بررسی برگزاری آزمون دکتری فردا در شرایط نا مناسب جوی

بارش سنگین برف و کاهش شدید دما که در ۲۴ ساعت گذشته ( پنج شنبه ۱۷ اسفند )  در بخش هایی از کشور آغاز شده است و دست کم برای روز آینده ( جمعه ۱۸ اسفند ) هم پیش بینی می شود برگزاری مطلوب سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری (دانشگاه سراسری) را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

شرایط نا مناسب جوی باعث مسدود شدن برخی محور های اصلی مواصلاتی کشور و لغو گسترده ی پرواز هواپیماها شده است چیزی که می تواند مانع دسترسی داوطلبان آزمون از شهرهای محل سکونتشان به مراکز استان ها برای حضور در جلسه ی آزمون باشد.

در این شرایط لازم است مسوولان سازمان سنجش و وزارت علوم با در نظر گرفتن تمهیدات مناسب امکان حضور و شرکت مناسب همه ی داوطلبان و بویژه داوطلبانی که در شهر های دور از مراکز استان ها سکونت دارند را فراهم کنند.

همکاران ما با دقت در حال رصد منابع خبری مرتبط هستند و به محض کسب اطلاع از تغییرات احتمالی برگزاری آزمون در “اختبار” اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار مرتبط:

ایسنا: مدیر عملیات هماهنگی امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: بارش برف و کولاک در جاده باعث گیر افتادن ۸۶۶ نفر شد که ۸۶۵ نفر از آن‌ها نجات یافته و متاسفانه یک نفر دیگر فوت کرد.

ایسنا: مدیر کل ستاد بحران استانداری خراسان رضوی از لغو پروازهای ورودی و خروجی امشب فرودگاه هاشمی نژاد مشهد خبر داد.

ایسنا: جانشین فرمانده پلیس راه خراسان رضوی: برف و کولاک در کلیه محورهای شمال، جنوب، غرب و شرق استان فرا گرفته است و محورهای تربت حیدریه، بردسکن به سبزوار و گردنه تیوان- درگز بسته است.

مشهد - 17 اسفند 1391
مشهد – پنج شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱

پیش بینی هواشناسی:

چنانچه در نقشه ی زیر دیده می شود، ساعت ۸ صبح فردا ۱۸ اسفند ( زمان برگزاری آزمون دکتری ) دمای هوا در خیلی از نقاط کشور زیر صفر خواهد بود و مخصوصا در استان خراسان رضوی بارش برف ادامه خواهد داشت.

 

پیش بینی هوا 18 اسفند

در همین رابطه:

ایرنا: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از عصر دیروز (چهارشنبه) تا صبح امروز، ۲۰۹ نفر که در برف و بوران محورهای ارتباطی این استان گرفتار شده بودند، اسکان اضطراری داده شدند.

ایرنا: مرکز مدیریت راه های استان خراسان رضوی اعلام کرد از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه محور های قدیم و جدید مشهد- نیشابور به دلیل بارش شدید برف مسدود شده است.

ایرنا: مرکز مدیریت راه های استان خراسان رضوی اعلام کرد: از ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه محور باغچه – تربت حیدریه به علت بارش شدید برف مسدود است.

 

ایرنا: مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت : ۲۸ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل شرایط نامساعد جوی باطل و لغو شد.

 

سرهنگ صمد اسفندیاری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه برف اکثر محورهای استان‌های آذربایجان غربی، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قم، گیلان، مازندران و تهران را فرا گرفته است، گفت: محور سمیرم – شهررضا، نایین به یزد در استان اصفهان، آباده به اصفهان در استان فارس، سقز، بیجار، سنندج به همدان در استان کردستان، سنقر به کرمانشاه در استان کرمانشاه،‌ گردنه آهوان در سمنان و محور ساوه – همدان و ساوه – تهران در استان مرکزی بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در اکثر محورهای فارس، همدان، گیلان و محور بانه در استان کردستان بارش باران گزارش شده است، گفت: به رانندگان توصیه می‌شود به دلیل بارش برف و باران و همچنین لغزندگی سطح معابر، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، و در غیراینصورت در محورهای برفی از تردد این خودروها جلوگیری خواهد شد.

اسفندیاری با اشاره به مسدودشدن محور “هراز”، به دلیل کولاک شدید، گفت: محور هراز از سمت آمل به تهران و همچنین از سمت رودهن به آمل فعلا به دلیل کولاک شدید و عدم دید، مسدود است.

بازگشایی “کندوان”

فرماندهی پلیس راه استان مازندران نیز در اطلاعیه‌ای از انسداد محور هراز خبر داد و اعلام کرد: به علت بارش سنگین برف، کولاک و عدم دید کافی محور “هراز” از شب گذشته تا اطلاع ثانوی مسدود شد و تردد از دیگر محورهای شمالی امکان پذیر است.

محور “کندوان” در جاده چالوس– کرج نیز ازطهر روز گذشته به علت بارش برف مسدود شده بود با تلاش ماموران پلیس راه و راهداری بازگشائی و تردد درآن ادامه دارد.

همچنین محور “سوادکوه” در استان مازندران کماکان باز بوده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بارش برف در محورهای کوهستانی ادامه دارد

سرهنگ علیرضا قدمی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی گلستان گفت: تردد در این محورها فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است و به رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند توصیه می‌شود، زنجیرچرخ و وسایل گرما زا به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بارش برف که از روز گذشته در محورهای کوهستانی گرگان به شاهرود و همچنین محور آزادشهر به شاهرود آغاز شده بود همچنان ادامه دارد، گفت: با تلاش عوامل راهداری این محورها باز و تردد در آن جریان دارد.

به گفته قدمی، وضعیت جاده در محور جنگل گلستان نیز لغزنده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا