برگزاری اولین دادگاه علنی برخط در استان تهران

پایگاه خبری اختبار- برای نخستین بار در استان تهران دادگاه علنی برخط برگزار شد.

به گزارش اختبار، سیدمحمدشفیعی، معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان تهران در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر سیما گفت: در آستانه هفته قوه قضاییه برای نخستین بار در استان تهران دادگاه علنی برخط برگزار شد.

او گفت: این جلسه که با حضور رئیس و مستشاران شعبه‌ سوم دادگاه کیفری یک استان و همچنین هیات‌منصفه، شکّات، متهمان و وکلای ایشان و با موضوع جرایم مطبوعاتی در مجتمع شهید سلیمانی برگزار شد این ویژگی را داشت که افراد علاقه‌مند و مرتبط، در هر کجای کشور بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی از مفاد و محتویات دادگاه استفاده نمایند.

سرپرست معاونت فناوری اطلاعات در خصوص مزیت این دادگاه گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیندهای رسیدگی قضایی باعث می‌شود جامعه‌ی دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضایی با صرف وقت و هزینه بسیار کمتر، ضمن کسب تجربه جدید و آشنایی با نحوه مدافعات و تصمیم‌گیری‌ها، از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی بهره بیشتری ببرند.

لازم به ذکر است در ماه‌های اخیر دادگستری استان خراسان جنوبی در برگزاری جلسات دادگاه آنلاین اقدامات قابل توجهی داشته است.

بر اساس آنچه معاون دادگستری کل خراسان جنوبی در اردیبهشت‌ماه سال جاری به رسانه‌های اعلام کرد، تا آن زمان ۱۲ جلسه دادگاه علنی برخط با رضایت اصحاب دعوی ویژه حقوقدانان، وکلا و دانشجویان از سوی این دادگستری کل برگزار شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا