موافقت با ارائه مدرک آزمون زبان عربی برای برخی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد

دانشجویان می‌توانند مدرک آزمون فراگیر مهارت‌های زبان عربی (اشتمال) یا آزمون EPT را ارائه کنند

پایگاه خبری اختبار- طبق مصوبه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان دوره دکتری برخی رشته‌ها می‌توانند مدرک آزمون فراگیر ارزیابی مهارت‌های زبان عربی ارائه دهند.

به گزارش اختبار به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه آزمون فراگیر ارزیابی مهارت های زبان عربی (اشتمال) را به روسای واحدهای دانشگاهی، مراکز آموزشی و سازمان سما ابلاغ کرد.

در این بخشنامه تاکید شده ارائه مدرک آزمون فراگیر ارزیابی مهارت‌های زبان عربی (اشتمال: الاختبار الشامل لتقویم المهارات اللغویه) در جلسه دویست و چهل و ششم شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی مورخ ۱۲/۱۰/۹۶ برای دانشجویان دوره دکتری رشته‌های زیر مورد موافقت قرار گرفت:

تاریخ تشیع

الهیات و معارف اسلامی (تمامی گرایش‌ها)

علوم قرآن و حدیث

فقه و مبانی حقوق اندیشه‌های امام خمینی (ره)

فقه و حقوق جزا

مدرسی معارف اسلامی

زبان و ادبیات فارسی

حکمت متعالیه

عرفان اسلامی

دکتری تاریخ (گرایش تاریخ ایران بعد از اسلامی و گرایش تاریخ اسلام)

زبان و ادبیات عربی (تمامی گرایش‌ها)

عرفان اسلامی و اندیشه‌های امام خمینی (ره)

فقه و حقوق خصوصی

تصوف و عرفان اسلامی

کلام اسلامی

فقه و مبانی حقوق اسلامی

ادیان و عرفان

براساس بندهای این بخشنامه، دانشجویان رشته‌های مذکور می توانند به انتخاب خود حداقل نمره قابل قبول مدرک زبان انگلیسی را مطابق بخشنامه شماره ۳۵۰۰/۳۰ مورخ ۴/۲/۹۷ و یا حداقل نمره قابل قبول برای زبان عربی (اشتمال)، ۶۰ درصد از نمره کل را تا قبل از آزمون جامع ارائه کنند.

گفتنی است نحوه اجرای آزمون فراگیر ارزیابی مهارت‌های زبان عربی (اشتمال) براساس شیوه‌نامه مرکز سنجش و پذیرش سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً ابلاغ خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. دانشگاه آزاد فقط به فکر پوله اشتمال رو اینقدر سخت میگره دکترای عربی هم نمیتونن جواب بدن

  2. سلام خدمت دوستان و مسئولین دانشگاه آزاد. بنده دانشجوی دکتری ادبیات فارسی هستم که چندان ارتباطی با زبان انگلیسی و یا زبان eptندارد و بنده چندان خوش بین نیستم که زبان ept تاثیر زیادی در رشته ما داشته باشد.ولی چون ادبیلت فارسی با زبان عربی ارتباطی تنگاتنگ دارد لذا به مسئولین عزیز دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد می دهم این آزمون را حذف کنید و به جای آن ترجمه مقاله ای عربی به فارسی را جایگزین نمایید تا دانشجویان این رشته اشتیاق بیشتری نسبت به رشته ادبیات فارسی پیدا کنند واز طرفی با ادبیات عرب هم آشنا شوند.در ضمن در این شرایط سخت اقتصادی و هزینه های کمرشکن زندگی دور از انصاف و وجدان است که دانشجو به خاطر رد شدن در آزمون زبان بخواهد بیهوده شهریه عقب ماندگی ترم را بپردازد. آزمون زبان سد محکمی در مقابل ادامه تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد است لطفا دانشجویان رشته ادبیات فارسی را درک کنیدو پیشنهاد بنده مقبول بفرمایید.
    از دانشجویان رشته ادبیات فارسی هم استدعا دارم در زمینه حذف ازمون زبان پیشنهاد بنده را به مسئولین منتقل نمایند. با تشکر

  3. انگلیسی زبان رسمی بین المللی هست این اقدامی دیگر در راستای بیخاصیت کردن دانشگاههای ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا