶۲/ت۴۲۹۳۹هـ به تاریخ ۱۳۹۱/۰۱/۲۸ هیئت محترم وزیران، درصدد برگزاری هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضاء جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران در روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ است.
لذا بدین‌وسیله از واجدین شرایط مندرج در ماده (۲۸) اساسنامه جامعه مذکور بشرح زیر، برای شرکت در آزمون دعوت به عمل می‌آورد.

لینک ثبت‌نام هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضای جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران (آزمون دوم سال ۱۴۰۲)

شرایط متقاضیان

۱- داشتن تابعیت ایرانی.
۲- اعتقاد و التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۳- حسن شهرت به رعایت موازین شرعی، اخلاقی، رفتاری و مالی.
۴- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های امور مالی و مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، اقتصادی، بازرگانی، حقوقی و مدیریت (مالی، بازرگانی، دولتی، صنعتی و بانکی). ملاک تاریخ فارغ‌التحصیلی، روز برگزاری آزمون (۱۴۰۲/۱۲/۱۸) خواهد بود.
۵- نداشتن رابطه استخدام رسمی یا غیررسمی دائم یا موقت با دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ (اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکزآموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری از این حکم مستثنی هستند).
۶- داشتن حداقل ده سال سابقه کار تمام‌وقت در یکی از مشاغل مالیاتی، حسابداری، حسابرسی، حقوقی، مالی و محاسباتی، تدریس دروس مالیاتی، مالی و محاسباتی و اقتصادی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور.
تبصره: بر اساس تبصره ماده ۲۸ اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران افرادی که فاقد سابقه کار موضوع بند (۶) هستند در صورت گذراندن دوره آموزشی حرفه‌ای و گذراندن دوره کارورزی مطابق دستورالعملی که توسط جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران پیشنهاد و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، مجاز به شرکت در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران هستند.
۷- نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام

۱- تکمیل تقاضانامه الکترونیکی.
۲- فایل عکس اسکن شده: داوطلب لازم است یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید.
۱-۲- عکس ۴´۳ که در سال جاری گرفته شده باشد. (عکس تمام رخ)
۲-۲- عکس اسکن شده فقط باید در قالب JPG باشد.
۳-۲- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰´۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰´۲۰۰ باشد.
۴-۲- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مُهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵-۲- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
۶-۲- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۲- حتی‌الامکان عکس، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارت‌های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …)‌ قابل قبول نیست و داوطلبان لازم است از اصل عکس مطابق توضیحات فوق اقدام نمایند.
تبصره ۲: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره ۳: درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت‌نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌شود.

تذکر مهم: با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، این موضوع اکثراً برای متقاضیانی رخ داده است که ثبت¬نام آنان توسط دیگران انجام می¬شود، تاکید می‌گردد علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما الصاق نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، وی به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

مواد آزمون

۱- قوانین مالیاتی مشتمل بر:
۱-۱- قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه‌های مربوط به آن.
۲-۱- قانون مالیاتِ بر ارزش‌افزوده و آیین‌نامه‌های مربوط به آن.
۳-۱- قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و آیین‌نامه مربوط به آن.
۴-۱- قوانین و مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی.
۲- حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی
۳- حسابداری و حسابرسی بخش خصوصی و عمومی
۴- قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه

توضیحات:
۱- آزمون شامل ۱۰۰ سؤال است (قانون مالیات‌های مستقیم و آیین‌نامه‌های مربوط به آن ۲۵ سؤال؛ قانون مالیات بر ارزش افزوده و آیین‌نامه‌های مربوط به آن ۱۵ سؤال؛ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و آیین‌نامه مربوط به آن ۱۰ سؤال؛ قوانین و مقررات مربوط به دادرسی مالیاتی ۱۰ سؤال؛ حسابداری مالیاتی و حسابرسی مالیاتی ۱۵ سؤال؛ حسابداری و حسابرسی بخش خصوصی و عمومی ۱۰ سؤال؛ قوانین تجارت، مدنی، محاسبات عمومی و بودجه ۱۵ سؤال).
۲- سوالات به صورت تستی خواهد بود و هر پاسخ درست یک نمره مثبت و هر پاسخ نادرست یک سوم نمره منفی خواهد داشت.
۳- نصاب لازم برای قبولی داوطلبان براساس مصوبه هیات مقررات زدایی ۷۰% امتیاز میانگین نمرات تراز ۱% حائزین بالاترین امتیاز خواهد بود.

زمان ثبت نام  

متقاضیان ثبت‌نام در هفتمین آزمون ورودی انتخاب اعضا جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی در صورت داشتن شرایط، لازم است از روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ لغایت روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۵به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

هزینه ثبت نام 

متقاضیان واجد شرایط باید پس از پرداخت وجه ثبت‌نام به مبلغ ۷.۰۰۰.۰۰۰ (هفت میلیون) ریال به صورت الکترونیکی با مراجعه به بخش مربوط، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. پیشنهاد می‌شود متقاضیان، ثبت‌نام خود را در روزهای آغازین تکمیل و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
لازم به ذکر است به ثبت‌نام‌های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.

زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون

کارت شرکت در آزمون از روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۵برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در شهر تهران یا برخی مراکز استان برگزار خواهد شد.
اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون و شهرهای محل برگزاری آزمون دو هفته قبل از برگزاری اطلاع‌رسانی خواهد شد.
تذکر:
۱- بدیهی است به درخواست‌هایی که منطبق با شرایط مندرج در بند «الف» نباشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۲- در هر مرحله چنانچه خلاف هریک از موارد مندرج در فرم ثبت‌نام به اثبات برسد از ادامه عضویت ممانعت به‌عمل خواهد آمد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۹۹۰۳۰۵۴، ۳۹۹۰۲۶۰۷ و ۳۹۹۰۴۱۶۴ پیش شماره ۰۲۱ و آدرس iactc.ir  با ما در تماس باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. تبصره: بر اساس تبصره ماده ۲۸ اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران افرادی که فاقد سابقه کار موضوع بند (۶) هستند در صورت گذراندن دوره آموزشی حرفه‌ای و گذراندن دوره کارورزی مطابق دستورالعملی که توسط جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران پیشنهاد و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، مجاز به شرکت در آزمون ورودی جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران هستند.
    سلام گذراندن دوره باید قبل از آزمون باشد یا بعد از آزمون .منظور این است که شخصی که در آزمون شرکت می کند قبل از آزمون باید دوره را گذارنده باشد که بتواند در آزمون شرکت نماید یا خیر ؟

    1. سلام به نظر میرسد در صورت قبولی در آزمون باید طبق نظر جامعه دوره را بگذرانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا