نحوه ثبت نام در سامانه وام فرزند آوری ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار– طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و به بعد ۱۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش اختبار، بانک مرکزی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزند ارائه می­ نماید. این وام به پدرانِ دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران بابت فرزندان متولد شده در داخل کشور از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد، حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند تعلق می‌گیرد.

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir  صورت می پذیرد؛ این سایت تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه فرزند می باشد.

شرایط وام فرزند آوری

۱- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۲- پدر متولدین سال (۱۴۰۰/۰۱/۰۱) به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند

۳- وام فرزند آوری الزامی به سپرده گذاری ندارد

۴- آغاز بازپرداخت وام فرزند آوری، پس از ۶ ماه از دریافت وام می باشد.

۵- ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر وی در زمان مراجعه به بانک الزامی است

۶- به هر فرزند متولد شده تنها یکبار تسهیلات فرزند به پدر تعلق می گیرد.

۷- تسهیلات حسب مصوبات شورای پول و اعتبار با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.

۸- در مورد تولد فرزندان دو قلو و بیشتر، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می گیرد.

۹- تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد .

۱۰- در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط به کودک بعدی امکان پذیر است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام فرزند آوری

۱- اصل شناسنامه پدر و فرزند

۲- اصل کارت ملی پدر

۳- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت

۴- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سامانه پس از مرحله ثبت نام

شرایط ضامنین وام فرزند آوری

تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند با اخذ یک ضامن معتبر و سفته و با دوره تنفس شش ماهه پرداخت می شود.
بر طبق مصوبه شورای پول و اعتبار برای تسهیلات کمتر از مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن معتبر و برای مبالغ بالاتر، دو ضامن معتبر کافی‌ست که تشخیص ضامن معتبر بر عهده بانک عامل می باشد.

روش ثبت نام وام فرزند آوری

کلیه متقاضیان وام فرزند که واجد شرایط می‌باشند، ابتدا باید از طریق سامانه  ve.cbi.ir  ثبت نـام کرده و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری ده رقمی که کاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضی است به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام از طریق پیامک برای ایشان ارسال می شود.

متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین مشخصات شعبه تعیین شده از سوی بانک عامل و پیگیری روند دریافت تسهیلات مذکور، با کد ملی و کد رهگیری خود به قسمت “مشاهده وضعیت” در سامانه فرزند مراجعه نمایند.

در صورتیکه شعبه بانک عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد، موضوع از طریق پیامک به ایشان اعلام شده و متقاضی باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف حداکثر ۱۲ روزکاری، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند. بدیـهی است در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده، ثبت نـام آنها کان لم یکن تلقی و از سامانه حذف شده و می باید مجددا ثبت نام نمایند.

پس از تعیین شعبه ازسوی بانک و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، پذیرش متقاضی از سوی بانک انجام می شود. متقاضیان ۶۰ روزکاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام نمایند. در صورت گذشت زمان مذکور و عدم تکمیل مدارک از سوی متقاضیان، متقاضی از سامانه حذف شده و می باید در مهلت مقرر شده در قانون نسبت به ثبت نام مجدد در سامانه اقدام نمایند.

متقاضیان می توانند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی” اقدام نمایند.

ثبت نام در سامانه وام فرزند آوری ۱۴۰۲

متقاضیان تا قبل از تعیین شعبه می توانند نسبت به تغییر بانک عامل اقدام نمایند. بدین صورت که با استفاده از گزینه “حذف ثبت نام” ثبت نام قبلی خود را حذف نمود و با استفاده از گزینه “ثبت نام جدید” و تکمیل مراحل ثبت نام اقدام به تغییر و انتخاب بانک دیگری نمایند.

ثبت نام در سامانه وام فرزند آوری

رعایت سایر شرایط، ضوابط و مقررات بانکی در اعطای تسهیلات قرض الحسنه فرزند برای این تسهیلات ضروری می باشد.

وام فرزندآوری چقدر است ؟

پرداخت تسهیلات براساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنان از ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و در داخل ایران متولد شده اند به شرح ذیل تعلق می گیرد. در سال ۱۴۰۰ مبلغ تسهیلات به شرح ذیل می باشد

  •  فرزند اول مبلغ ۳۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال (۳۶ ماه)
  •  فرزند دوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال (۴۸ ماه)
  •  فرزند سوم مبلغ ۹۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۵ سال (۶۰ ماه)
  •  فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال (۷۲ ماه)
  •  فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال (۸۴ ماه)

آیا وام فرزند آوری کارت پایان خدمت میخواهد؟

مطابق با قانون بودجه امسال (۱۴۰۲)، تسهیلات موضوع تبصره ۱۶ این قانون که شامل وام ازدواج و فرزندآوری هم می شود از حکم موضوع ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.

بر اساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی دریافت هرگونه وام مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی به وضع مشمولیت وظیفه عمومی مردان است. اما چند سالی هست که دیگر وضعیت نظام وظیفه به عنوان شرط پرداخت وام ازدواج مطرح نیست و پرداخت وام ازدواج به مردان از این شرط مستثنی شده است.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. من بانک پارسیان را زدم، نوبتم ۳۶ بود. دو روز بعد برام تعیین شعبه شد. بدون هیچ پارتی و …

  2. والا یکی از دیدگاهها هم جواب ندادین.. پس چرا بنویسیم.. از ۱۴۰۰ به بعد باشه که همه یه فرزند بیشتر ندارن.. اما اگه از قبل هم حساب بشه خوب خیلیها شرکت میکنن. جواب مردمو بدین

  3. سلام من ثبت نام فرزنداوری انجام دادم.پنج فرزند بودن که یکی فوت شده. واین فرزند پنجم است. و شناسنامه فوتی هنوز خلاصه فوت نگرفته. آیا این بچه چهارم حساب میشه یا پنجم واسه وام ؟

  4. سلام،من الان یکساله ثبت نام کردم بانک توسعه تعاون اندیمشک ،۲۵نفرجلوم بوده تا چندماه پیش شد ۱۸نفر ، الان هم چند ماهه سایت قطع شده معلوم نیست چندمی هستم، بانک میرم میگن بودجه نداریم ،هیچوقت یه کار درست انجام ندادین هرکس پارتی داشته باشه میگیره مثل من هیچوقت نمیگیره

  5. سلام پر شرایط پرداخت وام نوشته نرخ باروری زادگاه پدر یا فرزند یعنی یه نفرشون اما وقتی میخوای ثبت نام کنی میزنه نرخ باروری هر دو واقعا این حجم از بی عدالتی رو کجا باید فریاد زد ما رو این وام خیلی حساب کردیم من چندین سال پیش به دلیل شرایط کاری پدرم در جای دیگه متولد شدم اما الان سی خوردهایی هست خودم دوتا فرزند قبلیم و این فرزند جدید تو شهری متولد شدن که نرخ باروری کمتره اما به دلیل تولد خودم میزنه شرایطش رو نداری آخه چرا من سکونت و محل کارم هم در همین شهرستانه اینا ملاک نیست لطفا یکی پاسخگو باشه واقعا عین بی عدالتیه اینجوری باشه دیگه هیچ کس به حرف های دولت اطمینان نمیکنه

  6. من ۶ماه است منتظروام فرزند آوری ثبت نام کنم،اما بانک موردنظرم،سایتش باز نمی شود،اگه دولت می خواهد حمایت کند،چراضامن باید حقوق بگیرهمان بانک باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا