تنظیم دستورالعمل جدید تبدیل وضعیت قضات رسمی‌آزمایشی به رسمی‌قطعی

پایگاه خبری اختبار- مدیرکل آموزش قوه قضاییه از تنظیم دستورالعمل جدید تبدیل وضعیت قضات رسمی_آزمایشی به رسمی_قطعی خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از میزان، مهدی جوهری با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور کارشناسان امر در خصوص تدوین و تنظیم این شیوه نامه برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسات شماری از مواد شیوه نامه توسط کارگروهی متشکل از اداره کل کارگزینی قضات، معاونت ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، مشاور معاون منابع انسانی قوه قضاییه و جمعی از کارشناسان معاونت منابع انسانی قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت.

جوهری گفت: این شیوه نامه بصورت روند نما با هدف انتظام و شفافیت بخشیدن به روند فرایند‌های تبدیل وضعیت قضات رسمی_آزمایشی به قطعی_ رسمی تنظیم شد و با موافقت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش قوه قضاییه با اشاره به اهمیت لزوم کسب نظرات مثبت استعلام از مراجع چهارگانه حفاظتی و نظارتی در تعیین تبدیل وضعیت به رسمی قطعی، بیان کرد: احراز این شرایط بر عهده نظر مساعد رئیس کل دادگستری استان محل خدمت کارکنان، دادسرای انتظامی قضات، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و در نهایت اداره کل آموزش قوه قضاییه بستگی دارد که بصورت توامان باید هم نظر باشند.

وی افزود: بر اساس این مقرره کسب استعلام از مراجع سه گانه بر عهده اداره کل آموزش قوه قضاییه است و نظر این اداره کل با انجام مصاحبه علمی شرکت کنندگان تکمیل می‌شود.

جوهری اظهار کرد: شرکت کنندگانی که در اختبار علمی با نظر اساتید مصاحبه کننده مردود تشخیص داده شوند و ضعیف باشند، می‌بایست بصورت خودخوان یا تجدید دوره (با گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت متناسب با نیاز آموزشی که حداکثر سه ماه به طول می‌انجامد) معرفی و مجدداً دعوت به مصاحبه می‌شوند.

گفتنی است، قضاتی که با دریافت ابلاغ به مدت سه سال بصورت آزمایشی (رسمی_ آزمایشی) مشغول به فعالیت شده اند، با پایش و نظارت عملکرد و همچنین احراز شرایط مورد نیاز به وضعیت رسمی قطعی تبدیل می‌شوند. تصویب هر گونه پست جدید و نقل و انتقالات قضات در کمیسیون نقل و انتقالات قضات منوط به تبدیل وضعیت قضات آزمایشی به رسمی قطعی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا