شیوه ثبت نام کارت ملی هوشمند

همه‌چیز درباره نحوه دریافت کارت‌های ملی هوشمند

ثبت نام کارت ملی هوشمند

پیش‌ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تا قبل از ۲۹ اسفند سال‌جاری انجام می‌گیرد. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان این مطلب گفت:‌ کارت‌های ملی هوشمند تا ۷سال‌آینده اعتبار خواهند داشت. سیف‌الله ابوترابی با بیان اینکه تمام افراد بالای ۱۵سال باید کارت ملی هوشمند دریافت کنند، گفت: درصورتی که دفاتر پیشخوان از افراد بالای ۸۰سال برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام نکردند موضوع باید به سازمان اعلام شود تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود. به‌گفته وی، به‌منظور آسایش بیشتر افراد سالمند ۱۰ ایستگاه سیار نیز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تعبیه شده که در آینده‌ای نزدیک تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

چطور ثبت‌نام کنیم؟

برای دریافت کارت ملی هوشمند باید از چند خان عبور کنیم.

۱- پیش‌ثبت‌نام

  در مرحله پیش‌ثبت‌نام می‌توانید از طریق مراجعه به سایت www.ncr.ir ثبت‌نام اولیه را انجام دهید و یا به دفاتر خدمات الکترونیک برای پیش‌ثبت‌نام اولیه مراجعه کنید.

  بعد از پیش‌ثبت‌نام اولیه مبلغ ۲۰هزار تومان به‌صورت الکترونیکی از طریق کارت بانکی باید پرداخت کنید.

بعد از پرداخت هزینه اولیه ثبت‌نام باید به قسمت نوبت‌گیری مراجعه کرده و با توجه به نشانی دفاتر پیشخوان، پست و یا ثبت احوال، نزدیک‌ترین محل به منزل خود را انتخاب کنید.

  تکمیل ثبت‌نام، خان بعدی برای دریافت کارت ملی هوشمند است. در این مرحله باید با همراه داشتن اصل شناسنامه عکس‌دار، کدپستی و ‌آدرس محل سکونت، شماره تلفن ثابت وموبایل به مرکزی که در مرحله پیش‌ثبت‌نام مشخص کرده‌اید، مراجعه کنید.

  در دفاتر پست و دفاتر پیشخوان دولت محلی برای تصویربرداری درنظر گرفته شده که برای درج تصویر پرسنلی در کارت ملی باید به این محل مراجعه کنید.

  مرحله بعدی گرفتن اثر انگشت است که در همان اداره پست یا دفاتر پیشخوان دولت انجام می‌شود.

  گرفتن رسید کارت ملی هوشمند آخرین مرحله حضوری از ثبت‌نام کارت ملی هوشمند است که باید آن را انجام دهید.

۲- دریافت کارت ملی هوشمند

  از زمان تحویل رسید کارت ملی هوشمند تا تحویل گرفتن کارت توسط متقاضی زمان ۱۵ تا ۳۰روزه درنظر گرفته شده است.

  برای مطلع شدن از آماده شدن کارت ملی هوشمند پیامکی به شماره همراهی که در مرحله ثبت‌نام درج کرده بودید، ارسال می‌شود تا در زمان تعیین شده، برای تحویل کارت به مرکز تعیین شده مراجعه کنید.

  در هنگام تحویل کارت بایدمبلغ ۲۰هزار ریال به باجه مربوطه پرداخت کنید و کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنید.

به کجا شکایت کنیم

اگر در جریان دریافت کارت ملی هوشمند دچار مشکل شدید می‌توانید با شماره‌های ذیل تماس بگیرید و مشکل خود را با کارشناسان ثبت احوال مطرح کنید:

  دفتر رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت ۶۱۹۱۲۲۲۲-۰۲۱

  دفتر رسیدگی به امور دفاتر پستی ۸۴۴۷۰۰۰۰-۰۲۱

  دفتر رسیدگی به امور ثبت احوال ۶۶۷۴۲۸۷۶-۰۲۱

۰۲۱-۶۶۷۱۰۲۷۰

منبع: همشهری

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. خیلی جالبه درآمد جوانان صفر ریال با کلی بدهکاری
    و هزینه ها و مخارج هر یک از جوانان درماه سه میلیون تومان

  2. جالبه من شیراز به پزشک قانونی ۱۵۰هزار تومن دادم دوستم تو پزشک قانونی داراب ۵۰هزار تومن پرداخته نمیدونم معیارشون چیه

  3. واقعا معلوم نیست این همه هزینه چرا باید از مردم گرفته شود یه عکس دیجیتال ۹۰۰۰تومان . جالب بگم پزشک قانونی اهواز باری عدم اعتیاد حدود۲۱۰هزارتومان دریافت میکنه و یه کیت ۱۰۰۰تومانی فقط استفاده میکنه واقعا غم انگیزه

    1. پزشکی قانونی درمشهد که ما رفتیم ۱۵۰ هزار تومان گرفتن ،،،،برای فقط یک تست اعتیاد،،،،،جای سوال هست که اخه چرا!!!!!!

  4. جالب و تامل برانگیز است….

    بابت کارت هوشمند پایان خدمت حدود ۲۰ هزار تومان
    بابت معاینه فنی قریب به ۴۰ هزار تومان
    بابت کارت ملی هوشمند حدود ۳۰ هزار تومان
    بابت تمدید گواهی نامه حدود ۳۰ هزار تومان
    این بابت ها ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا