بعضی امتیازات دانشگاه علوم قضایی برای دانشجویان بورسیه کارشناسی ارشد

پایگاه خبری اختبار- معاون منابع انسانی قوه قضاییه بعضی امتیازات دانشگاه علوم قضایی برای دانشجویان بورسیه کارشناسی ارشد را برشمرد.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، نشست هم اندیشی دانشجویان دانشگاه علوم قضایی با حضور محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضاییه و هادی رمضانیان، مدیر کارآموزان قضایی دانشگاه علوم قضایی برگزار شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان بورسیه مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته ورودی دوره ۴۰ دانشگاه علوم قضایی، با اشاره اجمالی به خروجی‌های دانشگاه علوم قضایی که هم اکنون در مناصب مهم دستگاه قضا مشغول خدمت هستند، عنوان کرد: با هدف تسریع در فرایند جذب و گزینش نیروها، حرفه‌ای شدن قضات جدید الاستخدام با مهارت افزایی و آسیب شناسی علت توقف‌های دانشجویان در دانشگاه علوم قضایی مقررشد، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد همزمان با تحصیل در دانشگاه در مراحل کارآموزی و کارورزی نیز شرکت کنند تا بصورت مسئله محور با انواع گزارش نویسی در مراجع قضایی آشنا شوند. ضمن اینکه قبل از دفاع از پایان نامه و فارغ التحصیلی در دوره کارشناسی ارشد می‌تواند ابلاغ قضایی دریافت کنند، البته با این شرط که ظرف ۶ ماه از پایان نامه خود دفاع کنند.

وی با شرحی از تسهیل روند فرایند‌ها در مصاحبه اختبار و جزئیات زمان و مکان شروع به خدمت، چشم اندازی از آینده شغلی دانشجویان را تبیین کرد و شرایط و مزایای برخی انتخابات حوزه خدمتی را برشمرد.

وی با تاکید بر جذب سرآمدان دستگاه قضا بر اهمیت مصاحبه‌های اختبار در انتخاب نیرو‌های موثر صحه گذاشت و گفت: ظرفیت و توان کاری نیرو‌ها بایستی به نحوی کنترل َشود که توامان با رعایت حفظ شئونات و کرامات انسانی باشد. جایگاه افراد در دستگاه قضا به نحوی تعیین شود که افراد متقاضی ورود به آن قدر شان خود را بدانند و علاقمندانه در این مسیر قدم بردارند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: افرادی که در این مسیر به عدالت گستری می‌پردازند و با تدبیر و احتیاط عمل کرده تا حکم خداوند متعال را جاری کنند، قطعاً سربلند خواهند بود.

الفت همچنین با اشاره به امتیازات ویژه مطروحه در این نشست عنوان کرد: کارشناسان ارشد حقوق خصوصی با مرتبطان این رشته اعم از حقوق ثبت اسناد و حمل و نقل تجاری چنانچه تمایل داشته باشند می‌توانند با پذیرش در اختبار بعنوان دادرسی حقوقی معرفی شوند و همچنین افرادی که تحصیلات حقوق دادرسی اداری دارند به طور مستقیم بر اساس ماده ۴ دیوان عدالت اداری مشروط بر اینکه در مصاحبه تخصصی و اختبار پذیرفته شوند، جذب قاضی تخصصی دیوان عدالت اداری شوند.

بیشتر بخوانید:

منابع و ضرایب دروس رشته علوم قضایی در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

ابطال بند مربوط به حداکثر سن در اطلاعیه برگزاری مصاحبه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا