نماد سایت پایگاه خبری اختبار

امکان شرکت تمام دانشجویان گرایش های حقوق دانشگاه علمی کاربردی در آزمون وکالت

اخبار حقوقی - پایگاه خبری اختبار

اخبار حقوقی - پایگاه خبری اختبار

با گذراندن برخی دروس اختیاری؛

تمامی دانشجویان گرایش های حقوق دانشگاه جامع علمی کاربردی مجاز به شرکت در آزمون وکالت می شوند

پایگاه خبری اختبار- به‌دنبال حصول توافق بین دانشگاه جامع علمی کربردی و اسکودا، دانشجویان گرایش‌های حقوق این دانشگاه نیز می‌توانند به شرط گذراندن بعضی واحدهای درسی، در آزمون وکالت شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار مطابق نامه شماره ۳۷۷۰۳//۹۵/م مورخ ۱۳۹۵/۸/۲۹ معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به واحدهای استانی و مؤسسات آموزش عالی علمی‌کاربردی و با عنایت به مذاکرات به‌عمل‌آمده توسط مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی قوه قضاییه با ریاست اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، دانش‌آموختگان ورودی قبل از سال ۱۳۹۳ در تمامی گرایش‌های حقوق به‌جز دوره‌های کاردانی و کارشناسی حقوق ثبتی، در صورت گذراندن دروس مطابق جدول ذیل مجاز به شرکت در آزمون وکالت می‌باشند. بنابراین ارائه دروس ذیل صرفاً با توافق مرکز مجری و دانشجو و در مرکز تحصیل به‌صورت کاملاً اختیاری بلامانع می‌باشد.

لازم‌به‌ذکر است که مبنای فراغت از تحصیل دانشجویان، صرفاً برنامه درسی مصوب بوده و واحدهای درسی ذیل، خللی در فارغ‌التحصیلی دانشجو ایجاد نخواهد کرد.

ضمناً بنابر اعلام اسکودا، شرکت در آزمون وکالت برای دانش‌آموختگان ورودی قبل از سال ۱۳۹۳ دوره‌های کاردانی و کارشناسی حقوق ثبتی بلامانع است. همچنین با توجه به بازنگری برنامه‌های مذکور با مشارکت کانون وکلای دادگستری در سال ۹۳، برای ورودی‌های سال ۹۳ به بعد در تمامی گرایش‌های حقوق نیز منعی برای شرکت در آزمون وجود ندارد.

خروج از نسخه موبایل