طرح استفساریه بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

تاریخ وصول: 1400/7/27

طرح استفساریه بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

موضوع استفساریه:

آیا عبارت « اعمال مدرک تحصیلی معلمان » مذکور در بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مصوب ۲۶/۱۲/۱۳۹۹ ،شامل اعمال مدرک تحصیلی سوم و بالاتردر حقوق و مزایا می شود؟

پاسخ:

بلی، عبارت «اعمال مدرک تحصیلی معلمان » مذکور در بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، شامل اعمال مدرک تحصیلی سوم و بالاتر در حقوق و مزایا می شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

با عنایت به اینکه در بند و تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰کل کشور به موضوعاتی نظیر رتبه بندی معلمان، اعمال مدرک تحصیلی و مطالبات معلمان خارج از کشور اشاره شده و از طرفی در بند ۳-۴سیاستهای کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش بر تحصیلات تکمیلی معلمان متناسب با نیاز آموزش و
پرورش تاکید شده است و با توجه به اینکه در تبصره ماده ۳ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش صرفا به اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان تصریح گردیده است و از طرفی آموزش و پرورش به دلیل نبود مستند صریح قانونی مدارک سوم و بالاتر را برای معلمان در حقوق و مزایا اعمال نمی نماید. بنابراین، با وجود عموم و اطلاق بند (و) تبصره قانون بودجه این ابهام بوجود آمده است که منظور از اعمال مدارک تحصیلی معلمان مدرک دوم است یا شامل مدارک بالاتر نیز میشود. در این راستا و به منظور ارتقاء علمی و با توجه به مهارت های حرفه ای معلمان و اعمال آخرین مدرک تحصیلی آنان طرح استفساریه زیر تقدیم می گردد.

اسامی امضا کنندگان طرح استفساریه بند «و» تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و خسته نباشید به شما و همکاران
    جواب استفساریه بند و برای اعمال مدرک سوم فرهنگیان به کجا رسید ما جمعی از فرهنگیان همچنان منتظر نتیجه هستیم که در مورد فرهنگیان که تعداد افراد مد نظر زیاد هم نمی باشند و حقی ضایع نشود انشاءالله مستدام باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا