سکوت معاونت منابع انسانی قوه قضاییه و چشم‌انتظاری داوطلبان آزمون قضاوت ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- درحالی که ماه آذر نیز به نیمه خود رسیده هنوز هیچگونه خبری درباره آزمون قضاوت ۱۴۰۰  از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه منتشر نشده است، سکوتی که بعضی داوطلبان این آزمون را نسبت به برگزار نشدن آن در سال جاری نگران کرده است.

به گزارش اختبار، در سال‌های اخیر به طور معمول ثبت‌نام آزمون قضاوت در تابستان هر سال صورت می‌گرفت و مرحله تستی آن در پاییز همان سال برگزار می‌شد.

با اینحال درحالیکه پاییز سال ۱۴۰۰ نیز رو به اتمام است هنوز خبری از هیچ کدام از دو آزمون قضاوت جذب عمومی و جذب اختصاصی منتشر نشده است.

احتمال تعویق آزمون قضاوت ۱۴۰۰ به علت تغییرات مدیریتی در قوه قضاییه

در این میان برخی احتمال می‌دهند که تغییرات مدیریتی مهمی که در قوه قضاییه و از جمله در این معاونت رخ داده، باعث تاخیر در برگزار آزمون شده است. برخی دیگر نیز تعویق آزمون سال نود و نه به خاطر شیوع کرونا و کند شدن روند جذب قبول‌شدگان آن آزمون را عامل تاخیر برگزاری آزمون جدید دانسته‌اند.

جذب قضات از میان دانش‌آموختگان دانشگاه علوم قضایی در سند تحول

بعضی دیگر اما نگران هستند با توجه به سند تحول قوه قضاییه که در زمان ریاست سیدابراهیم رئیسی بر این قوه تدوین شد، از این پس قضات صرفا از میان دانش‌آموختگان دانشگاه علوم قضایی جذب شوند و برای سایر داوطلبان آزمونی برگزار نشود.

قوه قضاییه مکلف به برگزاری هر ساله آزمون است

به هر حال نکته مهم آن است که طبق قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، قوه قضاییه مکلف است هر سال برای جذب قاضی اقدام به برگزاری آزمون کند. بنابراین موضوع جذب قاضی جدید در سال جاری، قطعی و تکلیفی قانونی است.

آنچه مبهم است شیوه عمل به این تکلیف و زمان برگزاری آزمون است. موضوعی که به نظر می‌رسد برای پایان بلاتکلیفی علاقمندان به منصب قضا، لازم است هرچه سریع‌تر از سوی قوه قضاییه اطلاع‌رسانی دقیقی صورت بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. سلام اگه کسی از دوستان قوه قضائیه این سایت رو رصد میکنه ازشون می خواهیم این شرایط سنی رو که کاهش دادید لطفا به قبل برگردانید خیلی از داوطلبان شبانه روزی درس میخوندند تا در این آزمون شرکت کنند، چرا باید همیشه استرس تو وجود ما باشه و هیچ زمان امید به جوانان نمیدن، انشاالله که آقای اژه ای شرایط رو به قبل برگردونند

  2. با سلام .خواهشا سن را به ۴۰ برگردانید الان ۹ ماه برای قضاوت روزی ده ساعت درس می خوانم بعد روز ثبت نام میگن نمیتوانید به خاطر کاهش سن شرکت کنید. فقط دارن با روح و روان ما بازی میکنند.

  3. این شرط سنی براما ده شصتی ها که از همه چیز جا موندیم ظلمه .جناب اقای اژه ای اجازه ندید بازم به ما ظلم بشه واین شرط سنی رو بردارید.

  4. واقعا اینم از شرط سنی تازه تو مرحله علمی که قبول میشی تو روانشناسی که معلوم نیست چه جوری با چند تا تست و ۱۰ دقیقه مصاحبه شخصیت طرف رو می‌فهمن تازه با کلی سابقه رد میشی واقعا جای تعجبه این نحوه از گزینش فقط باید بگم متأسفم.

  5. سلام.تشکر که در ایران مثل سریال برره باید از افعال معکوس استفاده کرد.ما درخواست کردیم برای اینکه آزمونها دیر برگزار میشه به شرط سنی اضافه کنن.این عزیزان بر عکس ۷سال تقلیل دادن.تشکر ازینکه بفکر ما دهه ۶۰تی های بیکار هستین.

  6. سلام.انشالله که به فکر سن ما هم باشند که داره زیاد میشه و آزمونها کم و دیر برگزار میشه.امیدوارم ریاست محترم قوه قضائیه برای افرادی که ارشد و دکتری دارند در شرایط یکسان افزایش سن در نظر بگیرند و حداکثر رو تا ۴۵سال افزایش بدن تا افراد با خیال آسوده به رقابت بپردازن.

  7. چه آزمونی ،همرو روانشناسی رد میکنن ،نه به رتبه و شخصیت و سابقه نگاه میکنن ن هیچی یه روانشناس بسیار سلیقه ای و عشقی رد میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا