برگزاری سی و هفتمین همایش اسکودا در اواخر اردیبهشت

پایگاه خبری اختبار- سی و هفتمی همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری اواخر اردیبهشت ماه به صورت حضوری و به میزبانی کانون وکلای  اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش اختبار و به نقل از روابط عمومی کانون وکلای اصفهان، سی و هفتمین نشست اسکودا که قرار بود بهار سال گذشته به میزبانی کانون وکلای اصفهان برگزار شود  اما به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به صورت حضوری در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

جزییات برگزاری سی و هفتمین همایش اسکودا

دکتر لیلا رییسی، رییس کانون وکلای اصفهان در این خصوص اعلام کرد: همایش ملی کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور پس از ماه مبارک رمضان و در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در اصفهان و به میزبانی کانون وکلای دادگستری اصفهان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بیانیه پایانی سی و ششمین همایش اسکودا

دکتر رییسی اظهار کرد: این همایش طی دو روز و با حضور هیئت رئیسه ی محترم اتحادیه‌ی سراسری کانون های وکلای دادگستری(اسکودا) و نیز هیئت مدیره کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در محل هتل عباسی اصفهان و با رعایت کلیه‌ی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

بررسی بحران های فراروی کانون ها

وی افزود: در این همایش، موضوعات و محورهای کلان و اساسی نهاد وکالت به بحث و تبادل نظر حاضرین گذاشته خواهد شد و راهکارهای لازم برای مدیریت بحران های فراروی کانون های وکلای دادگستری نیز بررسی خواهد شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری اصفهان با اشاره به چرخشی بودن روال میزبانی این همایش در استان‌های مختلف اظهار داشت: مطابق تصمیمات و هماهنگی‌های قبلی، قرار بود میزبانی اصفهان از همایش ملی کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور، در سال گذشته صورت پذیرد، اما متاسفانه به دلیل مواجهه‌ی عمومی با ویروس کرونا، برگزاری این همایش در اصفهان، تا سال جاری به تاخیر افتاد.

بیشتربخوانید:

کانون وکلای مرکز همایش اسکودا را تحریم کرد

پیش از این دکتر رییسی در جلسه هیات مدیره کانون وکلای اصفهان در خصوص «امکان برگزاری حضوری بودن همایش» اعلام کرده بود: «تا جایی که امکان پذیر باشد اجلاس باید بطور کامل و به شکل حضوری برگزار گردد و چنانچه باتوجه به شرایط کرونا، این امکان وجود نداشته باشد، رؤسا و نواب رئیس هیات مدیره ها، بصورت حضوری و سایر اعضا بصورت مجازی در این همایش حضور یابند.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. با سلام خدمت همه عزیزان و سروران گرامی و محترم .حالا من نمی دونم این دوستان می خواهند دور هم جمع شوند و نتیجه چه شود ؟ این همه فارغ التحصیل بدون کار و این همه افراد مستعدی که می توانند کارهای بزرگی برای کشور خود در مرحله اول و بعد جامعه وکالت انجام دهند بدون هیچ اینده و برنامه ای و این همه عزیزان دانشجوی فعلی حقوق این سرزمین و حتی کسانی که پشت کنکور برای آزمون هستند و به حقوق علاقه مند هستند و … همه بلا تکلیف و خود را با آینده ای نامعلوم می بینند , آقایان … و … که عضو … هستید و یعنی در…. و… درس خوانده اید , آنجا رفتید چه کنید ؟ رفتید فقط درس حفظ کنید و نمره بگیرید و پاس کنید و مدرک بگیرید و با مدارک خود افتخار کنید یا در کنار علم اندوزی رفتید ببینید در … یا … چه برنامه هایی برای آینده دانشجویان حقوق و فارغ التحصیلان آن سرزمین دارند ؟ حالا هم که تو سخنرانیها فقط می فرمائید کانون وکلا و اسکودا هیچ تضمینی برای فارغ التحصیلان وکالت نمی دهد که مشغول به کار شوند یا…. پس نقش شما به عنوان مسئولین محترم اسکودا چیست ؟ ما به سراغ فرانسه یا انگلستان یا … نمی رویم که صدها سال هست هم سیستم دادگستری دارند و هم وکیل دارند و… گروسیوس هلندی که نزدیک به ۴۰۰ سال پیش کتاب حقوق دریاها رو نوشته در کتاب خود عنوان کرده که پدر من وکیل دعاوی بوده و…. ما به این کشور ها کاری نداریم ولی واقعا آیا تا کنون مطالعات و اقدامات عملی و اجرایی برای بالا بردن برنامه های آینده وکالت در کشور داشته اید , آیا روی همین کشورهای همسایه ایران مثل عراق یا ترکیه و پاکستان و یا کشوری مثل لبنان تحقیق کرده اید که ببینید چگونه وکیل تربیت می کنند و از کجا با علاقه مندان پیوند کاری می بندند , آیا می گذارند تعدادی فارغ التحصیل شوند و تازه خود را برای آزمون وکالتی مثل وضعیت فعلی ما آماده کنند و بسیاری هم پشت سد آزمون ها بمانند و… یا انکه از همان ترم اول دانشگاه در کنار دانشجویان حقوق قرار می گیرند و پا به پای یک دانشجوی علاقه مند به حرفه وکالت جلو می آیند تا بعد از فارغ التحصیلی جذب کانونهای وکالت شود . آیا آئین های دادرسی کیفری و مدنی را دانشجویان فقط باید حفظ کنند و آزمون تستی دهند و… یا انکه گام به گام در مراجع قضایی در این مواد پخته شوند ؟ واقعا آیا در کشور ما به این موضوعات توجه شده یا خیر ؟ و واقعا چه زمانی قرار هست تغییرات اساسی در این زمینه را ما شاهد باشیم . آیا بهتر نیست قوانینی که مربو به ۵۰ یا ۶۰ سال پیش هست امروزه تغییر کند و به روز شود ؟

  2. لطفا بگید همایش چه تاریخی برگذار میشه. اواخر اردیبهشت که برگذار نشد.
    بنده کاراموز استان دیگه ای هستم و ازمون اختبار رو بهدخاطر همین همایش عقب انداختن و به ما تاریخ اعلام نمیکنن

  3. چرا؟خوداعضای این همایش هم بایدروزجمعه بیان توجلسه آزمون شرکت کنن.
    مگه خونشون رنگین تراز داوطلبای وکالت هست؟آزمون وکالت توشرایط بحرانی برگزارشه ولی همایشها بمونه برای شرایط نرمال؟

  4. مگه دلبخواهیه هر کی هر وقت خواست شرکت کنه. همه تلاش کردیم و خوندیم. و از بدیهی ترین حق خود که حق حیات است دفاع می کنیم.

  5. خانم زهرا مگر جنابعالی نگران جان خودت نیستی! خب عقل سلیم می‌گوید در آزمون ٢٠ فروردین شرکت نکن! کسی که شما رو اجبار نکرده که شرکت کنی و لطفاً برای سایر داوطلبین هم تعیین تکلیف نکن. والسلام.

  6. باسلام این مصداق بارز خود خواهی است سلامت و جان خودشان مهم ولی سلامت وجان داوطلب ازمون وکالت کشک وجدان درد نمیگیرید شماها

    1. عزیزان چرااردیبهشت.الان اینقدر شرایط خوب هست که آزمون وکالت داره برگزار میشه پس شماهم همایش اسکودارا برگزار کنید ….یک سری مسئول …..داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا