ظرفیت و تعداد داوطلبان مجاز و انتخاب رشته کرده در آزمون دکتری ۱۴۰۰ دانشگاه آزاد

31109 داوطلب از میان 60783 داوطلب که انتخاب رشته کرده اند برای مصاحبه دعوت خواهند شد

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد آمار انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری و همچنین ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در این مقطع را اعلام کرد و گفت: مصاحبه دکتری از هفته آخر خرداد آغاز می شود.

طهماسب کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از داوطلبان دوره دکتری ۱۴۰۰، در دانشگاه آزاد انتخاب رشته کرده اند، اظهار کرد: امسال نزدیک به ۱۰ هزار نفر بیشتر از سال گذشته در دانشگاه آزاد انتخاب رشته کرده اند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در دوره دکتری در سال ۱۴۰۰، ۱۱ هزار و ۵۳۸ ظرفیت است

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه ما در دانشگاه آزاد در دوره دکتری ۲ هزار و ۳۴۹ رشته محل فعال در ۲۸۴ رشته گرایش در ۱۵۰ واحد دانشگاهی داریم، افزود: ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در دوره دکتری در سال ۱۴۰۰، ۱۱ هزار و ۵۳۸ ظرفیت است.

۶۰ هزار و ۷۸۳  داوطلب دوره دکتری در سامانه دانشگاه آزاد انتخاب رشته کردند

وی با بیان این مطلب که تعداد داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۳۰ هزار و ۷۳۲ نفر هستند که سازمان سنجش اطلاعاتشان را در اختیار ما قرار داده است، گفت: از این تعداد ۶۰ هزار و ۷۸۳ نفر در سامانه دانشگاه آزاد انتخاب رشته کردند.

۳۱ هزار و ۱۰۹ داوطلب برای مصاحبه مجازی به دانشگاه دعوت می شوند

کاظمی ضمن بیان این مطلب که  ۳۱ هزار و ۱۰۹ داوطلب برای مصاحبه مجازی به دانشگاه دعوت می شوند، خاطرنشان کرد: سامانه دعوت به مصاحبه از ۳ روز گذشته فعال شده و تا ۴ خرداد داوطلبان فرصت دارند، نسبت به ثبت نام برای مصاحبه دوره دکتری اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از هفته آخر خردادماه شروع خواهد شد

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد ضمن اشاره به اینکه مصاحبه دکتری از هفته آخر خردادماه شروع خواهد شد و تا نیمه تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به استانداردی که در همه آزمون‌ها وجود دارد، ما ۳ برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت خواهیم کرد. نتایج پذیرفته شدگان همزمان با سایر زیر نظام ها توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۲۱ خرداد اولین زمان ممکن برای برگزاری حضوری آزمون EPT

وی همچنین درباره زمان برگزاری آزمون EPT گفت: طبق جدول زمان بندی و همچنین با توجه به شرایط کشور اولین زمانی که می توانیم آزمون زبان را به صورت حضوری برگزار کنیم، ۲۱ خردادماه است؛ طی یکی دو روز آینده سامانه ثبت نام بالا می آید و داوطلبان این آزمون می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا