«بررسی تقاضای دو فوریت لایحه عفاف و حجاب» در دستور کار هفته آینده مجلس

پایگاه خبری اختبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده «بررسی تقاضای دو فوریت درمورد لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» را بررسی می‌کنند.

به گزارش اختبار، دستور کار جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در روزهای ۷، ۸ و ۹ خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده است. یکی از مواردی که قرار است در این جلسات بررسی شود، دو فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) است.

لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب را قوه قضاییه تهیه کرده و پس از تصویب در هیات وزیران، روز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ توسط رئیس‌جمهور برای طی سایر تشریفات قانونی به مجلس ارسال شده است.

پس از انتشار متن لایحه عفاف و حجاب، انتقادهای مختلفی نسبت به آن -چه از جانب موافقان حجاب اجباری و چه از جانب مخالفان- مطرح شده است.

بااینحال مدیرعامل خبرگزاری قوه قضاییه (میزان) مدعی شده که این لایحه با اجماع نظر سران سه قوه و دستگاه‌های مسئول کشور تهیه شده است.

مهدی کشت‌دار در حساب توییتری خود نوشته است:

«‏در مورد برخی اظهار نظرها با موضوع لایحه حجاب و عفاف؛ با توجه به وفاق حاصل شده در قوای کشور حدود ۳۰ روز قبل از ارسال رسمی لایحه عفاف و حجاب به دولت،‌ پیش نویس لایحه به آقایان رییسی و قالیباف ارائه و روسای قوا پس از مدتی کتبا نظرات اصلاحی خود را به رییس قوه قضاییه ارسال کردند.

موارد اصلاحی آقایان در لایحه هم قبل از ارسال به دولت اعمال شد. همچنین نظر تخصصی دستگاه‌های مختلف و بسیاری از کارشناسان این حوزه در تدوین لایحه گرفته شده و متن آماده شده بر اساس اجماع نظر سران قوا و دستگاه‌های مسئول کشور آماده شده است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. امیدواریم نمایندگان مجلس دقت بیشتری در بررسی لایحه داشته باشید خدا را در نظر بگیرید که چقدر در دفاع از حجاب و عفاف و در نتیجه سلامت جامعه است یا بی تفاوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا