امکان شرکت تمام دانشجویان گرایش های حقوق دانشگاه علمی کاربردی در آزمون وکالت

با گذراندن برخی دروس اختیاری؛

تمامی دانشجویان گرایش های حقوق دانشگاه جامع علمی کاربردی مجاز به شرکت در آزمون وکالت می شوند

پایگاه خبری اختبار- به‌دنبال حصول توافق بین دانشگاه جامع علمی کربردی و اسکودا، دانشجویان گرایش‌های حقوق این دانشگاه نیز می‌توانند به شرط گذراندن بعضی واحدهای درسی، در آزمون وکالت شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار مطابق نامه شماره ۳۷۷۰۳//۹۵/م مورخ ۱۳۹۵/۸/۲۹ معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به واحدهای استانی و مؤسسات آموزش عالی علمی‌کاربردی و با عنایت به مذاکرات به‌عمل‌آمده توسط مؤسسه آموزش عالی علمی‌کاربردی قوه قضاییه با ریاست اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، دانش‌آموختگان ورودی قبل از سال ۱۳۹۳ در تمامی گرایش‌های حقوق به‌جز دوره‌های کاردانی و کارشناسی حقوق ثبتی، در صورت گذراندن دروس مطابق جدول ذیل مجاز به شرکت در آزمون وکالت می‌باشند. بنابراین ارائه دروس ذیل صرفاً با توافق مرکز مجری و دانشجو و در مرکز تحصیل به‌صورت کاملاً اختیاری بلامانع می‌باشد.

لازم‌به‌ذکر است که مبنای فراغت از تحصیل دانشجویان، صرفاً برنامه درسی مصوب بوده و واحدهای درسی ذیل، خللی در فارغ‌التحصیلی دانشجو ایجاد نخواهد کرد.

ضمناً بنابر اعلام اسکودا، شرکت در آزمون وکالت برای دانش‌آموختگان ورودی قبل از سال ۱۳۹۳ دوره‌های کاردانی و کارشناسی حقوق ثبتی بلامانع است. همچنین با توجه به بازنگری برنامه‌های مذکور با مشارکت کانون وکلای دادگستری در سال ۹۳، برای ورودی‌های سال ۹۳ به بعد در تمامی گرایش‌های حقوق نیز منعی برای شرکت در آزمون وجود ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۷ دیدگاه ها

  1. من ورودی مهر ۱۴۰۰ در دانشگاه علمی کاربردی دادگستری هستم میخاسم بدونم برای شرکت در ازمون وکالت باید چه گرایشی رو انتخاب کنم؟!

  2. با درود و سلام مجدد ، دوستان مطلب قبلی من کمی ایراد متنی داره منظورم جزای اختصاصی ۳ بوده که متاسفانه با جزای اختصاصی ۲ با هم ارائه شده، همین طور حقوق تجارت ۳ با تجارت ۴ که دو درس مختلف هست در قالب درس تجارت ۳. خود آگهی گفته که ورودی های حقوق ثبتی قبل از سال ۹۳ مشکلی برای شرکت در آزمون ندارند اما ارائه دروس در جدول خاص خودش ابهامتی بوجود آورده که ورودی های قبل از سال ۹۳ که فارغ التحصیل شدند چکار باید بکنند…؟؟؟ لطفا دوستان مطلع منو راهنمایی کنند. کانون وکلای قزوین که زمان ما گفته بود منعی برای شرکت نیست چون مدیر گروه دانشگاه با کانون مکاتبه کرده بود کانون گفته بود مشکلی نیست.

  3. با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی، بنده مدرک کاردانی حقوق ثبتی سال ۹۲ گرفتم و مدرک کارشناسی حقوق ثبتی را هم سال ۹۴ و همین طور مدرک کارشناسی ارشد حقوق ثبتی را سال ۹۷ از دانشگاههای غیر انتفاعی گرفتم. الان می بینم که فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی که قبل از سال ۹۳ وارد دانشگاه شدند دروسی که باید پاس کنند دو تا درس متفاوت بعد از ورودی های سال ۹۳ هست. (تجارت ۴ و جزای اختصاصی۳). چارت زمان ما درس تجارت ۳ و ۴ یعنی اسناد تجاری و ورشکستگی و جزای احتصاصی ۳ یعنی جرائم علیه مالکیت و جزای اختصاصی ۴ یعنی جرائم علیه آسایش عمومی توی چارت ارائه شده با هم ارائه شده بود.یعنی تجارت ۳ شامل هر دوی این دروس و جزای اختصاصی هم به همین شکل بود اما الان می بینم که ملاک شرکت در آزمون وکالت مطابقت دروس پاس شده با جدول ارائه شده کانون وکلاست. ما هم که سال ۹۴ فارغ التحصیل شدیم و دیگه امکان پاس کردن این دروس نیست. مناً بنابر اعلام اسکودا، شرکت در آزمون وکالت برای دانش‌آموختگان ورودی قبل از سال ۱۳۹۳ دوره‌های کاردانی و کارشناسی حقوق ثبتی بلامانع است. (همچنین با توجه به بازنگری برنامه‌های مذکور با مشارکت کانون وکلای دادگستری در سال ۹۳، برای ورودی‌های سال ۹۳ به بعد در تمامی گرایش‌های حقوق نیز منعی برای شرکت در آزمون وجود ندارد) این مطلب داخل آگهی کانون هم مبهم هست که آیا این ورودی ها یعنی قبل از سال ۹۳ چکار باید بکنند یعنی اصطلاحا قسمت قبلش تخصیص زده یا نه…؟؟؟ متاسفانه آگاهی در مورد نحوه شرکت در آزمون وکالت برای فارغ التحصیلان علمی و کاربردی بسیار کم هست.و این شرایطی بعد از فارع التحصیل گذاشتند قانونا هم حساب کنیم قانون عطف به ماسبق نمی شود(یعنی به گذشته برنمی گردد و شامل ورودی ها قبا از سال ۹۳ نمیشه). خدایی این جزیره ایی عمل کردن کانون وکلاء و دانشگاههای علمی و کاربردی و وزارت علوم آدم یاد کارهای پت و مت می اندازه. دوستان اگر اطلاعاتی جدیدی داشتند من را راهنمائی کنید.

  4. سلام به عزیزان همیشه همراه اختبار
    من در ازمون وکالت ۹۶ مرکز پذیرفته شدم،امروز یه پیامی واسم اومده که دروس مورد نیاز کارشناسی که از علمی کاربردی مدرک گرفتم کم هستن و گفته خودمو باید به دانشگاه علمی کاربردی مرکز معرفی کنم،حالا سوال من اینه الان دوره توجیهی ما چند روز دیگه شروع میشه ایا من مجازم در این دوره شرکت کنم و ایا شماره پروانه منو بهم اعلام میکنن؟!!!
    خواهشا پاسخ بدیت اصلا حال روحیم مناسب نیست

  5. سلام لطفا بگیدباجه شرایطی کسیکه کارشناسی نامرتبط حقوق داره میتونه درازمون کانون شرکت کنه یا بایدد دوباره واحدهای خاصی پاس کنه ؟باتشکر

    1. لطفا چواب بدید .منهم همین سوال را دارم دوستان دیگری هم همین سوال را کردند ولی جوابی نگرفتند با تشکر

  6. یعنی چی آخه من از سال ۹۱تا ۹۵ کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حقوق قضایی گرایش ثبتی خوندم توی علمی کاربردی چرا الان نباید شرکت کنم مگه اسکودا نمیگه کسانی میتونن شرکت کنن که دانشگاهشون زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات هست یعنی چی آخه کسانی که حقوق فقهی خوندن مانعی ندارن بعد ما…واقعا جای تاسف هست برای مسئولان لطفا اگه علمی کاربردی مشکل داره یا مثل بقیه دانشگاه ها نیست اسمشو موسسه بزارن نه دانشگاه خیلی راحت دارن با زندگی جوونا بازی میکنن دلبخواه شده قبول بکنند که ما شرکت کنیم توی آزمون یا نه

  7. وااااااقعا متاسفم
    این ظلمه ظلم
    اول به خودشون چون بعدا میفهمن چه راهی رو انتخاب کردن و احتمال قبولیشون از این دانشگاه یک درصده بعد به ما که رشتمون حقوق هستیم و واقعا مسخرست یکی با هر دیپلمی بره اینجا و بتونه بیاد با ما ازمون بده

    1. سلام حرفهاتون دلیل نمیشه که فقط یه افراد خاصی شرکت کنند دراین نوع آزمونها و اهانت به دیگران اهانت به خود است من جزو آدمهایی نیستم ولی حتما دلیل ناموفقیتی شما اونا نیستن.بنده مشاورم سعی کنید با تلاشتون حرفاتونواثبات کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا