صورتجلسه شورای اجرایی اسکودا – ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

۱۶ مرداد ۱۳۹۳

بسمه تعالی

در تاریخ ۱۳۹۳/۵/۱۶ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در محل دفتر اتحادیه تشکیل و نسبت به دستور جلسه اعلامی به شرح ذیل بحث و اتخاذ تصمیم شد:

۱- شناسه ملی کانون های وکلا:
موضوع با حضور جناب آقای حسن زاده ، مسئول محترم نظارت بر ثبت شرکت ها در کل کشور مورد بررسی قرار گرفت نهایتا مقرر شد کمیسیونی با قید فوریت اکید متنی به عنوان اساسنامه کانون وکلا جهت اخذ شناسه ملی بر مبنای مقررات و ضوابط موجود تنظیم و به سازمان ثبت تسلیم نماید. متعاقبا اقدامات مقتضی جهت اعلام مراتب به واحدهای ثبتی سراسر کشور و ایجاد امکان صدور شناسه ملی معمول خواهد شد.

متعاقبا با توجه به ارتباط موضوعی نسبی در خصوص ثبت موسسات حقوقی بدون مجوز کانون های وکلا یا حضور وکلای مجاز در آنها بحث و بررسی و مقرر شد برمبنای ماده ۶۲ و ۷۶ قانون برنامه پنجم توسعه به ترتیب با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و اطاق بازرگانی در خصوص لزوم اخذ مجوز از کانون های وکلا جهت ثبت موسسات حقوقی مکاتبه شود. همچنین مقرر شد در این خصوص با حوزه ریاست قوه قضاییه مکاتبه و عندالاقتضا جلساتی با مسئولین مربوط برگزار شود.

۲- حکم صورت های مختلف کارشناسی ناپیوسته:
با توجه به اینکه در خصوص بعضی صور پیش از این اتخاد تصمیم شده بود ، در خصوص موردی که فردی مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق با کاردانی غیر مرتبط داشته باشد و بعد کاردانی حقوق بگیرد و این مجموعه مدارک را ارائه کند بحث و مقرر شد چنین فردی برای شرکت در آزمون پذیرفته شود.

۳- احراز ایثار گری به وسیله کانون ها:
با عنایت به ابهامات موجود در موضوع و لزوم تحصیل اطلاعات اضافی راجع به مصادیق ایثارگری به ویژه بحث داوطلب و غیر داوطلب بودن رزمندگان مقرر شد از مبادی ذی ربط استعلامات لازم به عمل آید و سپس در خصوص مورد اتخاذ تصمیم شود.

۴- بررسی اصلاحات اساسنامه اسکودا:
با توجه به اینکه بیشتر کانون های محترم نظر خود را در مورد اصلاحات اساسنامه کتبا اعلام فرموده اند و عدم اعلام نظر سایر کانون ها محمول بر موافقت یا امتناع از اظهار نظر است مقرر شد موارد اعلامی به وسیله کمیسیون منتخب جمع بندی و برای کانون های محترم ارسال و زمینه طرح موضوع در همایش کرمان فراهم شود.

۵- یادآوری کارت مهرگان و بیمه SOS
در خصوص موارد توضیحاتی داده شد و کانون های محترم نسبت به بررسی موضوع و اعلام نظر اقدام خواهند کرد.

۶- یادآوری بیانیه اسکودا در باره غزه:
بیانیه مربوطه تصویب و مقرر شد منتشر شود.

جلسه در ساعت ۱۴:۰۰ روز جاری با امضای ذیل صورتجلسه خاتمه یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا