اصلاح ماده ۲۴ آیین نامه خرید خدمات مشاوره

تصویبنامه شماره ۱۴۸۸۸/ت۶۰۸۰۲هـ مورخ ۱۴۰۲/۲/۰۴ هیئت وزیران

وزارت امور اقتصادی و دارایی- سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۲۷/۱/۱۴۰۲ به پیشنهاد شماره ۵۳۵۱۲۰ مورخ ۳/۱۰/۱۴۰۱ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

اصلاح ماده ۲۴ آیین نامه خرید خدمات مشاوره

ماده ۲۴ آیین نامه خرید خدمات مشاوره، موضوع تصویبنامه شماره ۱۹۳۵۴۲/ت۴۲۹۸۶ک مورخ ۱/۱۰/۱۳۸۸ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۲۴- خرید خدمات مشاوره در معاملات کوچک و متوسط:

در معاملات کوچک و متوسط، با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقام مجاز از طرف او، خرید خدمات مشاوره از اشخاص حقیقی و حقوقی با رعایت شرایط زیر مجاز است:

الف- معاملات با مبلغ کمتر یا مساوی سی درصد (۳۰%) سقف معاملات متوسط:

۱- داشتن تحصیلات دانشگاهی و یا پروانه کارشناسی رسمی و یا پروانه نظام مهندسی و یا گواهی‌نامه مهارت مرتبط با خدمات مشاوره مورد نیاز.

۲- داشتن حسن سوابق تجربی در زمینه خدمات مشاوره مورد نیاز با تشخیص دستگاه اجرایی

تبصره- در خرید خدمات تدوین استانداردها، ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی، نصاب اعلام شده از سی درصد (۳۰%) به پنجاه درصد (۵۰%) افزایش می‌یابد.

ب- معاملات با مبلغ بالاتر از سی درصد (۳۰%) سقف معاملات متوسط تا سقف معاملات متوسط:

۱- داشتن گواهینامه صلاحیت در تخصص مرتبط از سازمان برنامه و بودجه کشور یا سازمان اداری و استخدامی کشور (حسب مورد).

تبصره- در تخصص‌هایی که سازمان گواهی صلاحیت صادر نمی‌کند، شرط جزء (۱) بند (الف) این ماده، برای کارکنان کلیدی مشاوران دارای شخیصت حقوقی یا برای مشاور دارای شخصیت حقیقی لازم است.

۲- داشتن حسن سوابق تجربی در زمینه خدمات مشاوره مورد نیاز با تشخیص دستگاه اجرایی.

تبصره- برای واگذاری خدمات به اشخاص حقوقی، عوامل کلیدی انجام کار باید حسب مورد دارای شرایط جزء (۱) بند (آلف) این ماده باشند.

تبصره ۱- در اجرای این ماده، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در خصوص خرید خدمات مشاوره در معاملات کوچک و متوسط خود دستورالعملی برای تعیین معیارهای انتخاب مشاوران مورد نیاز با رعایت ضوابط این ماده تنظیم و مبنای عمل خود قرار دهند.

تبصره ۲- انجام مطالعات توجیه فنی، اقتصادی و اجتماعی (پیدایش و توجیهی) طرح (پروژه‌)های استانی صرفاً توسط مشاوران دارای گواهینامه صلاحیت مرتبط با پایه (۱) یا (۲) یا (۳) و در طرح (پروژه‌)های ملی توسط مشاوران پایه (۱) یا (۳) مجاز است.

تبصره ۳- در کارهایی که از سوی سازمان، تعرفه یا دستورالعمل نحوه محاسبه حق الزحمه مشاوران تهیه و ابلاغ شده است، برآورد حق الزحمه مشاور با استفاده از ضوابط یادشده انجام می‌شود.

تبصره ۴- ارجاع خدمات نظارت به مشاورانی که هر یک از مطالعات پایه یا تفصیلی طرح (پروژه) را از طریق انعقاد قرارداد به استناد این ماده به انجام می‌رسانند، به روش تک گزینه‌ای موضوع جزء (۲) بند (ث) ماده (۱۶) این آیین نامه مجاز نمی‌باشد.

تبصره ۵- ارائه یکی از تضمین‌های موضوع آیین نامه تضمین معاملات دولتی موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۲۳۴۰۲/ت۵۰۶۵۹هـ مورخ ۲۲/۹/۱۳۹۴ و اصلاحات بعدی آن، برای کیفیت خدمات مشاوره موضوع این ماده الزامی است.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا