اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۹۹ در ۲ ماه آینده/ کلید آزمون در اولین فرصت منتشر می‌شود

پایگاه خبری اختبار- آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۳۹۹ روز گذشته، جمعه ۴ مهرماه در ۳۲ شهر کشور برگزار شد. ظرفیت این آزمون ۷ هزار نفر اعلام شده است و پذیرفته‌شدگان مرحله اول (تستی) به مرحله مصاحبه شفاهی و سنجش روانشناسی راه پیدا می‌کنند.

دکتر رامتین قانع، رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار اختبار درباره زمان اعلام نتایج مرحله تستی و برخی حواشی آزمون روز گذشته توضیحاتی را بیان کرد.

مبنای تعیین ظرفیت آزمون

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه درخصوص مبنای تعیین ظرفیت آزمون گفت: براساس بند الف ماده ۲ آیین نامه اجرایی مرکز وکلا مصوب ۲۷/۱۱/۱۳۹۷ ریاست محترم وقت قوه قضاییه، یکی از وظایف هیأت نظارت مرکز، تعیین تعداد کارآموز وکالت و کارشناس قابل پذیرش در هر سال است. به عبارت دیگر هیأت نظارت متشکل از معاون اول رییس قوه (به عنوان رییس هیأت)، رییس حوزه ریاستف معاون منابع انسانی قوه قضاییه، معاون حقوقی قوه قضاییه، دادستان انتظامی قضات، یکی از قضات عالی رتبه دارای پایه قضایی ۹ به بالا و رییس مرکز وکلا و کارشناسان درخصوص تعیین ظرفیت تصمیم می گیرند.

وی ادامه داد: در راستای دادن مشورت به هیأت نظارت برای تعیین ظرفیت، از استان ها درخصوص تعداد پرونده های ورودی، تعداد وکلای فعال و تعداد وکلای کانون اطلاعات اخذ می شود و با توجه به استانداردهایی که برای تعداد وکیل نسبت به جمعیت و تعداد پرونده های جاری وجود دارد، تعیین ظرفیت صورت می گیرد. درننهایت هیأت نظارت تصمیم گیر خواهد بود.

منتظر توضیحات سازمان سنجش هستیم

قانع همچنین درباره ادعای درز سوالات از جلسه آزمون اظهار کرد: آزمون دیروز برگزار شده است و من نیز جسته گریخته درخصوص ادعای انتشار سوالات اخباری را شنیده ام. مواردی که به ما منعکس شده است، به مجری آزمون که سازمان سنجش بوده است منعکس کرده ایم. برگزاری آزمون و برقراری امنیت آن با سازمان سنجش بوده است. اساسا هنوز اطمینان خاطر ندارم که این اتفاق افتاده است یا خیر و اگر اتفاق افتاده است در چه ساعتی محقق شده است.سازمان سنجش متولی برگزاری آزمون های تخصصی در کشور است و بی تجربه و ناشی نیست. لذا اگر واقعا اتفاقی صورت گرفته باشد باید توضیحات سازمان سنجش را بشنویم و بعدا اعلام موضع کنیم.

زمان انتشار نتایج اولیه آزمون؛ حداکثر دو ماه آینده

وی درخصوص زمان انتشار نتایج اولیه آزمون گفت: براساس پروتکل های سازمان سنجش، اعلام اولیه نتایج آزمون احتمالا حداکثر دو ماه آینده خواهد بود. در تلاش هستیم کلید آزمون را در اولین فرصت ممکن منتشر کنیم اما ناچار به تبعیت از پروتکل های سازمان سنجش هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۹ دیدگاه ها

  1. انتشار کلید سوالات ک دیگه استخاره نمیخواد.۱۸ روزگذشته ولی انگارقرارنیست تاروزاعلام نتیجه کلیدسوالات بیاد.لطفا پییگیری بفرمایید.

  2. باسلام.سالهای قبل بعضی موسسات جوابهای پیشنهادی منتشر میکردن.اما درخصوص این آزمون جوابی منتشر نشده.ضمنا کلید سوالات چرا انقدر به تاخیر افتاده؟

  3. لطفا و خواهشا کلید آزمون مرکز رو پیگیری کنین خسته شدیم دیگه سال قبل دوساعت بعد از آزمون منتشر شده بود

  4. سلام
    کلید سوالات چی شد ؟
    ضمنا چرا موسسات حقوقی آموزش تست زنی، ظرف سه چهار ساعت پس از آمون کانون وکلا، پاسخنامه پیشنهادی خودشون رو ارائه میکنن اما در مورد آزمون مرکز وکلا خیر؟
    سوالات آزمون مرکـز وکلا اغلب مسئله بود نه از نص قانون. سوالات فقـه هم که فقط ترجمه کردن متون عربی بود تا قواعد و اصول .
    با تشکر از سایت اختبار. لطفا کلید سوالات را پیگیری بفرمایید.

  5. سلام اگر واقعا سوالات جواب مشخص دارد از قبل چرا اینقدر سوالات و کلید ان دیر منتشر میشود نکند خدای نکرده تازه بعد طراحی سوال تازه به دنبال جواب درست هستیم. با توجه به باز خورد ها نسبت به امتحان و مگر اینطور نیست که کلید سوال عنان زمان که طراح محترم طراحی میکند به جواب هم میرسد نه بعد ازمون تازه به دنبال جواب باشیم به خدا من اهل ایراد نیستم ولی منصفانه در مورد ازمون امسال حقوقدانان اعمال نظر کنند و اگر ناحق بوده با جرات اعلام شود نوع سوالها با توجه به شرایط موجود کشور از این بیماری و تحمل هزینه های زیاد برای همه دوستان و بیکاری به شدت بالا به نظر بنده اصلا توقع چنین ازمونی را از مرکز محترم مشاوران نداشتم با توجه به ارامشی که ریس محترم ان تا قبل ازمون به داوطلبان میدادند. سپاس

  6. سلام . متاسفانه این دو مرکز به نظرم شده رقابت به سوالات مبهم و غید استاندارد تست این دو سال و فقط در مقابل هم عرض اندام میکنند و این وسط فارغ التحصیلان حقوق میسوزنن و هر دو مقاومت دارند به نظرم سوالات پارسال خیلی استاندارد و همه عین قانون بود به غیر از چند تا ولی امسال همه سوالات مسیله و دو جواب درست داشت و مبهم و طولانی و مشخص بود که عجولانه طراحی شده و جالب اینکه طراح سوال متون انگار در جریان نبوده که برای حقوق طراحی شود نه برای دانشجویان زبان عربی که همش جنبه تسلط به زیان عربی میخواست و ترجمه بود تا حقوق و یهو بیست سوال ترجمه و جالب اینکه امسال چند ساعت بعد امتحان سوالات اصل سوالات توسط بعضی اموزشگاه با تلگرام ارسال شد که جای تعجب دارد .که چگونه سوالات بیرون امده؟ تو رو خدا اینقدر با روان فارغ التحصیلان حقوق هر سال بازی نشود و در امد زایی برای اموزشگاه تست زن هرسال سودهای نجومی از این سوالهای مبهم

  7. امسال آزمون مرکز مشاوران بسیار منسجم و از نظر شکلی عالی برگزار شد – ( بعلت اینکه متولی برگزار کننده آزمون سازمان سنجش بود که نسبت به سال پیش که پیام نور بود و افتضاح برگزار شد برکس امسال عالی بود) – شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی هم بسیار مقبول بود – سوالات نسبت به سال پیش استاندارد بالایی داشت و دقت بیشتری روی سوالات شده بود بجز چند سوال جزا که حتی در یکی از سوالات گزینه درست وجود نداشت ( طبق اصلاحیه قانون جدید جزا سال ۹۹ ماده ۱۳۴ ) – سوالات تجارت هم منجز مطرح نشده بود و بعضی از سوالات را میشد چند جوابه جواب داد- سوالات مبحث فقه که جای خود دارد و بنظرم دلیل بر این همه سخت گیری نبود – طراح سوالات فقه بیشتر از اینکه به فکر شرکت کننده های آزمون باشه بیشتر به فکر قدرت نمایی خود در طرح سوالات تلفیقی و مفهومی داشت که اصلا محلی از اعراب نداشت اینگونه طراحی سوال
    علی ایحال امسال هم با تمام کش و قوس های خودش آزمون به پایان رسید و امیدوارم همه دوستان به مطلوب خود رسیده باشند و اینکه در ادامه مراحل بعدی گزینش علی الخصوص اصلاح و اعلام نمرات و رتبه ها و درصد ها هم دقت بالایی وجود داشته باشه ( برخلاف سال قبل که کلی اما و اگر توش بود )
    ممنونم از زحمات آقای دکتر جهرمی از بابت پیگیری های خوب در خصوص برگزاری درست این آزمون و سازمان سنجش از بابت برگزاری منظم این آزمون
    دعا گوی همه شرکت کننده هام هستیم

  8. خ اکنه تضمینی نشین جای مولاعلی دارین میشینیدمواظب باشید قهرخداونفرین علی نگیده تضمینی مظلومی اشگشش راخداببینه وای بر شما باد.

  9. با سلام..به نظر بنده بعنوان داوطلب هر دو ازمون وکالت قبل از هرمطلبی این نکته لازم بذکر است که کار بسیار هوشمندانه و مسولانه ای از طرف تصمیم گیران ازمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه صورت گرفت که برخلاف پارسال آزمون رو به سازمان سنجش محول کرده و اجازه ندادند که پیامنور اعتبارشون رو برای همیشه خدشه دار کنه و بنظر بنده اگر امسال اتفاق پارسال تکرار میشد حتما عواقب موثر و اعتراضات دامنه داری رو حتما به دنبال میداشت چه بسا حتما لازم میشد ریاست محترم قوه قضائیه جناب دکتر رئیسی شخصا وارد شده و رسیدگی بفرمایند و واقعا این تدبیر مذکور بسیار هوشمندانه و بجا صورت گرفت و بنظر میرسه تنها ایراد فعلی این آزمون پس از تغییرات مذکور و همچنین سلب اجازه شرکت سربازان و دانشجویان هم بسیار بجا بود و تنها ایراد فعلی بحث پذیرش بر اساس شاخص استانی هستش نه رقابت و پذیرش کشوری که بسیار ناعادلانه هستش باید پذیرش هم مانند کانون وکلا استانی باشه نه کشوری چرا که منی که از آذربایجان غربی شهرستان شاهیندژ و یه روستای حومه این شهرستان آزمون وکالت میدم بدون هیچ امکاناتی با دو فرزند دختر بدون درآمد و هزاران مشکل و دغدغه که حتی دقیقا سرجلسه آزمون خانواده و بچه هام و دغدغه هاشون و امیدی که حتی پدر مادرا و سایرین به این آزمون همگی بستن کل وجودم رو فشار میذاره حتی سر جلسه آزمون که بایستی تمام تمرکزم روی سوالات بود دقیقا عین زمان مطالعه قبل از آزمون این وضعیت و حال و روزم بوده بعدش واسه پذیرش باید با آقایی که از قلب امکانات و از یه دنیای دیگه غیر از دنیای من با تمام امکانات و نهایت استفاده از همه چی من و این بزرگوار باهم در نظر گرفته میشیم و در یه پیکار علمی نابرابر باید مبارزه و پذیرش صورت بگیره که امیدوارم قبل از تکرار این نابرابری و سنجش ناعادلانه به صورت استانی پذیرش بشه و علاوه بر رضایت من و امثال من و خانواده هامون ،وجدان تصمیم گیران هم آروم بگیره..انشالله ……..

  10. واقعا منظورتون ار متون فقه چی بود اینجوری سوال گرفتید واقعا ادم می مونه چی میگه خوب از اول می گفتین کله جمله عربی حفظ کنید بیاید، اصلا سوالاتون منطقی نبود با توجه به وقتش

  11. تناقض زیادی در رفتار این مرکز و رییسش دیده میشه. از سویی قبولیهای ۹۶ رو به بهانه کرونا عقب انداختن!! و تحلیف اونها رو انجام نمیدن !!درحالی که قریب دوماه از اختبارشون گذشته از سوی دیگر هفتاد هشتادهزارنفر رو میبرن توی سالن سربسته آزمون ۹۹ که زودتر امار اعضائشون ببرن بالا. تصور اینکه عرض دوسال بیست هزار نفر حقوق نخوان رو دارن لقب وکیل میدن(درحالی که این لقب از,پزشکی ها والاتره) در ذهن هیچ کس نمیگنجید. بازم درود به دوران لاریجانی که قانون رو رعایت میکرد در این زمینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا