آغاز مرحله چهارم ارائه خدمات الکترونیک قضایی: اصلاح و ابطال شناسنامه، مطالبه دیه، تعدیل محکوم به و مطالبه خسارت فقط از طریق دفاتر الکترونیک انجام خواهد شد

مرحله چهارم طرح ارائه خدمات الکترونیکی قضایی از امروز – شنبه – ۳۱ فروردین ماه جاری در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی اجرا می شود که بر اساس آن ثبت برخی دادخواست ها از جمله مطالبه دیه، دیگر در مجتمع های قضایی انجام نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در مرحله چهارم به در خواست هایی شامل اصلاح شناسنامه، ابطال شناسنامه، مطالبه دیه، تعدیل تقسیط محکوم به و مطالبه خسارت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک خدمات قضایی رسیدگی می شود.

بر اساس این گزارش، از امروز تمامی مجتمع های قضایی از ثبت دادخواست با موضوعات فوق خودداری کرده و مراجعه کنندگان را به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی جهت انجام امور مربوطه راهنمایی می کنند.

اجرای مرحله سوم طرح ارایه خدمات الکترونیک قضایی نیز از اواسط فروردین ماه جاری آغاز شد که در این مرحله گواهی عدم امکان سازش، اجرت المثل ایام زوجیت، مطالبه نفقه، الزام به تمکین، تعدیل تقسیط مهریه و نصب قیم از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابلیت انجام و پیگیری می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه،تاکنون ۴۰ دفتر ارایه خدمات الکترونیک قضایی به طور آزمایشی در تهران ایجاد شده که این دفاتر تا پیش از این فقط طرح و پیگیری الکترونیکی دعاوی مطالبه چک، طرح و پیگیری الکترونیکی شکایات صدور چک بلامحل، ارایه الکترونیکی لایحه و مدارک پرونده های قضایی مربوط به چک، دریافت الکترونیک اوراق قضایی پرونده های مربوط به چک، کسب اطلاع از وضعیت پرونده های مربوط به چک از طریق سامانه و پرداخت الکترونیکی هزینه های دادرسی را انجام می دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا