نماد سایت پایگاه خبری اختبار

آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ فعلا منتشر نخواهد شد

آگهی آزمون وکالت 1400 فعلا منتشر نخواهد شد

آگهی آزمون وکالت 1400 فعلا منتشر نخواهد شد

پایگاه خبری اختبار- علی رغم اعلام قبلی اسکودا مبنی بر اینکه آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۰ نهایتا تا امروز دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد، ولی این اتفاق نیفتاد و فعلا به نظر نمی رسد در چند روز آینده هم آگهی منتشر بشود.

سکوت، خبر برگزاری و دوباره سکوت

پس از آن که بعد از دوره ای سکوت خبری نهایتا نایب رییس اسکودا از برگزاری قطعی آزمون وکالت ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۰ اسفند خبر داد و گفت آگهی ثبت نام این آزمون نهایتا تا امروز دوشنبه ۲۷ دی ماه منتشر خواهد شد، نهایتا ظهر امروز اسکودا بدون هیچ توضیح بیشتری صرفا اطلاعیه ای حاوی عناوین قانون های مرجع سوالات آزمون وکالت ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

«برخی موانع» سخت

آن طور که از اوضاع و احوال قابل پیش بینی بود و بعدا هم از میان سخنان روز شنبه نایب رییس اسکودا معلوم شد، «برخی موانع» در مسیر برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ به وجود آمده بود، موانعی که به احتمال قوی می تواند ریشه در کشمکش ماه های اخیر کانون های وکلای دادگستری با قوه قضائیه بر سر موضوع اصلاح آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری داشته باشد.

سرایت کشمکش ها به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰

کشمکش کانون های وکلای دادگستری با قوه قضائیه بر سر اصلاح آیین نامه، اوایل آذر ماه امسال با ارسال نامه قوه قضاییه به سازمان سنجش، به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ سرایت کرد و پس از آن هم مکاتبات و اظهار نظر هایی که عمدتا از سوی کانون های وکلای دادگستری انجام شد، از پیچیده شدن شرایط خبر می دادند.

برخاستن دود سفید از دودکش اسکودا

با این حال پس از جلسه شورای اجرائی اسکودا در روز پنج شنبه ۲۳ دی ماه که با حضور نمایندگان اغلب کانون های وکلای دادگستری و رییس و نواّبِ رییس اسکودا در تهران تشکیل شد، به نظر می رسید که دود سفید حاکی از حل مساله -اقلا در بخش مربوط به برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰- به هوا بلند شده است.

فاصله زمانی کوتاه تا زمان اعلام شده

برخی منابع خبری اختبار نیز با قوت موضوع حل موانع برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ را تایید کردند و امروز همه در حالی منتظر انتشار آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۰ بودند که با یک نگاه خوش بینانه به موضوع باز هم فاصله زمانی انتشار آگهی ثبت نام تا تاریخ ۲۰ اسفند به عنوان موعد برگزاری آزمون کوتاه به نظر می رسید.

آیا فرصت برگزاری آزمون وکالت در ۲۰ اسفند خواهد بود ؟

حالا که مخصوصا فرو رفتن مسوولان اسکودا در لاک سکوت و بی خبری، حکایت از بروز مسائلی دارد که اقلا نمی توان انتظار حل آن ها را در چند روز آینده داشت، باید دید در صورت حل این مسائل آیا کوتاه تر شدن فاصله تا بیستم اسفند، همچنان امکان اصرار بر این تاریخ برای برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ را به مدیران کانون های وکلا و اسکودا خواهد داد یا خیر؟

 

خروج از نسخه موبایل