انتشار پاسخنامۀ آزمون وکالت ۹۵ ظرف دو روز آینده

بهمن کشاورز خبر داد:

پاسخنامه آزمون وکالت ۹۵ ظرف دو روز آینده منتشر خواهد شد

«امیدواریم نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم»

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اعلام اینکه ظرف یکی دو روز آینده پاسخنامه آزمون وکالت ۹۵ اعلام خواهد شد، گفت: سعی بر این است که نتایج آزمون در ۵ دی ماه منتشر شود.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایلنا، بهمن کشاورز در مورد اعتراضات برخی داوطلبان آزمون وکالت سال ۹۵ مبنی بر اینکه تاکنون کلید پاسخ سؤال‌هااعلام نشده است، گفت: به طور معمول کلید پاسخ‌های آزمون چند روز پیش از اعلام نتیجه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. بنابراین با توجه به اینکه امیدواریم (توجه شود که ممکن است اندک تفاوتی در تاریخ اعلام نتایج ایجاد شود) نتایج را در حدود ۵ دی بتوانیم اعلام کنیم، کلید سؤال‌ها ظرف یکی دو روز آینده منتشر خواهد شد. 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در مورد اعتراض داوطلبان به برخی از سؤال‌ها و پاسخ‌های آن گفت: اینجانب در این خصوص اظهار نظر قطعی نمی‌توانم انجام دهم چرا که در هیچ یک از رشته‌های مورد آزمون متخصص نیستم. اما این را می‌توانم بگویم که سؤال‌های هر رشته به وسیله تیمی از ماهر‌ترین و دانشمند‌ترین اساتید رشته مربوط که در عین حال در طرح سؤال‌های تستی نیز تخصص دارند، طرح شده است. 

وی ادامه داد: احتمال وجود اشکال در ماهیت سؤال‌ها وجود ندارد و در هر حال مانند گذشته اگر سؤال و اشکالی وجود داشته باشد حتما به نحوی برطرف خواهد شد که حقی از کسی ضایع نشود. 

کشاورز در مورد روش اعتراض داوطلبان به سؤال‌ها و اشکال‌ها اظهار کرد: کسانی که پس از انتشار کلید، به سؤال اعتراضی را وارد می‌دانند باید مطلب خود را به صورت مستقل  و  به طور کتبی از طریق فکس اسکودا به شماره ۸۸۷۰۲۲۸۹ برای اتحادیه بفرستند تا در اسرع وقت با تیم‌های طراحان مطرح و موضوع روشن شود. داوطلبان حتما شماره تلفن خود را در نامه درج کنند تا نتیجه بررسی‌ها به آنان اعلام شود. 

او افزود: کسانی که پس از اعلام نتیجه اعتراض و اشکالی در مورد پاسخ نامه خود دارند باید مطلب را به طور کتبی به کانون متبوع‌شان (کانونی که برای آن امتحان داده‌اند) بفرستند تا از طریق کانون به اسکودا و از طریق اسکودا به سازمان سنجش اعلام شود. در این گونه موارد پاسخ نامه معترضان مجدد بررسی خواهد شد. 

رییس اسکودا یادآور شد: به داوطلبان توصیه می‌کنم از وجود نمره منفی برای سؤال‌هایی که اشتباه پاسخ داده باشند، تعجب کنند زیرا تا آنجا که بنده به یاد دارم معمولا امکان اشتباه در تصحیح پاسخ نامه منتفی است. 

کشاورز در مورد اعتراض داوطلبان به روش برگزاری آزمون تستی برای سنجش اطلاعات و توانایی شرکت کنندگان گفت: سیاست گذاری کلان در خصوص مسایل عمده و کلی کانون‌ها با هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) است و آنچه اینجانب عرض می‌کنم نظری کاملا شخصی است و آن اینکه وقتی ما با ۷۰ هزار داوطلب مواجه هستیم، هیچ روشی جز روش تستی پاسخگوی چنین جمعیتی نیست و به منظور رعایت تساوی و عدالت میان داوطلبان ناچار باید از روش تستی استفاده کرد. 

او خاطرنشان کرد: اگر هیات عمومی پیش گفته تصمیم دیگری بگیرد بنده یا هرکس که تصدی اسکودا را داشته باشد، آنرا اجرا خواهد کرد.

 

نمایش بیشتر
دوره DBA-MBA حقوقی مدرک دانشگاه تهران موسسه دکتر بهنیایی

نوشته های مشابه

‫۵۰۲ دیدگاه ها

    1. اونجا دیگه فایده نداره زنگ بزنیم سنجش همگی. بگیم ااسکودا گفته به شما نامه دادن کی میاد پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟شماره سنجش(((۰۲۱۸۸۹۲۲۲۳۵)))))همین الان گوشی خودرا برداشته کمی همت به خرج داده واین شماره راگرفته وانهارا ملزم به پاسخگویی کرده))))))))) تشکر ازهرکی که مثل من اینکارو بکنه. 

  1. با اجازه اختبار عزیز یه کم مطالب تکراری در سایت قرار میدهم:

    بچه ها حتما حتما این پیام رو جدی بگیرید به این شماره حتما زنگ بزنید و مشکلات آزمون و رشته مون رو از روز اول مطرح کنید :

    خبرگزاری ایلنا:

    ۶۶۹۵۶۶۰۰ با کد تهران ۰۲۱  داخلی ۲۲۰ بگویید با خانم چابک یا هر خبرنگار دیگه فقط اسمش رو بپرسید می خواهید حرف بزنید خیلی خبرنگار پیگیری هستند همه مشکلات رو بگویید یا به فکس شماره ۶۶۹۵۶۶۱۳ و ۶۶۹۵۶۶۱۴ با کد تهران ارسال کنید خطاب به ایشان

     خانم زنده دل لطفا بی زحمت سریع در سایت قرار دهید تا امروز خبر را کامل کنند بچه ها حتما امروز زنگ بزنید خبر نسوزه .

     

    دوستان لطفا تماس با شماره هایی که دوستان دیگه در سایت قرار دادند رو فراموش نکنید و از اونجایی که در انتهای لیست قرار گرفته و ممکنه افرادجدیدی که از سایت بازدید می کنند توجه نفرمایند من با اجازه سایت اختبار تمام پیام های اینچنینی رو در یک پیام قرار میدم:

    هم رشته ای های عزیز لطفا برای اینکه متوجه باشند اوضاع آزمون همچین هم مساعد نبوده لطفا با این شماره ها تماس بگیرید و مراتب اعتراض خود را اعلام نمایید:

    ۰۲۱-۸۸۹۲۲۲۳۵ و ۸۸۹۲۲۲۳۶ معاونت امور آزمون های سازمان سنجش و همچنین به شکل کتبی فکس کنید به شماره :  

    ۰۲۱-۸۸۹۲۲۲۳۴

    و همچنین زنگ بزنید به شعبه دیگری که در کرج واقع است :

    ۰۲۶۳۶۱۸۲۱۱۵ و ۰۲۶۳۶۱۸۲۱۱۶

    و همچنین جهت ارسال فکس به شماره:

    ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۴۸

    و همچنین جهت تماس با اسکودا با شماره ۸۸۷۰۲۲۹۰ با کد تهران ۰۲۱ اقدام نمایید ضما از تماس با خبرگزاری ها به ویژه ایسنا بخش فقه و حقوق اش و بخش دانشگاهی اش که اخبار آزمون ها را منتشر می کند غافل نشوید شاید کار به جایی نبرد ولی لااقل حرفتان را میزنید افسرده نشوید و نگویند اعتراضی نبوده که….

    دوستان خوبم سلام لطفا جهت تماس با خبرگزاری ایسنا با شماره های

    ۶۱۹۷۲۰۰۰ با کد تهران داخلی ۱۰۹ بخش فقه و حقوق و شماره ۶۱۹۷۲۳۲۷ بخش دانشگاهی تماس بگیرید لطفا سعی کنید با دبیر و مسیول سرویس مربوطه صحبت کنید نه افراد دیگر

    دوستان از این آسونتر دیگه همه چی رو در اختیارتون قرار دادم خودم کلی با پیگیری اینها رو پیدا کردم باور کنید همون خبر دیرروز هم با پیگیری های این حقیر زده شد ولی بچه ها یه دست صدا نداره لطفا شما هم همت کنید صداتون شنیده بشه ما چه امسال چه هروقت دیگه وکیل شیم باید روحیه پیگیری و احقاق حق داشته باشیم وگرنه شایسته این کسوت نیستیم دوستان بگذارید امسال آخرین سالی باشه که شاهد مسایل حاشیه ای این آزمون هستیم بگذارید صداتون شنیده بشه یکبار برای همیشه این قضایا و دغدغه هاتون پایان بیابه بگذارید بفهمن چشمان بیداری مراقب عملکرد مسیولین مربوطه هست لطف دوستانی هم که در فضاهای مجازی فعالن از طریق هشتک چالش کمپین و هر راه دیگر پیگیر باشن و به امید همدیگه نباشید هرکی خودش شروع کنه حتی از طریق بیست وسی یا یرنامه های دیگه اقدام کنید ما چون یه آزمون تخصصی هستیم جز خودمون نمی توانیم کاری برای خودمون کنیم پس با توکل به خدا دست بجنبونید یاعلی…

    دوستان لطفا کسانی که در رابطه با شرایط حوزه ها و سوالات آزمون وکالت اعتراض دارن مراتب اعتراض خود را خطاب به ریاست اسکودا به شماره فکس زیر ارسال دارند:

    ۰۲۱-۸۸۷۰۲۲۸۹

    دوستان توجه داشته باشید در قسمت سمت چپ سایت سازمان سنجش یه بخشی هست به نام سیستم پاسخگویی از آن طریق هم اگه خواستید می توانید ثبت اعتراض نمایید توجه داشته باشید دوستان منظورم نظرسنجی نیست چون آن مهلتش تمام شد این یک بخش دایمی در سایت است .

     

    1. منم همین الان زنگ زدم  سازمان سنجش   اقای گوشیو برداشت قول داد که تا اخر وقت امروز میزنند ان شائالله   شما هم بزنگید تحت فشارن دوستان

  2. سلام دوستان توی کانال تلگرام فاضل گفته با اسکودا تماس داشته وگفتن امروز یا فرداکلید اعلام میشه. که فکر کنم(غیب گفتن)

  3. دوستان سلام ، اگر از ابتدای شش آذر پیام های مرا دنبال نموده باشید که در تمامشان با عنوان ناشناس بوده ام وفقط در تعداد اندکیشان با امضای خانم یا آقای ناشناس از ایران هستم و الان هم بیشتر فقط با ناشناس پیام می گذارم وکمتر از امضا استفاده می کنم  در بسیاریشان تمام راه های رسیدن صدایتان به گوش مسیولین آزمون را بیان نموده ام و خود نیز به تک تکشان عمل کرده ام شاهدش نیز چهار خبر از دو خبرگزاری بوده تمام راه های ارتباطی با مرکز آزمون سنجش و اسکودا و خبرگزاری ها و ایلنا و ایسنا و خبرنگارهاشون و رسا نه های دیگر هم در سایت قرار دارد و حتی بدون سایت نیز پیدا کردنشان در این زمونه  کاری ندارد ما حقوقی ها ثابت کرده ایم اگر بخواهیم خوب بلدیم چگونه حرفمان را به مسیولین آزمون برسانیم روزگاری نیست که بشود بدون شفاف سازی کار کرد توصیه من به عنوان عضوی کوچک از این جامعه حقوقی اینست کمی صبوری کنید ولی اگر بعد حس کردید دوباره به بازی گرفته شده اید هرکدام یک خانم یا آقای ناشناس از ایران و برای بچه های حقوقی ایران شوید من فقط اعتراضم شرایط وحشتناک حوزه ام بود ولی تمام اعتراضات خانم ها و آقایان حقوقی ایران راجع به رشته مان را نیز منعکس نمودم شاید خیلی هاش هم در رسانه ها انعکاس نیافت بدونید من یه آدم معمولیم حتی از خیلی از شماها معمولی تر ولی معتقدم همین ما معمولی ها گاه بسیار موثر می توانیم باشم پس خود را دستکم نگیرید…..

     

                                                                                                            خانم یا آقای ناشناس

                                                                                                                    ایران

  4. سلام دوستان

    عرض نکردم؟!!

    الان شنبه ساعت ۱۰:۱۲ هنوز هیچ خبری از کلیدها نیست.

    دوست عزیزی میگفت بچه ها اینقد به سنجش فشار نیارید بذارید با دقت کار کنن.

    من مخالفم: اینها گوششون هر سال از این حرفها پره. اون زمانی هم که میگن فلان تاریخ کلیدارو میدیم، خودشونم میدونن که نمیخان تو اون تاریخ اعلام کنن. اینها سناریوهای از پیش تعیین شدهاست. واسه مدیریت کردن فضای روانی و افکار بچه هاست. چون نه میشه مطلقا سکوت کنن ؛ نه میشه زبر و رک بگن: آقا هر وقت دلمون بخاد کلید میدیم، دخالت نکنید!!

    همون نوشیدن فنجون چای و اینها که دوست ناشناسمون گفت از همه بهتره. آخرش نتایج اعلام میشه.

    امام علی فرمود:کلّ متوقّعٍ آت؛ و کلّ آتٍ قریب…

    نقل قول از دوست ناشناس: 

    بی خیال تمام دلواپسی هایمان 

    به موسیقی دلنواز گوش کن

    فنجانت را سر بکش و بگذار آنقدر 

    حالمان خوب باشد

    که یادمان برود امروز چندشنبه است.

    1. اخرین خبر از کلید سوالات : تو راهه فقط ترافیکه دیر میرسه ساید تا اخر وقت تو سایت اسکودا گذاشتیم.۰۲۱۸۸۷۰۲۲۹۲ تماس بگیرید اسکودا مدام تا کمی استرس اعمالی به ما را درک کنند.

    2. دوست عزیز من کسی هستم که هردو پیغام را گذاشته ام چه همان دقت نداشته شان پایین می آید و چه همان شعر و اتفاقا کسی هم هستم که تمام این اعتراضات و مصاحبه ها را نیز به لطف خدا باعث گردیده ام و الان هم دقیقا حرف های شما در رابطه با سیاست های کاریشان را تایید می نمایم و البته با این کارها فقط به اعتبار خودشان لطمه می زنند البته اگه اعتبار برایشان مهم باشد و ما حرف خود را زدیم و لااقل یه تکانی به خود دادند و اگر لازم شد ما حقوقی ها بلدیم دوباره چگونه اعتراض خود را نشان دهیم ولی فعلا کمی وقت دهیم تا ببینیم چه می شود امیدوارم ختم به خیر شود و هرچه خدا خواهد….

    3. بازهم زنگ زدم اسکودا وگفتن ازسنجش پرسیدن واونا گفتن فردایاپس فردا حتما کلید میزنیم. 

  5. وقتی پرنده ای زنده است مورچه ها را می خورد..و وقتی می میرد مورچه ها او را می خورند..یک درخت میلیون ها چوب کبریت را می سازد اما وقتی که زمانش فرا برسد فقط یک چوب کبریت برای سوزاندن میلیون ها درخت کافی است!…زمانه و شرایط در هر موقعی می تواند تغییر کند.در زندگی هیچ کس را تحقیر و آزار نکنید..شاید امروز قدرتمند باشید اما یادتان باشد زمان از شما قدرتمندتر است..پس خوب باشیم و خوبی کنیم که دنیا جز خوبی را برنمی تابد..

    تقدیم به همه ی جوانان رعنا و برومند ایران

  6. سلام به همه ی مخاطبان اختبار من جمله آقای هوشیار و خانم زنده دل

    عزیزان بعضی کامنت ها رو که خوندم فهمیدم بعضی از مخاطبان بطور ضمنی با بازی کردن با الفاظ به مخاطب محترم آقای سید کاظم دانش توهین می کنند.این افعال نکوهیده و بسیار زشت و ناپسند بوده که این سید بزرگوار با کمال متانت از آن چشم پوشی و اغماض می کنند.بجای تکریم از گفتار مشارالیهءسزاوار نیست که خدای نا کرده اهانت را سر لوحه برخورد و تعامل با دیگران نماییم.

    1. جالبه این سید بزرگوار اصلاً داوطلب وکالت نیست و از سرِ همراهی با ما و واسه تسلای خاطر داره مارو همراهی میکنه. سید ما کارش درسته…

  7. سلام و آرزوی موفقیت خدمت همه شما دوستان عزیزم 

    اولا پیش بینی دادافرین عالیه 

    ثانیا چتر دانش تخمینش افتضاح هست 

    سوالات امسال خوب بودن 

    اگه سال ۹۰ امتحان میدادید واقعا گریه تان میگرفت

    منبع اصلی وکالت قانون است و لاغیر 

    با تستهای استاندار 

    احتمالا ۲ تا سوال حذف بشه 

    1. نباید انتظار داشت رتبه چتر دانش با رتبه سنجش یکی باشه چون همه شرکت نمی کنند. اما باید یک نسبتی وجود دادشته باشه. 

    2. واقعا که…..

      اخه معدل ۱۳ واسه مازندران……!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

      همدان ۱۱.۳

      همدان همیشه کانون فوق العاده ای بوده

      امسال کلا ۱۵ نفر میخواد

      متوجه اید ۱۵ نفر…..!!!!!

      یا اردبیل با ۱۲۰۰ نفر شرکت کننده ۱۵ میخواد

      اونوقت کف معدل ۱۱.۳

      1. درست می فرمایید. یادم میاد اقای دکتر قاضی زاده هم به این کف معدل کیری همیشه انتقاد می کردند و ان را قبول نداشتند.

    3. زنگ زدم ایلنا. بخش اجتماعی. اقایی گوشی ووبرداشت. گفتم ببینید من ازشما نمیخوام دوباره باهاشون مصاحبه کنید چون قبلا این زحمت و کشیدید. فقط خواستم به خانم چابک بگید که اقای کشاورز سرحرفشون نبودن ونه تنها ظرف دوروز اعلام نکردن بلکه شد چهار روز وانگار نه انگار. کلی دردودل کردم. حتی بغض کردم. گفتم بخدا این درست نیست اینقدر ادم و معطل کردن که هرروز سرمیزنیم به سنجش وخبری نیست. گفتم خواستم بهتون بگم که فقط بشناسید ایشونو که صداقت نداشتن درمصاحبه. گفت شمارتونو بدین. ومن حرفهای شمارو به خانم چابک میرسونم. برخلاف اقایاخانم ناشناس من میگم سکوت اصلا درست نیست. چون باعث میشه بگن خوبه که بچه ها اروم گرفتن. حداقل کاری که میتونید بکنید اینکه همهههههه زنگ بزنید اسکودا. حتی اگه گفتن نامه دادیم بگید نامه ای که نتیجه نداده چه فایدهههههه. بگید اگه لازمه هزارتا نامه بدین این چه وضعشه؟؟؟؟؟ وقتی زنگها زیاد باشه میدونید حداقل تاثیری که داره چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینکه ازبس اعصابشون ازتماسها بهم میریزه که قطعا به کشاورز میگن واین اقاهم شده حضوری بره سنجش ببینه مشکل چیه؟؟؟؟ یعنی ماها هفتادهزار داوطلب نگران فقط اونا نامه زدن و نشستن به حساب اینکه رفع تکلیف شده؟؟؟؟؟؟ خوددانید بچه ها. بدونید که یکدست صدا ندارهههههه

        1. سلام زنگ بزنید همچنان که منم الان زنگ زدم ترا خدا تلاش کتید حداقل اینه که اقای کشاورز بدانه که ماها هم کمی میفهمیم چکار کنیم البته که قوه قضاییه دل خوشی هم از اسکودا نداره وبا ۱۸۷ هیا جوره   مقدمات شکایت از کانون را مد نظر قرار دهیم

        2. درد و دل من صبح با ایلنا جواب داد!!!! خیلی دلم پر بود وفهمیدن چقدر حالمون بد هست. برای همین باز مصاحبه کردن. زنگ مجدد ناشناس اازایران هم همینطور

          1. ممنون که منو امروز دوباره غیرتی کردی حتی یه کارهای دیگم کردم که بماند واقعا ذیگه رسما سبک شدم و احساس مظلوم بودن ندارم و حق با شما بود صبوری فایده نداره. یه ماهه اصلا یادشون رفته امیدوارم بچه ها همچنان پیگیر باشن حقشون ضایع نشه…همون ناشناسم….

  8. یعنی اگه اون اعتراض ها نبود فکر کنم اصلا توخط کلید دادن نبودن الان هم درسته کلید ندادن ولی لااقل یه کم به فکر افتادن …..

    1. الان چرا هیچ راه ارتباطی باسنجش نیست؟!!!!! من باز همین الان بااسکودا تماس گرفتم میگن ما نامه زدیم دیگه به سنجش اونا باید بزارن. نمیدونم چطوری باسنجش ارتباط میشه داشت. اما منم میخوام مثل شمادوستان بیخیال بشم. هرموقع زدن زدن!!!! والا الان باید تلفن اسکودا رو همگی بسوزونید بسکه زنگ بزنید وبگید نامه زدن وقتی فایده نداره ماها چیکارکنیم!!!!! حالاهم بیخیال بزارین با ارامش کارشونو بکنن ماهم معطل. 

      1. تو صفحات قبل گفتگوها ذیل مصاحبه های قبلی آقای کشاورز شماره امور آزمون های سنجش هم هست دوستان گذاشتند البته اون شماره روابط عمومیش که تو سایتشه نه ها اونو کسی جواب نمیده شماره مرکز آزمونش رو میگم…..

  9. آقای کشاورز اگه می دونست من چه بلوایی به پا می کنم شخصا رو حوزه من نظارت می کرد!!!!.

  10. با عرض سلام مجدد

    تشکر میکنم از برخورد مثبت خانم زنده دل 

    در متن انتهایی از نظر تایپی اشتباهاتی وجود دارد که پیشاپیش عذرخواهی میکنم چون به سرعت نوشتم و بازبینی هم نکردم.

  11.  به نام خداوند بخشنده مهربان

    قصد داشتم دیگه مطلبی قرار ندهم اما نتوانستم چون یک حقوقی هستم و نمیتوانم حرف نزنم 

    چند نکته خدمت برادران و خواهران عزیزم امیدوارم مفید واقع شود:

    ۱.شمافرزندخداوند متعال هستید،شما خلق نشده اید تا متوسط و عادی باشید،شما خلق نشده اید تا با کمبود زندگی کنید،شما خلق شده اید تا در قله باشید نه در دره!شما خلق شده اید تا قرض بدهید نه اینکه قرض بگیرید.در DNAشما امید و برد و پیروزی نهفته است نه شکست و ناامیدی.

    ۲.باور بفرمائید حداقل ۵۰ درصد قبولی در آزمون وکالت "مثبت اندیشی "است و قسمتی هم به شانس بستگی دارد و البته قسمتی هم به مطالعه بستگی دارد و کمترین قسمت مربوط به خدمات موسسات خواهد بود ،این نظر شخصی است دوستان به قدرت واژگان و مثبت اندیشی و شانس ،باور داشته باشید و معجزه آن را در زندگی خود مشاهده کنید.

    ۳.هیچ فرقی بین من و امثال من که قبول شده ایم با شمائی که تا بحال قبول نشده اید یا در این آزمون قبول نمیشوید وجود ندارد و گول بعضی چیزها را نخورید ازجمله برخی تبلیغات یادروغگویی بزرگ امثال بنده که قبول شده ایم .شخص قبول شده باور کنید تا به حال کتاب ۳جلد دکتر میرمحمدصادقی را باز نکرده اما وقتی ازش میپرسند برای حقوق جزا چه منبعی خوانده ای میگوید ۳جلد دکتر میر محمد صادقی وبقیه دروس هم به همین نحو

    ۴.برای هر درس تنها یک منبع والسلام 

    بیش از یک منبع ظلم در حق خودتان کرده اید

    ۵.از اساتید دانشگاه و وکلا برای آزمون وکالت مشاوره نگیرید آنها در فضای آزمون قرار ندارند و باعث انحراف شما از هدفتان میگردند همچنین از موسساتی که خودشان انتشارات دارند نیز در مورد منابع سوال نپرسید آنها هم نصف بیشتر منابع را از انتشارات خودشان معرفی میکنند و برای دلخوشی شما ۴تا کتاب مثل نظم مدنی و بنیادین شمس را هم به شما پیشنهاد میکنند .بهترین راهنما شخصی است که سال گذشته در آزمون پذیرفته شده البته به شرطی که انسان باشد 

    البته در هر حال شما بیس آزمون وکالت را حتما و حتما رعایت کنید و هرکس حتی رتبه یک اسکودا اگر به شما موارد زیر را گفت که نیازی به خواندنش نیست بدانید قصدش از راهنمائی شما خیر نیست.آن منابع پایه و ضروری عبارتند از:۱)۵قانون اصلی۲)قوانین متفرقه مهم و به خصوص جدید التصویب۳)آراء وحدت رویه شماره ۷۰۰ تا آخرین رای وحدت رویه دیوان عالی کشور۴)سوالات سنوات گذشته وکالت در مورد مدنی از سال ۸۱ تا ۹۵ در مورد دادرسی مدنی از ۸۰ تا ۹۵ در مورد تجارت از ۸۲تا ۹۵ در مورد دادرسی کیفری از ۹۳ تا ۹۳ در مورد حقوق جزا از ۹۲ تا ۹۵ در مورد اصول از ۷۲ تا ۹۵      ۵)برای هر درس یک کتاب تست معتبربا پاسخ تشریحی ۶)استفاده از آزمونهای ۱۸ مرحله ای یا ۲۱ مرحله ای سالهای گذشته یکی از موسسات بدون اینکه پول آزمون بدهید یا وقت خود را صرف رفتن و آمدن کنید و بدون اینکه بخاطر از برنامه شخصی خوتان باز بمانید در منزل ۱۲۰ دقیقه از خودتان آزمون بگیرید و در پایان هم خودتان از روی پاسخنامه تصحیح کنید و درصدهای خودتان را به دست آورید 

    ۶)سعی شود ۱روز از هفته را اختصاص به خواندن قوانین متفرقه و آراء وحدت رویه و سوالات سنوات گذشته وکالت کنید که بهتراست جمعه ها را به این امر اختصاص دهید و ت صیه میشود روزهای فرد حقوق مدنی و دادرسی مدنی و حقوق تجارت بخوانید و روزهای فرد حقوق جزا و دادرسی کیفری و اصول فقه را مطالعه کنید 

    از ۴ساعت در روز شروع کنید و نهایت به ۱۲ساعت در روز اکتفا کنید 

    وروز خودتان را به ۴ قسم ۶ساعته تقسیم کنید  

    ۶صبح تا ۱۲ظهر

    از ۱۲ ظهر تا ۱۸

    از ۱۸ تا۰۰:۰۰

    از ۰۰:۰۰تا۶صبح

    موفق و پیروز باشید 

    در ضمن اگر قبول شدید باید صبر ایوب داشته باشید تا پروانه کارآموزی به دستتان برسد و عجول نباشید و شب و روز با قبولی خود لذت ببرید اینکه تا آخر عمر یک شغل شریف و با پرستیژ نصیب شما شده و خدارا از یاد نبرید واز خودتان هم غافل نشوید 

    اگر میخواهید وکیل موفقی شوید توصیه برادر کوچکتان را اجرا کنید

    ۱.بسیار ورزش کنید حتی المقدور ورزش رزمی

    ۲.هیچگاه و بخاطر هیچ چیز و هیچ کس تخلف صنفی نکنید

    ۳.سعی کنید اینقدر با کیفیت و منسجم مطالعه کنید که از شما به عنوان وکیلی خوش نام،باسواد و اخلاق مدار در محل اشتغال یاد شود.

    ۴.پوشش و گفتار و پاکی شما بسیار تعیین کننده می باشد

    ۵.در انتها زکات علم خودتان را همیسه پرداخت کنید .

    1. آقای محمدی زاده اینبار هم همچون بسیاری یادادشت های دیگرتان مطالب بسیار زیبا کاربردی و دلسوزانه بود واقعا از شما سپاسگزارم و امیدوارم همچنان از یادداشت های زیبای شما بهره مند شویم و خوشحالم که جامعه حقوقی افرادی چون شما نیز دارد باعث افتخارید….

  12. دوست عزیز "ناشناس" با آیکون قهوی ای رنگ (یا قرمز) که فرمودی نمیتونی متن رو بخونی و درخواست پست مستقل کرده بودی:

    مدنی اگه گزینه پیشنهاد زوج درست باشه: ۶۳.۳۳        ولی اگه هزینه های شخصی و متعارف زوجه باشه:۷۰

    دادرسی مدنی ۱۰۰

    تجارت: ۷۳.۳۳ (یا ۷۱ ـ شک دارم)

    اصول ۴۰

    جزا ۶۰

    آدک ۹۵ 

  13. لطفا یک نفر بگه کف معدل یزد چنده از نظر داد افرین منکه هرچی تو سایتش گشتم چیزی پیدا نکردم؟!

     

  14. سلام

    در مورد سوال ده مدنی نکات زیر قابل توجه است

    ۱_ بیع واقع شده بیع عادی نبوده.بیع تجاری داخلی است.کما اینکه گفته شده تاجری صد تن برنج هندی میفروشد.

    و همانطور که دوستان میدانندا.وصاف به مقدار،جنس، وصف معین میگردد.در نتیجه.مقدار که مشخص است(صد تن)جنس هم که مشخص است(برنج) وصف هم که مشخص است(هندی)

    بعد در انتهای سوال امده فاقد اوصاف نمونه است.!!!!!!!یعنی هیچ کدام از این اوصاف را ندارد.!!!به عبارتی مثلا میشود ۹۰ تن گندم ایرانی .چون گفته اوصاف را ندارد.

    پس وقتی از جمع وصف (اوصاف) استفاده شده.در واقع جنس هم همان جنس نیست .پس طبق ماده .وقتی چیزی به عنوان جنس خاص فروخته شود و در واقع از ان جنس نباشد بیع باطل است…..که در هیچ کدام از گزینه ها وجود نداشت

    مگر اینکه بر این باشیم که منظور از اوصاف .وصف مرغوبیت است.که فقد وصف مرغوبیت نوعی عیب محسوب میشود.به این صورت که تراضی بر بی عیب بودن برنج ها بوده ولی برنج تحویلی معیوب بوده.در نتیجه تنها خیار موجود در سوال فوق که به نظر میرسد خیار عیب است

    و این خیار شامل دو اختیارکه دوستان بهتر میدانند

    به هر حال سپاس

    1. باسلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز در خصوص سوال ۱۰ مدنی ابهامات خودتان را مطرح فرمودید که چند نکته کوتاه را خدمت شما عرض مینمایم:

      اولا:برای اولین بار است که در علم حقوق بیع تجاری داخلی را می شنوم شاید سواد بنده در این زمینه کم است!

      ثانیا:پاسخ سوال میشود گزینه "فقط فسخ" چرا که در این سوال فرض براین بوده که مشتری تمام مبیع را ندیده و مببع را از روی نمونه خریداری کرده و فرض هم بر این بوده که معامله کلی فی الذمه نبوده تا الزام به مصداق تعیینی شود و تنها راه برای خریدار فقط حق فسخ است .

      ثالثا:دوست من انگار متوجه سوال خوب نشدید طراح سوال میگوید فقط مشتری نمونه را دیده نه آن ۱۰۰تن را و جنس و مقدار و وصف فقط در عقد تعیین شده اما اصل بیع از روی نمونه واقع گردیده و در بیع از روی نمونه اگر آن مبیع که مشتری ندیده در زمان تحویل مطابق آن نمونه نباشد دیگر بحث الزام وجاهتی نداشته و فقط خریدار حق فسخ دارد به مواد قانون مدنی توجه کنید پاسخ سوال واضح است همچنین خود سوال هم ابهامی ندارد.

      کوچک شما امین محمدی زاده

    2. در ضمن دوست عزیزم 

      اصلا و ابدا بحث خیار عیب را در این مورد مطرح نفرمائید که واقعا از شما به عنوان یک فرد حقوقی بعیده یعنی بی ربط ترین توجیهی که میشود در اینجا مطرح نمود استاد به خیار عیب است.

    3. برادر عزیزم وقتی طراح سوال میگوید مبیع تسلیمی مطابق نمونه نیست این به منزله این نیست که شما بگوید جنس هم زیر سوال است و عقد باطل است.دوست من قطعا جنس به معنای برنج بودن است و مقدار هم به معنای همان ۱۰۰تن است اما وصف در سوال مذکور مخدوش است و لذا به دلیل اینکه مبیع تسلیمی اوصاف آن نمونه را نداشته برای خریدار حق فسخ ایجاد گردیده .

      پس بحث بطلان هم باز توجیه بی ربطی است 

      آنجا که در قانون مدنی آمده و گفته چیزی به عنوان جنس خاصی فروخته شده و بعد مشخص گردیده از آن جنس نیست و دراینجا عقد باطل است چون جنسخاص بودن وارد قلمرو تراضی طرفین شده اما توجیه شما برای بطلان عقد زمانی در فرض سوال صحیح بود که فروشنده جنس خاصی را به عنوان برنج به شما میفروخت و بعد شما متوجه میشدید که این جنسی که به شما تسلیم شده برنج نیست بلکه مثلا جو است.

      موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا