رئیس اسکودا: اقدامات تحریک‌آمیز مرکز مشاوران نیاز به تغییر دارد

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری، با تاکید بر اهمیت تعیین تکلیف آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری، نسبت به ورود رئیس قوه قضاییه به این موضوع و اتخاذ تدبیری برای برون رفت از وضعیت فعلی اظهار امیدواری کرد.

به گزارش اختبار، دکتر جعفر کوشا که برای شرکت در مراسم گرامی‌داشت سالروز استقلال کانون وکلا در مشهد حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۱ عنوان کرد: ما در صدد تعامل و گفت و گو هستیم و در این راستا قصد داریم ضمن حفظ استقلال نهاد وکالت، دغدغه هشتاد هزار جوان داوطلب را در نظر بگیریم چرا که هرچند استقلال کانون وکلا برای ما مهم است و در زمره خطوط قرمز قرار می گیرد، اما برگزاری آزمون نیز مهم است.

وی ادامه داد: رئیس محترم قوه قضاییه باید تدبیری به خرج دهد و جلسه ای را برگزار کند، تا در آن جلسه موارد اشتراکی و اختلافی را مشخص کنیم و ضمن معلق کردن موارد اختلافی، موارد اشتراکی را اجرایی کنیم تا از بن بست فعلی خارج شویم.

اقدامات و صحبت‌های اخیر در مرکز مشاوران برای برگزاری دو آزمون ۱۴۰۱، اقداماتی تحریک‌آمیز است

رییس اسکودا همچنین با بیان اینکه نباید جامعه را به سمت التهاب سوق داد افزود: اقدامات و صحبت‌های اخیر در مرکز مشاوران برای برگزاری دو آزمون ۱۴۰۱، اقداماتی تحریک‌آمیز است. ما نباید با احساسات این داوطلبین بازی کنیم و این رویکرد نیاز به تغییر دارد.

بیشتر بخوانید:

وی درخصوص راهکار حل مسائل برای برگزاری آزمون ۱۴۰۱ گفت: از رئیس قوه قضاییه انتظار داریم جلسه‌ای را با حضور ما برگزار کند و به این خروجی منتهی شود که آزمون اجرایی شود.

انشاءالله در بهار ۱۴۰۱ آزمون را برگزار کنیم

کوشا در پاسخ به زمان تقریبی برگزاری آزمون ۱۴۰۱ گفت: اگر این جلسه به نتیجه برسد، انشاءالله در بهار ۱۴۰۱ آزمون را برگزار کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۳ دیدگاه ها

  1. بالاخره این چند نفر منافع و جایگاه انحصاری خود را در برابر مرکز آزمون وکلای دادگستری متزلزل می بینند دست به هر جا دراز می کنند ولی انشاالله با تدبیر مسولان عالی قضایی این انحصار کانون وکلا برای همیشه از کشور برچیده شود

  2. ببخشید لطفاً وسط دعوا نرخ تعیین نفرمایید. آزمونی که در تیرماه امسال برگزار خواهید کرد آزمون ۱۴۰۰ است و نه ۱۴۰۱. آزمون ۱۴۰۱ آذر ماه ۱۴۰۱ باید برگزار شود.
    از همان اول که گفتید آزمون ۱۴۰۰ آبان برگزار می شه تابلو بود که برگزار نمی شه. بعدش هم که اعلام کردید اسفند باز هم بیشتر تابلو شد که قصد برگزاری آزمون نیست.
    همه می دانیم که آزمون تیرماه برگزار می شه و حتی خود رییس قوه در دیدار با رییس کانون خوزستان صحبت از تیرماه کرده (گزارش خبرگزاری تسنیم از این دیدار). پس لطفاً سفسطه نکنید. آزمون وکالت در سال ۱۴۰۱ باید دو بار برگزار شود.
    چون تکلیف قانونی در این زمینه وجود داره که سالی یکبار *وظیفه دارید* برگزار کنید. ۱۴۰۰ که منتقل شده به تیرماه و ۱۴۰۱ در آذر ماه.

  3. بازی کردن با اعصاب داوطلب عادتتون شده اما نمیدونید با هرتاریخی که تعیین میکنید و بعد زیرش میزنید چه حجم از بیماری جسمی و روانی رو برای داوطلب ایجاد میکنید اینهمه فشار و استرس دارید وارد میکنید کافیتون نیست؟وقتش نشده یک تاریخ تعیین کنید و مثل مرد سر حرفتون بایستید؟

  4. صدای خرد شدن استخوان‌های کانون وکلای مرکز را می‌توان شنید.
    بله که باید تفاوت داشته باشه بین اون چیزی که مورد تایید دولت و حکومت هست، با اونی که چندشخص دور هم جمع شدن و به زور می‌خواهند بهش اعتبار ببخشند.

  5. عجب فشاری بهت اومده… بزودی قانون بالهایت را خواهد چید وزبان تندت رام قانون خواهد شد… این است عاقبت تندروی و قانون گریزی…

  6. فرزندناخلف یا فرزند تحمیلی،
    به هرحال هرچه حاصل شده باسیاست کثیف وصرفا به جهت خدشه وزیرسوال بردن استقلال کانون است ،ازتمام این نطق ها که بگذریم تنها امری که سبب بروز چنین واقعه ای شد چیزی نبود جز سیاست درست بیسواد گزینی به جهت ضربه به شان وکیل وخارکردن امروکالت ،وغرضی که دراین سیاست نطفه دوانده، چیزی نیست جز جذب قاضی برای قوه همایونی ،زیرا قضات همواره به قوه بابت راحت تربودن امروکالت وبالاتربودن حقوق وکلا ایراد و خدشه واردمیکردند وهمین امرسبب شد تاخروجیه قضات ازامرقضاوت زیاد باشد ومتقاضیه جذب نیز به مراتب ازکانون کمتر،به همین علت قوه به دنبال تخریب وکیل ووکالت ،مرکز وکلا ومشاوران راتاسیس ووعده ی وکالت بعداز بازنشستگی به قضات داد،وبعداز ارتکاب چنین اقداماتی علیه کانون ،حال هم کاربه اینجا رسیده

  7. با سلام،تفاوت کانون و مرکز وکلا در این هست که در مقابل دستورات قوه قضائیه،کانون ابتدا جلسه سران اسکودا رو تشکیل داده و تصمیم نهایی خود را نفیا یا اثباتا به قوه اعلام می کنند، آقای عبدلیانپور اول دستور قوه رو اطاعت کرده!! سپس نحوه اجرای این دستور را به شورایعالی وکلای مرکز می دهد تا آنها در بهتر اجرا شدن این دستور تصمیم بگیرند.اگر سال آینده قوه برای فشار به کانون دستور داد مرکز سه آزمون برگزار کند چه؟ آقای عبدلیانپور شما خودتان وکیل هستید،به خاطر سه سال ریاست ،وکالت را نابود نکنید.

  8. این میگه بهار برگزار میشه یعنی تایید میکنه ک بهار ب هیج وجه برگزار نمیشه …
    هر چی کوشا میگه دقیقا برعکسش اتفاق می افته …
    ممنونم از کوشا ک فهمیدیم بهار برگزار نمیشه .

  9. سلام جناب کوشا
    تو رو به خدا دست از سر ما بردار هر وقت حاضر شدی آزمون بگیری اعلام کن فلان روز آزمونه همه که می دونیم از خدات بود امسال برگزار نشه سه هزار نفر کمتر جذب کانون وکلا بشن ، میگی نه ،حرف ما را قبول نداری، خوب ایرادی نداره ، بیا و اعلام کن شما هم آزمون ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را یا یکجا می گیرین با اضافه کردن هر دو سهمیه پذیرش ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که میشه حدود ۷۰۰۰ نفر یا بیاین شما هم دوبار امتحان بگیر ،ببین کی از تو بدش میاد.
    خدایش استاد خیر و برکت که نداری، حداقل با روان بچه های مردم بازی نکن ، بذار تمرکز کنن خودشونو برای آزمون آماده کنن.

  10. درود بر عزیزان وکلای کانون و حقوقدانان واقعی.بنده از نزدیک خدمت جناب دکتر کوشا در جشن سالروز پر افتخار کانون وکلای دادگستری شیراز رسیدم ایشان در جلسه سخنرانی بیاناتی را ایراد نمودند که به شخصه ارادتم به وی افزون شد.از آنطرف به شدت مصر بر حذف نهاد موازی مشاور حقوقی م ۱۸۷(نه وکیل)هستند زیرا خود میدانم و خدا و آن عزیزان راه یافته به کانون همیشه مستقل وکلا که چه ها باید کشید تا بدینجا رسید .حال مارک برند همیشه ارزش و اعتبار خود را داشته و وکیل چینی یا همان مشاوران که دور از جان وکالت به وکالت تغییر نام داده و فعلا مورد حمایت است زیاد خشنود به دوام نداشته باشد زیرا پدر علم حقوقمان مرحوم کاتوزیان فرمودند مشاوران م ۱۸۷ فرزند ناخلف حقوق است.که همه به این فرمایش اتفاق نظر دارند.یه عده آقازاده که در رختخواب هستند و حال درس خواندن ندارند امر به تضاد با استقلال وکالت نموده اند.و یک بال عدالت را زخمی کرده اند و بال دیگر را عاجز ار احقاق حق.والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا