انحلال دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه و بلاتکلیفی دانشجویان در میانه سال تحصیلی

پایگاه خبری اختبار- با تصمیم معاون منابع انسانی قوه قضاییه برای اجرای مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای عالی اداری مبنی بر انحلال مؤسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‎های اجرایی، موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهید قدوسی در آستانه تعطیلی قرار گرفت.

به گزارش اختبار، شورای عالی اداری در جلسه مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۲ خود تصویب کرد که مؤسسات پژوهشی وابسته به دستگاه‎های اجرایی، ازجمله موسسه آموزش عالی علمی کاربردی شهید قدوسی وابسته به قوه قضاییه، از سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ به هیچ عنوان مجاز به پذیرش دانشجو در هیچ‌یک از مقاطع تحصیلی نیستند و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ این مصوبه مجاز به صدور مجوز پذیرش دانشجو در هر هیچ یک از مقاطع تحصیلی برای این گونه موسسات نمی‌باشند.

مستثنی شدن دانشگاه‌های صدا و سیما، علوم انتظامی و مؤسسه علمی کاربردی قوه قضاییه

بااینحال چندی بعد مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد مؤسسه علمی – کاربردی قوه قضاییه (شهید قدوسی) و دانشگاه‌های صدا و سیما و علوم انتظامی از مصوبه این شورا در خصوص انحلال دانشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی مستثنی شده‌اند که به این ترتیب پذیرش دانشجو در مرکز شهید قدوسی ادامه یافت و شکایت‌هایی برای ابطال مصوبه فوق به دیوان عدالت اداری تقدیم شد.

نهایتا هیات تخصصی دیوان عدالت اداری در آرای خود، مصوبه مورد شکایت را خارج از حدود اختیار مرجع تصمیم‌گیرنده ندانست و آن را ابطال نکرد.

حال معاونت منابع انسانی قوه قضاییه درصدد اجرایی کردن این مصوبه بوده و فرایند انتقال دانشجویان به مراکز آموزشی دیگر را آغاز کرده است.

بر این اساس، مقرر شده تا تاریخ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ دانشجویان این مرکز منقل شده و ساختمان مرکز نیز تا پایان سال جاری تحویل داده شود. تصمیمی که در میانه سال تحصیلی، باعث نگرانی دانشجویان از وضعیت ادامه تحصیل خود شده است.

درهمین راستا تصویر نامه‌ای به دست اختبار رسیده که طی آن سرپرست مرکز علمی کاربردی دادگستری تهران به نقل از معاون منابع انسانی قوه قضاییه، هر گونه فعالیت مرکز از قبیل برنامه‌ریزی، انتخاب واحد و تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری را غیرقانونی دانسته است.

نامه سرپرست مرکز علمی کاربردی دادگستری تهران

متن نامه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۶ سرپرست مرکز علمی کاربردی دادگستری تهران به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر پیش‌بین
رئیس محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی غرب تهران

با سلام

احتراما، بازگشت به نامه شماره ۱۴۰۰/۷۱۶۵ تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ در خصوص انحلال مرکز آموزش علمی کاربردی قوه قضاییه به استحضار می رساند موضوع نامه مذکور به همراه مطالب مرقوم شده در خصوص فارغ التحصیل نمودن دانشجویان فعلی، طی نامه شماره ۲۱۰ /ق ه ص / ۱۴۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ به معاون محترم منابع انسانی قوه قضاییه منعکس گردید، مشارالیه با اشاره به نامه های اخیر و تصمیم نهایی هیات تخصصی دیوان عدالت اداری مجددا تاکید بر انتقال دانشجویان تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۵ و تحویل ساختمان مرکز تا انتهای سال جاری نمودند.

همچنین ایشان تاکید نمودند هر گونه فعالیت مرکز خارج از قواعد فوق از قبیل برنامه ریزی، انتخاب واحد و تشکیل کلاس برای نیمسال ۴۰۰۲ غیر قانونی می باشد لذا خواهشمند است در خصوص تعیین مرکز معین و انتقال دانشجویان اقدام و این مرکز را نیز مطلع فرمایید.

بدیهی است با عنایت به انعکاس مراتب خواهشمند است ترتیبی اتحاد فرمایند تا مشکلات دانشجویان متوجه این مرکز نگردد.

غلامرضا جواهری
سرپرست مرکز علمی کاربردی دادگستری تهران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. پس کارمندانی که ۸تا ۱۰سال جوانی خودراگذاشته اند چه میشوند .ما انسان نیستیم.ما حقمان ضایع نشده .جناب اقای ریس قوه قضاییه عدالت کجاست پس.

  2. در دانشگاه جامع علمی کاربردی قوه قضاییه قم با وجود پذیرش دانشجو در نیمسال جدید و آگاهی مسئولین دانشگاه از موضوع انحلال ،متاسفانه هیچ مقام مرتبط با دانشگاه پاسخگو نیست .
    دائما صحبت از دانشگاه معین و انتقال به دانشگاه دیگری است در حالی که دانشجویان به دلیل تخصصی بودن دانشگاه اقدام به ثبت نام در این دانشگاه کردند .الان ایام انتخاب واحده ولی هنوز تکلیف دانشجویان مشخص نیست
    متاسفانه شکایت قوه قضاییه رو نمیشه به قوه قضاییه کرد .در حالی که قوه قضاییه باید نماد عدالت یک کشور باشه .وا اسفا به مرجع عدالت که مروج بی عدالتی است

  3. 🎓 *_دانشگاه علمی کاربردی دادگستری قم منحل شد_*
    ❗این دانشگاه علیرغم اینکه مسئولین محترم آن که از شخصیت های حقوقی و قوه قضائیه هستند و در زمان ثبت نام با وعده و وعیدها بیش از ۳۰۰ دانشجو را چندین ترم پذیرش کرده، به یکباره و بدون تعیین دانشگاه جایگزین، در ایامی که دانشجویان میبایست انتخاب واحد کنند بدون اطلاع قبلی منحل و از انتخاب واحد دانشجویان ممانعت شد.
    ‼️ تعطیلی این مرکز و عدم پاسخگویی مسئولین آن موجی از نگرانی، ابهام و سردرگمی را برای دانشجویان آن مرکز و خانواده های محترم ایشان در پی داشته.
    ⁉️دانشجویان مرکز علمی کاربردی دادگستری قم در تلاشند با اجتماع در مقابل دادگستری و مرکز علمی کاربردی استان مراتب انزجار و دادخواهی خود را از مسئولین امر مطالبه کنند.
    ⚠️ جالب اینکه نهاد علمی که با نام دادگستری فعالیت قانونی میکرد در عین نا باوری با بی نظمی و بی قانونی، حیثیت و آینده و آبروی عده ای را به مسخره گرفته و پاسخگو نیست.

  4. با سلام بنده خودم دانش آموخته کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی هستم و واقعا از تحصیل در این دانشگاه پشیمانم چون مدرکش رو ارگان هایی مثل ناجا و ارتش برای استخدام قبول نمی‌کنند و فقط به درد شاغلان میخوره که برای ترفیع حقوق بخوان بگیرن و اصلا برای کسی که تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شده توصیه نمیکنم ، آدم اگه در بدترین واحد دانشگاه آزاد تحصیل کنه از دانشگاه علمی کاربردی خیلی بهتره

  5. سلام من دانشجوی این مرکز هستم ، واقعا بلاتکلیفیم ،، اطلاع رسانی دقیق تر بایستی صورت بگیره … ۲ روز تا انتخاب واحد مانده
    بشینند مشکل رو سریعتر حل کنند ، واقعا برای دانشگاه جامع متاسفم لطمه به اعتبارش میزنه ، به اندازه کافی اوضاع اش خراب است

  6. کاش همه دانشگاههای علمی کاربردی تعطیل میشد. دانشگاه نیست که…. واقعا چقدر بار علمی داره این مراکز. شدن کارخانه مدرک سازی. جمعش کنید. هر کسی لیاقت داشت فقط دانشگاه دولتی هر کسی هم نداشت نره دانشگاه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا