آمار شرکت‌کنندگان آزمون قضاوت ۱۴۰۲ (جذب عمومی)

پایگاه خبری اختبار-  مرحله نخست آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا در سال ۱۴۰۲ روز جمعه پنجم خرداد با حضور ۱۱ هزار و ۷۱۳ شرکت کننده برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در حوزه‌ امتحانی دانشگاه‌های علامه طباطبایی و علم و فرهنگ از روند برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۲ بازدید کرد.

فرهاد افشارنیا گفت: نتایج آزمون تستی تا اواخر ماه آینده از درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان این مرحله در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و بعد از اتمام مصاحبه علمی، روانشناسی و گزینش به کارگزینی معرفی خواهند شد.

وی افزود: امروز شاهد روند برگزاری آزمون با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بودیم که اینجا لازم است از همه دست اندرکاران امر تشکر و قدردانی کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه ۷۸درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۲ درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند، افزود: امسال جذب قضات در قوه قضاییه از چهار طریق برگزاری آزمون عمومی از داوطلبان، جذب اختصاصی از طریق شرط معدل، جذب قضایی ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه و جذب مناطق محروم، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: چند برابر قبول شدگان آزمون امروز برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قطعا جذب قضات می تواند شتاب در رسیدگی و رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. درود. اقا مهدی حرف دل میلیونها فارغ تحصیل حقوق رو زدی تعداد زیادی از این جوونای نخبه در گیر ودار این همه بخش نامه هر روز دلسردتر میشن وسرمایه های فکری این مملکت به فنا میرود

  2. حقوق بهترین و لذت بخش ترین رشته دنیا است برای کسانی که جوهر قبول شدن در پذیرش وکالت و قضاوت و … رو ندارند توصیه میکنم به جای تکفیر کردن حقوق به مدت یک سال روزی شش تا ۸ساعت مطالعه آزمونی کنند تا انشالله موفق باشند . با خورده گرفتن بر دیگران در هیچ کجای دنیا و هیچ رشته ای موفق نخواهید بود .

  3. چهل به یه نفر قبولیه مرحله اوله بعدش بیست به یه نفر به این راحتیا متاسفانه نیست خانم ها هم که کلا این رشته نباید بیان مگه قصدشون وکالت یا سردفتری یا خدمات قضایی باشه وگرنه قضاوت و قاضی شدن اولا نیست دادیارن تهش بعدشم مشاور در حکم قاضی تو دادگاه ها خانواده اونم اکثرا تهران که اونم باز فیلترا خودشو داره کلا این رشته به قهقرا افول رفته اون از پذیرشا بی ضابطه و بدون ازمون در مقاطع پایین که هر دانشگاه دونگوزابادی اوشاخلاره داره پذیرش میکنه اینم بعدش که مصیبتا در نتیجه بیکاری مطلقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا