اطلاعیه ثبت‌نام آزمون مرکز مشاوران قوه قضائیه سال ۹۶

ثبت‌نام آزمون مرکز مشاوران قوه قضائیه از ۱۲ شهریور آغاز می‌شود

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در آگهی ثبت‌نام اعلام خواهد شد

پایگاه خبری اختبار- ثبت‌نام آزمون مرکز مشاوران قوه قضائیه از فردا، یکشنبه ۱۲ شهریور، آغاز می‌شود.

آخرین اخبار آزمون مرکز مشاوران قوه قضائیه

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از مرکز مشاروان حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، در اطلاعیه این مرکز چنین آمده است:

قابل توجه متقاضیان شرکت در آزمون وکالت سال ۹۶

به اطلاع می رساند ثبت نام آزمون مشاوره حقوقی و وکالت مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه از روز یکشنبه ۱۳۹۶/۶/۱۲ لغایت ۱۳۹۶/۶/۲۵ با شرایط مندرج در آگهی آزمون از طریق پایگاه اینترنتی http://azmoon.23055.ir  انجام می شود.

گفتنی‌ست در روز ۱۰ مردادماه سال جاری، عبدالرضا مؤمنی رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه از صدور مجوز برگزاری آزمون جذب وکیل این مرکز از سوی هیئت نظارت مرکز امور وکلا خبر داده و گفت در آزمون امسال ۲ هزار وکیل جذب می‌کنیم.

مصاحبه رئیس مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه درباره آزمون مرکز مشاوران در سال ۹۶ را اینجا بخوانید

ثبت‌نام برای برگزاری آزمون مرکز مشاوران قوه قضائیه در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های گذشته، کانون‌های وکلای دادگستری مخالفت خود را با برگزاری این آزمون اعلام کرده و با ارسال نامه‌هایی به رئیس قوه قضائیه،‌ ضمن غیرقانونی شمردن این اقدام، خواستار جلوگیری از برگزاری آزمون مذکور شده بودند.

واکنش رئیس کانون وکلای مرکز به خبر صدور مجوز جذب وکیل برای مرکز مشاوران قوه قضائیه را اینجا بخوانید

نامه جمعیت اسلامی وکلای دادگستری ایران به رییس قوه‌ قضائیه در مورد احتمال پذیرش کارآموز توسط مرکز امور مشاوران قوه قضائیه را اینجا بخوانید

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۷۷ دیدگاه ها

  1. آفرین به هوشمندی و درایت قوه قضاییه. این یعنی استقلال قوه قضاییه. این یعنی شجاعت قوه قضاییه.اونای که نامه پشت نامه می نوشتند باید به عظمت این نهاد مقدس پی ببرند.انشالله این آزمون هر سال دو بار برگزار بشه و با نفرات بیشتر. وکالت حق ماست چرا باید بعضیا بخاطر نفع شخصی و با عنوان های مثل استقلال وکیل جلوی رشد این جوانان تحصیل کرده را بگیرند

    1. تعداد وکلای کانون رو هم قوه قضائیه تعیین می کنه، شما فقط به فکر جیب خودتی نه خونه و زندگی مردم. با این راطه ای که قوه قضائیه با وکلا داره(حتی ۱۸۷) و با وجود وکلای بیکار و اینکه هرسال با نظر قوه قضائیه تعداد وکلا تعیین می شه چه نیازی هست که قوه قضائیه این تعداد وکیل با شرایط شغلی خاص اضافه کنه؟

    1. دوست عزیز فکر نکنم ۲هزار نفر اول از ۱۰۰ هزار داوطلب(….)باشن،حالا اگه ۱۰هزارتا بخاد گفتن این حرفا قابل قبوله ولی آزمون قضاوت نشون میده که از ۱۰۰ هزار نفر حداقل ۴تا ۵ هزار نفر درحد قبولی هستن وبا اختلاف کمی در وکالت رد میشن،الان شما کانون مرکز که سال قبل ۶۰۰نفرگرفته برو درصدهای نفر ۱۲۰۰ رو ببین مطمئناتلاشخوبی داشته وحقش بوده قبول بشه،حالا مشاوران فقط ۲هزار نفر میخاد به بعضیا فشار میاد،دوستانی که دراینجا مخالفن احتمالاوکیل یاکارآمورهستن،دوست عزیز شما اگر وقتی که دراینجا داری روصرف فکرکردن برای بهترشدن درآمدت کنی نتیجه بهتری میگیری،بنده دریک شهرستان زندگی میکنم ودوستانم که هنوز کاراموزیشون تموم نشده ماشینای خوب سوار میشن واز کارشون هم راضی هستن،بالاخره ازهر ۱۰ نفر یکنفرهست که درهرشغلی که موفق نیست،اگر ریشه یابی کنه خودش متوجه میشه ایرادکارش کجاست،ایرا ما با ۸۰میلیون جمعیت واینهمه اختلاف ومشکل وپرونده و دادگاههای شلوغ مطمئنا کشش این تعدادوکلاروداره،اگروکلا یه کم ازدستمزدشونوکم کنندکه هرفردی با هربودجه ای بتونه ازخدمات وکیل استفاده کنه برای همه کار هست،
      داوطلبای بیکارمون حاضرن واسه ۱میلیون یکماه کار کنن،که بتونن خرج رندگیشونو دربیارن.
      دوستانی که میگن وکالت خراب شد،چراغصه میخورن اگر ناراحتن برن پروانشونو تودیع کنندوبرن دنبال کار دیگه.

      1. چندنفراز دوستان من رتبه آزمون قضاوتشان دو رقمی شد ولی وکالت را با رتبه سه رقمی و لب مرز قبول شدند در ضمن جذب امسال ۱۸۷ فقط دوهزار نفر نیست بلکه دوهزار نفر از سمت قوه قضائیه به شصت هزار وکیل قبلی اضافه می شوند سوال این است برای سی سال کار این وکلا قوه قضائیه چه برنامه ای دارد؟ همچنین حق الوکاله وکلای کانون ده درصد ارزش پرونده است که برای مدت دو تا سه سال کار گرفته می شود کمی تحقیق کنید چند پرونده بالای بیست میلیون حق الوکاله برای شصت هزار وکیل وجود دارد؟ و چه تعداد ازمردم وکیل رجوع کرده اند! از شما دعوت می کنم به شهر تهران سفر کنید و از نزدیک با وضع واقعی وکلا آشنا شوید.

  2. تا حالا سابقه نداشته برای ازمونی ثبت نام صورت گیرد و در زمان ثبت نام منابع ازمون(دروس امتحانی و ضرایب ان)و تاریخ ازمون مشخص نباشه و روز قبل از ثبت نام هم گفته بشه فردا ثبت نام است.البته شاید اگر در طول تاریخ بگردیم در زمان قاجار بتونیم همچین موردی پیدا کنیم(البته شاید)
    با توجه به گفته های مسولین اسکودا و درخواست انها برای افزایش ظرفیت چه بهتر بود قوه محترم قضاییه ،شرایط جدا بودن وکالت از زیر مجموعه خود را فراهم میکرد.
    امیدوارم امکان صدور دستور موقت از سوی دیوان برای ثبت نام وجود داشته باشه.

    1. حالا شما امیر آقا دیگه قصد ندارید شرکت کنید درسته؟ فقط آزمون وکالت رو شرکت میکنید؟ فراموش نکن نفرات برتر ارشد سالهای اخیر و بیشتر کانون ها از دانشگاه آزاد هستند

    1. کانون وکلا هرسال در کل ایران بیشتر از ۳۰۰۰ نفر پذیرش داره
      در حالی که مرکز مشاوران فقط ۲۰۰۰ نفر پذیرش داره. وکلای مرکز مشاوران از نخبگان دانشگاه ها هستند و اکثرشون تحصیلات ارشد و دکترا دارند.

  3. به نیک اختر و فال گیتی فروز
    مبارک حق جویان و مخالفان سلب آزادی شغلی و ایجاد محدودیت به بهانه های واهی
    سپاس از مرکز مشاوران قوه قضاییه و تمام کسانی که از گفتن و پی گرفتن حق هراسی ندارند ولو به ضرر خودشان باشد!
    (این اصل امر بود، بقیه آن با کمی نظم بخشی حل شدنی است)

  4. سلام
    سوا از هزینه بالای ثبت نام وجذب اندک
    ایا اساتیدی که طراح سوال هستند سخت هس براشون چند روز دیگه سوال وپاسخنامه رو بذارن تو سایت سنجش برای اینکه شرکت کننده از استرس نوع پاسخ دادنش تا زمان اعلام نتایج راحت بشه…البته این اساتید با نظر مرجع برگزار کننده این اقدامو انجام بدن.
    بیاییم ریشه ای تر وکارشناسانه تر به واقعیت ها بنگیریم وکارهایی که به راحتی حل شدنی است..انقد سخت وغیرقابل هضمش نکنیم.
    انشاءالله.

    1. همانطور که عزت نفس من اجازه نمیده در دانشگاه ازاد و پیام نور و غیر انتفاعی و بدون ازمون و…..درس بخونم و یا اجازه نمیده خودرو چینی قسطی بخرم ،همانطور هم اجازه نمیده ثبت نام کنم.شما ثبت نام کن

      1. عزیزم نفرات اول بیشتر کانون ها از دانشگاه آزاد خیزش کردند.نفر اول ارشد حقوق خصوصی ۹۶ی خانمه که نفر اول وکالت از کانون فارس۹۵بود

      2. متاسفم. برای ادمهایی که بدیهی ترین چیزارو نمیدونن وتوهین میکنن به اشخاصی که دراین دانشگاهها تحصیل کردن وصدالبته ادعای فهم وهوش و ذکاوت هم میکنن. عجیبه.

  5. کاش یک نفر به داد ما داوطلبان می رسید !!!!
    بی سرانجامی و اینکه یهو آگهی استخدام و اعلام نکردن منابع و …. منتشر نکردن سوالات آقا کجای دنیا این همه هزینه واسه ثبت نام میگیرن اونوقت سوالات رو منتشر نمیکنن !!!و هزار درد دل دیگه واقعا ما چه گناهی کردیم که نه آقا زاده ایم و نه ژن خوب داریم و نه تو یه یه کشوری به دنیا اومدیم که لااقل قانونای نوشته جایی به کار بیاد کجای قانون نوشته که ثبت نام کنید قبل از انتشار آگهی یا اعلام منابع با این کار اوضاع وکالت خرابتر از قبل خواهد شد اختبار لااقل شما یه کمپین تشکیل بده لااقل صدای ما به گوش بالا بالا ها برسه هر چند آنچه به جایی نرسد فریاد است ….

  6. سلام.
    واقعا فقط میتوان اظهار تاسف کرد!!!
    نهاد موازی که باید در کانون وکلا ادغام شود، جهت پیچیده تر شدن ادغام اقدام به اشتباهی بزرگ که از اول نیز امری اشتباه بود میزند، منتقدان ساعت ها قلم زدند و بیان کردند اما افاقه نداشته، حال روز شغل شریف وکالت خرابتر از آن است که کسی نگران چیزی باشد، از این خرابتر نخواهد شد، انشااله به اشتغال پایدار برسند…

    1. به فکر ما بد بخت بیچاره هایی هم باشید که با ۵۰ نفر کانون وکلا نمی تونن انتخاب بشن که البته ایثارگر و جانباز و شهدا هم هستن و ما نمی دونم باید با سهمیه شرکت کنیم یا بی سهمیه جلوی پدر و مادرشون سر افکنده ان . بازم به مرکز مشاوران که به فکره ما بد بخت بیچاره هاست. درستشم کاریه که مرکز امور مشاوران می کنه و بازار کار برای کسی ماندنی خواهد بود که جربزه بیشتری داره اینجا قانون جنگل حکم فرماست هر کی بهتر کار کرد ماندگارنره. وگرنه با یه سری سوال الکی در حالی که شخص هیچی بلد نیست که تواناییش ثابت نمی شه که . آخ که دلم از بی پولی انقدر پره که… دلم از این که پول نداشته باشم و روم نشه به پدر و مادرم بگم پره که… نمی دونم اون بد بختا باید خرج تحصیل من بیچاره رئو بدن یا چاله چوله های زندگیشونو پر کنن یا به خواهر برادرم برسن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و گرنه یه سری تست که من جوابشو می دونم تو موقعیت چی کار باید بکنمو فقط به خاطر یه اشتباه کوچیک نتونم قبول شم اونم بین ۵۰ نفر خیلی زور داره والا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا