برنامه‌ریزی برای فعالیت سایت روزنامه رسمی با امکانات جدید

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی از انجام مقدمات راه‌اندازی امکانات جدید سایت روزنامه رسمی خبر داد.

به گزارش اختبار، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضائی در گفت‌وگویی با فارس در خصوص این سند و میزان اجرای آن گفت: با توجه به گستره سند تحول قضائی و حجم بالای راهبردها و راهکارهایی که برای رفع چالش‌ها دستگاه قضایی تعبیه شده، به نظر می‌رسد نیازمند هم عزم جدی همه بخش‌ها چه در دستگاه قضایی و چه تأمین منابع و امکانات بیرون از دستگاه قضایی است.

ابراهیمی با اشاره به تکلیف تعیین شده درباره سایت روزنامه رسمی در سند تحول قضایی گفت: روزنامه رسمی کشور در سند تحول قضائی مکلف شده بود که به‌صورت شفاف، برخط و با قابلیت جستجوی بالا تمامی داده‌های خود را منتشر کند که این امر نیازمند زیرساخت‌های فناوری لازم بود که خوشبختانه مراحل نهایی خود را طی می‌کند و امیدواریم نیمه امسال سایت روزنامه رسمی با قابلیت‌های بالای جستجو و شفافیت کامل برای انتشار داده‌های این روزنامه رونمایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

گفتنی‌ست سند تحول قضایی در ۳۰ آذر ۱۳۹۹ توسط رئیس وقت قوه قضاییه تصویب و ابلاغ شد.

در این سند چالش‌های مهم قوه‌ قضاییه به همراه راهکارهای پیش‌بینی‌شده برای حل آنها تشریح شده بود.

یکی از این چالش‌ها، «فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه» بوده و «ارتقاء شفافیت اطلاعاتی» به عنوان یک راهکار رفع آن برشمرده شده است.

برای رفع این چالش تکلیف زیر بر عهده روزنامه رسمی کشور، مرکز آمار و فناوری اطلاعات، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار داده شده است:

«انتشار عمومی و آنی تمامی داده‌های مرتبط با آگهی‌های قانونی روزنامه رسمی و اطلاعات شرکتها با قابلیت فراوری هوشمند، به صورت داده‌های حجیم و ارائه خدمات پایه برای جستجو و استخراج داده و همچنین ایجاد دسترسی به اطلاعات سال‌های پیشین»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا