رئیس اسکودا: آزمون وکالت ۱۴۰۰، ارتباطی به آیین‌نامه لایحه استقلال ندارد

پایگاه خبری اختبار- دکتر جعفر کوشا در گفت‌وگویی با تسنیم تاکید کرده که آزمون وکالت سال جاری بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶ برگزار می‌شود و آیین‌نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در آن اعمال نخواهد شد.

سخنی که به نظر می‌رسد به معنای لحاظ نشدن شرط نصاب علمی ۶۰ درصد در این آزمون باشد.

رئیس اسکودا در حالی این موضوع را اعلام کرده که هفته گذشته معاونت حقوقی قوه قضاییه در نامه‌ای به سازمان سنجش آموزش کشور بر لزوم اجرای آیین نامه لایحه استقلال در آزمون سال جاری تاکید کرده بود.

در این نامه معاونت حقوقی قوه قضاییه بر رعایت شرایط مذکور در آیین نامه جهت ثبت نام و پذیرش متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت تاکید کرده و به شکل مشخص این موارد را ذکر کرده بود:

  • متقاضیان در زمان ثبت نام دارای سن ۲۴ سال تمام شمسی باشند ( تبصره ماده ۳۸ ) ؛
  • اضافه شدن دروس حقوق اساسی و متون فقه در حد تحریرالوسیله امام خمینی(ره) به عنوان منابع جدید آزمون ( ماده ۴۰ )؛
  • تعیین حد نصاب نمره قبولی در آزمون به میزان ۶۰ درصد از نمره کل آزمون ( ماده ۳۱ )؛
  • اخذ تصویر مصدق مدرک تحصیلی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، پس از قبولی در آزمون به عنوان ضمائم تقاضانامه مقرر ( مواد ۴۳ و ۴۴ ) مشروط براینکه تاریخ پایان خدمت و یا معافیت و فراغت از تحصیل قبل از تاریخ ثبت نام آزمون باشد.

رئیس اسکودا همچنین گفته است که بعید به نظر می‌رسد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار تا زمان آزمون وکالت ۱۴۰۰ به قانون تبدیل شود اما اگر  این اتفاق تا ۲۰ اسفند که زمان برگزاری آزمون است رخ بدهد، مصوبه مجلس ملاک برگزاری آزمون خواهد بود در غیر اینصورت مطابق قانون سال ۱۳۷۶ عمل می‌شود.

کوشا با بیان اینکه آزمون وکالت امسال ربطی به آیین‌نامه لایحه استقلال ندارد تاکید کرده که تعیین ظرفیت بر اساس رویه سابق خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. به نظرم وقتی تا به امروز حتی تاریخ ثبت نام هم مشخص نکردند احتمال برگزاری ازمون اونم ۱۰ روز مونده به عید برگزار نخواهد شد شک نکنید؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  2. سلام خدمت خانم زنده دل
    ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی و سایر همکاران بزرگوار، در صورت امکان در باره تاریخ اعلام نتایج آزمون وکلای قوه قضائیه ۱۴۰۰ که در مهرماه برگزار شد اطلاع رسانی بفرمایید ممنون از زحمات حضرتعالی.

  3. ببین چقدر بدبختیم ما برای یه مجوز کار باید چقدر. بجنگیم.
    چقدر رای های مختلف
    یعنی توان اجرای یه آزمون را ندارن
    یه جماعت درگیره تصمیمات آقایون

  4. اقای کوشا عزیز دل متاسفانه شما تو طول این همه مدیریتون جز دغدغه و استرس برای ما داوطلبا نبودید داوطلبی ک حداقل دو سال شبانه روزی برای قبول شدن در آزمون به اب و اتش میزند.. به نحوی بازیچه ی اینگونه بیانات بی نتیجه ی مسولین اختبار شده ایم.

  5. خداوکیلی الان گفتن آیین نامه جدید اجرا نمیشود و مطابق لایحه استقلال وکلا سال ۷۶ آزمون امسال برقرار میشه.پس جناب کوشا اضافه کردن دو درس حقوق اساسی و فقه به آزمون امسال که طبق آیین نامه جدید است و در لایحه ۷۶ این دو منبع وجود ندارد.خب اگه می خواهید طبق لایحه قبلی باشه پس این دروس جدید چی میگن!!!!!!

  6. تا همین جا فعلا کسان و نهادهایی که قصد تخریب و تضعیف نهاد وکالت رو داشتند چند_هیچ جلو هستن , امیدوارم بتونید جبران گذشته ای که فرصت سوزی کردید و گذشتگان کردند و به جای حفظ استقلال و اتکا به وکلا, به سایر نهادها کرنش کردید رو بنمایید؛ تلاشتون رو زیاد کنید بلکه در دقایق پایانی این بازی کثیف امتیاز بگیرید.

  7. ما داوطلبا امیدواریم روی حرفتان بایستید یعنی اگه واقعا این حرف شما به عینیت تبدیل بشه میتوان به شما امیدوا بود در غیر اینصور خواهشا دیگه چیزی نفرمایید بذارید اونی که قدرتش از شما بیشتر حرف بزنه ما هم از بلا تکلیفی در بیاییم

  8. مسئول محترم سایت اختبار …
    حق بر قراری ارتباط با سایر مخاطبان و جمع آوری امضا و یا اشتراک گذاری یک مطلب به عموم مربوط می شود از حقوق ابتدایی شهروندان یک جامعه پویا است…
    شما حق ندارید به دلخواه خود آنچه را که ته دل خودتون دوست ندارید بر دیگران تحمیل کنید و آنها را از وجود یک مطلب یا یک پروسه اجتماعی محروم نمایید…
    من در کامنت های پیشین خودم زیر پست های قبلی از خوانندگان دعوت کردم کارزار تعویق آزمون وکالت را امضا کنند… یک بار با لینک و یک بار دیگر بدو لینک کامنت گذاشتم…
    شما هر دو مورد را به صلاحدید خودتان حذف کردید… و منتشر نکردید…
    این یعنی سایت اختبار = صدا و سیمای جمهوری اسلامی
    این روش صحیح نیست…
    خودتان را اصلاح کنید…
    شما حق ندارید آنچه را که دوست ندارید سانسور کنید و آنچه دوست دارید منتشر کنید…
    شما باید با حق ارتباط آزادانه شهروندان احترام بگذارید….

    1. سلام شما حق جمع‌آوری امضا دارید و به فرموده خودتون در حال انجام این کار هم هستید. اما حق شما به این معنا نیست که ما وظیفه تبلیغ برای شما را داریم. اون هم در موضوعی به این اندازه حساس که به شدت مستعد ایجاد تنش و حاشیه است. برای برقراری ارتباط با افراد جامعه هم پلتفرم‌های رایگان و شبکه‌های اجتماعی متعددی وجود داره.

  9. اگر آزمون امسال ربطی به آیین نامه ندارد پس چرا شما مطابق با آیین نامه منابع را تغییر دادید؟؟؟؟
    دست بر دارید…
    یا آزمون باید به تعویق بیافته یا منابع جدید حذف شوند…

  10. سلام وقت بخیر
    سرکار خانم زنده دل، لطفا در مورد این که کاراموزی قبول شدگان احتمالی ازمون سال ۱۴۰۰ طبق کدام ایین نامه هست کسب اطلاع بفرمایید ممنونم.

  11. ما که نفهمیدیم چی شد، هرکی فهمید به مام بگه! شورشو درآوردن! میخوان با سردرگم کردن شرکت کننده ها، اونا رو از دور خارج کنن! مگه میشه؟ هرروز یه چیز میگن! این درحالیه که فقط سه ماه تا آزمون مونده! کی گفته اینا حقوقدان هستند؟ چطور حقوقدانی هستند که حق اطلاع شرکت کنندگان از ضوابط دقیق آزمون رو ازشون سلب کردند و سه ماه به آزمون مونده، هر روز یه تز میدن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا