نماد سایت پایگاه خبری اختبار

انحلال دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه و بلاتکلیفی دانشجویان در میانه سال تحصیلی

دانشگاه علمی کاربردی شهید قدوسی

دانشگاه علمی کاربردی شهید قدوسی

پایگاه خبری اختبار- با تصمیم معاون منابع انسانی قوه قضاییه برای اجرای مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای عالی اداری مبنی بر انحلال مؤسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‎های اجرایی، موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهید قدوسی در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

به گزارش اختبار، شورای عالی اداری در جلسه مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲ خود تصویب کرد که مؤسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‎های اجرایی، ازجمله موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهید قدوسی وابسته به قوه قضاییه، از سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ به هیچ عنوان مجاز به پذیرش دانشجو در هیچ‌یک از مقاطع تحصیلی نیستند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ این مصوبه مجاز به صدور مجوز پذیرش دانشجو در هر هیچ یک از مقاطع تحصیلی برای این گونه موسسات نمی‌باشند.

مستثنی شدن دانشگاه‌های صدا و سیما، علوم انتظامی و مؤسسه علمی کاربردی قوه قضاییه

بااینحال چندی بعد مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد مؤسسه علمی – کاربردی قوه قضاییه (شهید قدوسی) و دانشگاه‌های صدا و سیما و علوم انتظامی از مصوبه این شورا در خصوص انحلال دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی مستثنی شده‌اند که به این ترتیب پذیرش دانشجو در مرکز شهید قدوسی ادامه یافت و شکایت‌هایی برای ابطال مصوبه فوق به دیوان عدالت اداری تقدیم شد.

نهایتا هیات تخصصی دیوان عدالت اداری در آرای خود، مصوبه مورد شکایت را خارج از حدود اختیار مرجع تصمیم‌گیرنده ندانست و آن را ابطال نکرد.

حال معاونت منابع انسانی قوه قضاییه درصدد اجرایی کردن این مصوبه بوده و فرایند انتقال دانشجویان به مراکز آموزشی دیگر را آغاز کرده است.

بر این اساس، مقرر شده تا تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ دانشجویان این مرکز منقل شده و ساختمان مرکز نیز تا پایان سال جاری تحویل داده شود. تصمیمی که در میانه سال تحصیلی، باعث نگرانی دانشجویان از وضعیت ادامه تحصیل خود شده است.

درهمین راستا تصویر نامه‌ای به دست اختبار رسیده که طی آن سرپرست مرکز علمی کاربردی دادگستری تهران به نقل از معاون منابع انسانی قوه قضاییه، هر گونه فعالیت مرکز از قبیل برنامه‌ریزی، انتخاب واحد و تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری را غیرقانونی دانسته است.

نامه سرپرست مرکز علمی کاربردی دادگستری تهران

متن نامه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۶ سرپرست مرکز علمی کاربردی دادگستری تهران به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر پیش‌بین
رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی غرب تهران

با سلام

احتراما، بازگشت به نامه شماره ۱۴۰۰/۷۱۶۵ تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ در خصوص انحلال مرکز آموزش علمی کاربردی قوه قضاییه به استحضار می رساند موضوع نامه مذکور به همراه مطالب مرقوم شده در خصوص فارغ التحصیل نمودن دانشجویان فعلی، طی نامه شماره ۲۱۰ /ق ه ص / ۱۴۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ به معاون محترم منابع انسانی قوه قضاییه منعکس گردید، مشارالیه با اشاره به نامه های اخیر و تصمیم نهایی هیات تخصصی دیوان عدالت اداری مجددا تاکید بر انتقال دانشجویان تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ و تحویل ساختمان مرکز تا انتهای سال جاری نمودند.

همچنین ایشان تاکید نمودند هر گونه فعالیت مرکز خارج از قواعد فوق از قبیل برنامه ریزی، انتخاب واحد و تشکیل کلاس برای نیمسال ۴۰۰۲ غیر قانونی می باشد لذا خواهشمند است در خصوص تعیین مرکز معین و انتقال دانشجویان اقدام و این مرکز را نیز مطلع فرمایید.

بدیهی است با عنایت به انعکاس مراتب خواهشمند است ترتیبی اتحاد فرمایند تا مشکلات دانشجویان متوجه این مرکز نگردد.

غلامرضا جواهری
سرپرست مرکز علمی کاربردی دادگستری تهران

خروج از نسخه موبایل