گزارش مشروح پنجاه و یکمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز یک شنبه ۲ آذر ۱۳۹۳

گزارش مشروح پنجاه و یکمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای مرکز

یک شنبه ۲ آذر ۱۳۹۳

شروع جلسه : ساعت ۹:۱۵

پس از تلاوت کلام اله مجید برخی اعضای هیأت مدیره مطالبی پیش از دستور بیان کردند:

کامیار: هفته بسیج که یادآور دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم در راه دفاع از این میهن است گرامی می دارم ما همگی مدیون جان فشانی های کسانی هستیم که نتوانستند تجاوز دشمن را به خاک وطن تحمل کنند و با ایثار جان خود در این تهاجم از ما محافظت کردند. انشاء اله که قدردان این زحمات باشیم.

محمدنبی: دادستان محترم تهران طی نامه ای به پوشش یکی از وکلای خانم اعتراض کرده و از ما تقاضا کرده اقدام پیشگیرانه بکنیم با بررسی کهبه عمل آوردیم معلوم شد فرد مورد نظر از وکلای عضو کانون وکلای دادگستری نیست و به مرکز امور مشاوران تعلق دارد و لذا پاسخ مناسب تهیه کرده ایم که ارسال می کنیم.

سمامی: با تسلیت درگذشت دکتر کامران کاظمی تقاضا دارم برای مرحوم در کانون مراسم ترحیمی برگزار کنیم. همچنین به عرض می رسد که پیرو مصوبه جلسه قبل من و دکتر امینی پرونده های خانم ستوده را که قطور هم بود مطالعه و جزء به جزء آن را استخراج کرده و گزارش کتبی خود را تقدیم هیأت مدیره می کنیم.

مصباح: در ملاقات با خانم ابتکار نتایج مفیدی حاصل شد در زمانی که موقعیت کانون انکار می شود این معاونت خود را نیازمند همکاری و مساعدت کانون دانسته و زمینه های مفید همکاری فی مابین را پیشنهاد کرده حتی پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک هم شده است.

حامدتوسلی: پیشنهاد برگزاری مراسم ترحیم برای مرحوم کاظمی خوب است همچنین برای آقای حسن خانی و مختاری هم که اخیراً به رحمت خدا رفتند خوب است جلسه ای برگزار کنیم. در شورای اجرایی اسکودا در مورد هزینه برگزاری همایش ها صحبت کردیم چون اینجا راجع به این امر پیشنهاد کردیم که کانون های میزبان مشارکت نمایند الان نیاز است این پیشنهاد به سرعت به اسکودا منتقل و مطرح شود هزینه برگزاری همایش کرمان بالای ۲۷۵ میلیون است که ۲  برابر هزینه همایش مشهد می باشد. در مورد محور بودن کانون مرکز نسبت به مباحث لایحه جامع وکالت در اتحادیه تذکراتی دادیم اسکودا اگر در تهران اقدام نماید باید کانون مرکز را محور قرار دهد.

دیوسالار: به دلیل پرهیز از اشتباهاتی که پیش آمده است پیشنهاد می کنم به دلیل تشابه اسمی وکلای عضو کانون وکلای دادگستری مرکز بعد از این در لوایح و وکالتنامه های خود تصریح کنند عضو کانون وکلای دادگستری مرکز.

امینی: با تسلیت درگذشت دکتر کاظمی که سالیان متمادی به کانون کمک کرد و در مراسم تشییع وی از تمامی گروه های صنفی وکلا شرکت کردند که حکایت از وحدت وکلا دارد. در مورد مراسم ترحیم مرحوم کاظمی من هم موافقم و اگر یادی هم از آقای حسن خانی و مختاری بکنیم خوب است. راجع به هزینه های برگزاری همایش های اتحادیه باید برنامه های منظمی تصویب کنیم مثلاً سقف هزینه تعیین شود برای اتحادیه.

سمامی: در مورد هزینه های همایش پیشنهاد می شود یک پنجم را اتحادیه بپردازد و بقیه را خود کانون میزبان بدهد. از آقای توسلی به خاطر دفاع قاطع از کانون مرکز در اتحادیه سپاسگزارم.

آنگاه صورتجلسه قبل قرائت شد و سپس دستورات جلسه مطرح شد.

دستور اول: بررسی تفاهم نامه بانک تجارت و کانون مرکز مطرح شد:

محمدنبی: بیشترین حساب های کانون در بانک تجارت مفتوح است مذاکراتی با بانک انجام شد که هدف جلب برخی امتیازات در قبال این همکاری است نهایتاً متنی به عنوان تفاهم نامه تنظیم شده است (متن قرائت شد) این تفاهم نامه با پیشنهادات مشابه سایر بانک ها هم مقایسه شده و نظرات برخی همکاران حقوقی بانکی اخذ شده است.

دیوسالار: چون پیش نویس تفاهم نامه پیوست دستور جلسه نبود لذا اطلاع کافی ندارم بررسی این تفاهم نامه مستلزم دخالت صاحب نظران مالی و بانکی  است.

حامدتوسلی: دستورالعمل بانک ها در مورد سپرده های یکساله ۲۲% سود است باید پیشنهاد بانک مناسب تر باشد ضمناً از  تجربیات صندوق حمایت و آقای صدیق هم خوب است استفاده کنیم.

سمامی: باید بانک تجارت در قبال همکاری ما امکان رفاهی بیشتر از سایر بانک ها در اختیارمان بگذارد این میزان سود قانع کننده نیست وام ها باید با سود کمتری داده شود و بازپرداخت هم باید طولانی تر باشد. قبلاً سختی شرایط به ویژه اخذ ضمانت های متعدد همکاران را از اخذ وام پشیمان می کرد باید این شرایط حذف شود.

محمدنبی: قرار است در شعبه سعدی و اینجا کارهای مختص وکلا انجام شود و نیروهای خاص و مطلع بگذارند و به علاوهدر تمام شعب بانک تجارت خدمات خاص وکلا تحت یک icon در سیستم بانک ارائه شود.

امینی: ۲ انتظار داریم یکی در مورد میزان تسهیلات و دیگری نحوه اعطای آن. ضامن معتبر را کافی بدانند و سند تضمینی مطالبه نکنند به علاوه شرایط را رقابتی کنید شاید سایر بانک ها پیشنهادات بهتری ارائه کنند.

محمدنبی: در سایر بانک ها مثل سپه، پاسارگاد، سرمایه هم پیشنهاداتی هست ولی پیشنهاد بانک تجارت بهترین آن هاست البته باید در نظر بگیریم که برخی شرایط بانک ها اجباری است و بانک مرکزی الزام کرده است مثل توثیق ملک برای تسهیلات.

سردارزاده: باید به بازپرداخت وام ها هم اهمیت بدهیم الان خیلی از وام ها معوق است به علاوه بانک تجارت شعبه نفت هم همکاری خوبی با وکلا دارد آنجا را هم اختصاص به این امر دهیم به ویژه شعبه نفت که قرار است از نفت به شعبه وکلا تغییر نام داد شود و دایره اعتبارات آن شعبه همکاری خوبی با وکلا دارند که قدردانی می شود.

پس از بحث و بررسی نهایتاً مقرر شد در جهت کاهش سود تسهیلات، حذف سند وثیقه یا آسان سازی آن، مقایسه پیشنهادات سایر بانک ها و استفاده از نظر متخصصان مسائل بانکی و مالی اقدام شود.

سپس دستور بعدی مطرح شد که درخواست معافیت از حق عضویت است:

علیزاده طباطبایی: پیشنهاد می کنیم که پس از این تقاضای معافیت ها به جای طرح در هیأت مدیره در هیأت رئیسه طرح شود و تفویض اختیار شود.

پیشنهاد فوق به رأی گذاشته شد و به اتفاق آرا تصویب شد.

مصباح: آقای … کارآموزوکالت است و قصد داشته به فارس منتقل شود با وجود موافقت کانون مرکز کانون فارس مخالفت کرده است برای استرداد ۱۵۰ هزار تومان وجهی که هنگام ثبت تقاضای انتقال از کارآموزان اخذ می شود تقاضا داده است

نهایتاً پس از بررسی موضوع هیأت مدیره تصویب کرد «وجوه مربوط به کارآموزان وکالت که درخواست مهمانی دوره کارآموزی را نموده ولی کانون مقصد موافقت ننموده است با درخواست متقاضی توسط نایب رئیس مربوطه مسترد شود.»

پیشنهاد مذکور با ۸ رأی تصویب و نتیجتاً استرداد وجه به متقاضی به عهده نایب رئیس محترم محول شد.

دستور بعدی تعیین اعضای جدید برای کمیسیون ها:

نجفی توانا: برای جایگزینی برخی از اعضای محترم کمیسیون ها که انصراف داده اند یا چند جلسه غایب بوده اند باید افرادی انتخاب کنیم ۴ نفر از همکاران که دادرس علی البدل دادگاه های انتظامی هستند انصراف داده اند از میان داوطلبان شامل آقایان فخری، غفاری فردوئی، صالح آبادی، عشوندی، بهرامی، سعیدی، رنجبر، حسینی و رفیعی انتخاب به صورت مخفی و با ورقه انجام شود.

اوراق را توزیع و رأی گیری و شمارش انجام و نتیجتاً آقایان فخری ۱۰ رأی ، غفاری فردوئی و صالح آبادی هر کدام ۹ رأی و عشوندی ۸ رأی انتخاب و جایگزین شدند.

آنگاه برای برخی کمیسیون ها نیز به شرح زیر عضو جدید تعیین شد:

برای کمیسیون حقوق بشر از میان داوطلبان رأی گیری و نهایتاً آقایان و خانم ها امیر محمد اسکندری، امیرسالار داودی، جلال مهدوی، ستاره فاضل مطلق، سارا نجیمی، شیما قوشه و هلاله موسویان انتخاب شدند.

برای کمیسیون بین الملل خانم گلسارا پویان و آقای مسعود بوجاری

برای کمیسیون حمایت خانم نوش آفرین  مجدزاده خاندانی

برای کمیسیون ترفیعات آقایان نورالدین امامی، اسماعیل منصوبی و مسعودی علوی

برای کمیسیون داوری آقایان گیوه چیان، مرادعلی محمودی، دکتر نهرینی و آقای پرویز نوین

برای کمیسیون ماده ۵۵ نستوه جعفری رامیانی، معصومه فراهانی، لیلا بصیری، عباس زاهدی سیانی

برای کمیسیون جوانان آقایان وحید رادمنش و فرزاد کریمی

برای کمیسیون نظارت خانم آزاده ریاحی و آقای توحیدی اردهالی

و برای کمیسیون فرهنگ و هنر آقایان و خانم ها مهران لشکری، منیژه محمدی، مجید سلمانی، وحید موریس، مجید خدابخشی انتخاب شدند.

جلسه ساعت ۱۴:۱۰ پایان یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا