اعلام وصول طرح «اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاهها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی»

پایگاه خبری اختبار- مجلس شورای اسلامی در یک روز پر طرح شاهد اعلام وصول ۱۹ طرح بود که یکی از آنها طرح «اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاهها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی» است، طرحی که هدف از آن غیرالزامی شدن استفاده از وکیل در محاکم از سوی تمام اشخاص حقوقی است.

به گزارش اختبار، بعضی از طرح‌هایی که در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه ۲۶ مرداد مجلس اعلام وصول شد به شرح زیر است:

طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح پیش فروش ساختمان، طرح حمایت از حقوق مکتسبه در موقوفات، طرح دهیاریها، طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات دولتی دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی، طرح اصلاح قانون استفاده برخی دستگاهها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی، طرح تشکیل سازمان پدافند غیر عامل، طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شورای اسلامی، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، طرح مبارزه با تعارض منافع و ممنوعیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی، طرح صیانت از حقوق کارگران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی.

از این میان، طرح اصلاح قانون استفاده بعضی دستگاهها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی، طرحی است که مورد توجه حقوقدانان قرار گرفته و درصورت تصویب، پیامدهای جدی‌ای در وضعیت اشتغال وکلا و رسیدگی دعاوی خواهد داشت.

طراح این طرح محمدصالح جوکار (نماینده یزد) است که در رشته زیست‌شناسی و بافت‌شناسی سابقه تحصیل دارد. او همچنین فرمانده سپاه پاسداران یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری و رئیس بسیج دانش آموزی و فرهنگیان کل کشور بوده است. اتحادیه اروپا از سال ۱۳۹۰ آقای جوکار را با ادعاهایی درباره نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار داده است.

بر اساس طرح پیشنهادی آقای جوکار، قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی مصوب ۱۳۷۴ به شکل زیر اصلاح می‌شود:

به موجب این قانون بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد پانزده خرداد، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، شهرداری و بانک ها و دستگاههای غیر دولتی و شرکت های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از جمله شرکتهای دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی و تمامی شخصیتهای حقوقی، خصوصی اعم از موسسات، شرکت ها و بنگاه ها می توانند نماینده حقوقی خود را جهت طرح دعوا با دفاع از دعاوی مربوط در مراجع قضایی معرفی نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. اتفاقا طرح خیلی خوبیه دستش هم درد نکنه همین الان این نماینده محترم اگه یه سایت نظر سنجی بگذارد خواهیم دید که چه تعداد نماینده حقوقی در شرکت های خصوصی در حال انجام فعالیت هستند و با اجرای این طرح هم خواهیم دید چه تعداد اشخاص وارد بازار کار خواهند شد.

  2. حیف رایی که ب جوکار دادم 😡😡😡😡😡😡😡چکار ب وکلا داری ،،همین جوری سال ۷یا ۸ماه بیداریم والله قسم ،،یک فکری برای اشتغال وکلا بردار ،،،حیف از رایی که بهت دادیم‌😡😡😡😡😡😡

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا