پایگاه خبری اختبار

حداقل نمره آزمون زبان دکتری دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی

دستورالعمل ارزیابی جامع و حداقل نمره آزمون زبان دکتری دانشگاه آزاد

ابلاغ شده در خرداد ۱۳۹۸

نمره ارزیابی جامع کلیه دانشجویان دوره دکتری تخصصی که در ارزیابی شرکت و نمره قبولی کسب کرده اند، دارای اعتبار بوده و در کارنامه ثبت شود. این دسته از دانشجویان می‌ توانند نسبت به اخذ و ثبت رساله اقدام کنند . دانشجویانی که نمره قبولی آزمون جامع آنان در کارنامه ثبت شده و ۸۰ درصد نمره قبولی زبان را کسب کرده اند ، می توانند تا قبل از دفاع از رساله نمره قبولی زبان را برابر ضوابط دانشگاه ارائه کنند.

دانشجویانی که نمره قبولی آزمون جامع آنان در کارنامه ثبت شده و ۸۰ درصد نمره قبولی زبان را کسب یا ارائه کرده اند، باید همزمان با اخذ و ثبت رساله در دوره های زبان مورد تائید دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند. ثبت نام و اخذ رساله در نیمسال بعد مشروط به کسب نمره قبولی ( یا قبول مشروط ) زبان از جدول ابلاغی ذیل بند سوم است ، در غیر این صورت نیمسال مربوطه مرخصی با احتساب در سنوات و با اخذ ۲۵ درصد شهریه ثابت است.

بر اساس این بخشنامه آن دسته از دانشجویان ورودی ۹۷ و ما قبل که آزمون جامع را اخذ کرده و یا خواهند کرد، ولی نمره زبان مورد تأیید دانشگاه را ارائه نکرده اند ، می توانند در آزمون جامع شرکت کنند، در صورت قبولی در آزمون جامع باید همزمان با اخذ و ثبت رساله در دوره های زبان مورد تائید دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند.

دانشجویان ورودی ۹۸ به بعد باید در نیمسال اول سال شروع به تحصیل (سال ورود) نسبت به ارائه گواهی زبان مورد تأیید دانشگاه و یا کسب نمره لازم براساس جدول زیر اقدام کنند، در غیر این صورت باید در آزمون تعیین سطح زبان شرکت و متناسب با سطح در دوره های زبان دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند. شرکت این دسته از دانشجویان در آزمون جامع منوط به ارائه مدرک زبان مورد تائید دانشگاه است.

با توجه به ابلاغ آیین نامه تسهیلات آموزشی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بخشنامه دانشگاه در خصوص نمره آزمون زبان مورد قبول برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ، بدین وسیله جدول عناوین آزمون های مورد تائید دانشگاه به شرح ذیل جهت اجرا اعلام می شود.

آزمون ept مختص دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد می باشد و این دسته از داوطلبان می توانند متناسب با وضعیت خود جهت ثبت نام آزمون ept از طریق سایت english.iau.ac.ir/ept اقدام ;kkn.

خروج از نسخه موبایل