نماد سایت پایگاه خبری اختبار

‌قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام

‌قانون اصلاح حداكثر سن داوطلبان استخدام

‌قانون اصلاح حداكثر سن داوطلبان استخدام

قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام
مصوب ۱۳۷۱,۰۲,۲۲

ماده واحده – در مورد داوطلبان استخدام رسمی یا ثابت و عناوین مشابه در وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت‌پوشش آنها، شرکتهای بیمه و شهرداریها و مؤسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، مؤسسات و شرکتهای ملی و‌ مصادره شده و مؤسساتی که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می‌کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرط حداکثر‌سن ورود به خدمت و استخدام که در مقررات استخدامی مربوط پیش‌بینی شده با رعایت موارد زیر افزایش می‌یابد:

‌الف – داوطلبانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان‌بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.

ب – داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروههای ضد انقلاب درآمده‌اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه.

ج – افراد خانواده شهداء، جانبازان، آزادگان و مفقودالاثرها (‌همسر، فرزندان، پدر و مادر، و برادر و خواهر) تا میزان پنج سال.

‌د – رئیس جمهور و مقامات موضوع ماده ۳ قانون استخدام کشوری و همطرازان آنها (‌اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌معاونین رئیس جمهور، رئیس دیوان محاسبات، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات) که بعد از ۵۷.۱۱.۲۲ منصوب و انتخاب شده‌اند به مدت‌تصدی سمتهای مزبور.

ه – داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای موضوع این قانون از تاریخ ۱۳۵۷.۱۱.۲۲ به خدمت اشتغال داشته‌اند به‌میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

‌تبصره – احراز موارد مذکور در بندهای فوق بر اساس گواهی صادره از سوی مراجع و دستگاههای ذیصلاح و مسئول خواهد بود.

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و دوم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و یک مجلس‌شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۷۱.۲.۳۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – مهدی کروبی

خروج از نسخه موبایل