‌قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام

مصوب 1371/02/22

قانون اصلاح حداکثر سن داوطلبان استخدام
مصوب ۱۳۷۱,۰۲,۲۲

ماده واحده – در مورد داوطلبان استخدام رسمی یا ثابت و عناوین مشابه در وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت‌پوشش آنها، شرکتهای بیمه و شهرداریها و مؤسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، مؤسسات و شرکتهای ملی و‌ مصادره شده و مؤسساتی که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می‌کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرط حداکثر‌سن ورود به خدمت و استخدام که در مقررات استخدامی مربوط پیش‌بینی شده با رعایت موارد زیر افزایش می‌یابد:

‌الف – داوطلبانی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان‌بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل.

ب – داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروههای ضد انقلاب درآمده‌اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه.

ج – افراد خانواده شهداء، جانبازان، آزادگان و مفقودالاثرها (‌همسر، فرزندان، پدر و مادر، و برادر و خواهر) تا میزان پنج سال.

‌د – رئیس جمهور و مقامات موضوع ماده ۳ قانون استخدام کشوری و همطرازان آنها (‌اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی،‌معاونین رئیس جمهور، رئیس دیوان محاسبات، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات) که بعد از ۵۷.۱۱.۲۲ منصوب و انتخاب شده‌اند به مدت‌تصدی سمتهای مزبور.

ه – داوطلبانی که به صورت غیر رسمی و تمام وقت در دستگاههای موضوع این قانون از تاریخ ۱۳۵۷.۱۱.۲۲ به خدمت اشتغال داشته‌اند به‌میزان مدت خدمت غیر رسمی آنها.

‌تبصره – احراز موارد مذکور در بندهای فوق بر اساس گواهی صادره از سوی مراجع و دستگاههای ذیصلاح و مسئول خواهد بود.

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و دوم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و هفتاد و یک مجلس‌شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۷۱.۲.۳۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

‌رئیس مجلس شورای اسلامی – مهدی کروبی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا