نماد سایت پایگاه خبری اختبار

آمار شرکت‌کنندگان آزمون قضاوت ۱۴۰۲ (جذب عمومی)

آمار شرکت‌کنندگان آزمون قضاوت ۱۴۰۲ (جذب عمومی)

آمار شرکت‌کنندگان آزمون قضاوت ۱۴۰۲ (جذب عمومی)

پایگاه خبری اختبار-  مرحله نخست آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا در سال ۱۴۰۲ روز جمعه پنجم خرداد با حضور ۱۱ هزار و ۷۱۳ شرکت کننده برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در حوزه‌ امتحانی دانشگاه‌های علامه طباطبایی و علم و فرهنگ از روند برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۲ بازدید کرد.

فرهاد افشارنیا گفت: نتایج آزمون تستی تا اواخر ماه آینده از درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان این مرحله در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و بعد از اتمام مصاحبه علمی، روانشناسی و گزینش به کارگزینی معرفی خواهند شد.

وی افزود: امروز شاهد روند برگزاری آزمون با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بودیم که اینجا لازم است از همه دست اندرکاران امر تشکر و قدردانی کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه ۷۸درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۲ درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند، افزود: امسال جذب قضات در قوه قضاییه از چهار طریق برگزاری آزمون عمومی از داوطلبان، جذب اختصاصی از طریق شرط معدل، جذب قضایی ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه و جذب مناطق محروم، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: چند برابر قبول شدگان آزمون امروز برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قطعا جذب قضات می تواند شتاب در رسیدگی و رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل