نماد سایت پایگاه خبری اختبار

توضیحات نایب رئیس اسکودا درباره نمره تراز آزمون وکالت ۱۴۰۲

توضیحات نایب رئیس اسکودا درباره آزمون وکالت ۱۴۰۲

توضیحات نایب رئیس اسکودا درباره آزمون وکالت ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- ابراهیم کیانی نایب رئیس اسکودا صبح امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ با حضور در استودیوی شبکه خبر صدا و سیما به صورت زنده به گفتگو درباره جزئیات و شرایط این آزمون پرداخت.

به گزارش اختبار آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری صبح امروز ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ با رقابت حدود صد هزار متقاضی در ۳۴ شهر کشور برگزار شد.

نایب رئیس اسکودا کمی قبل پیش از شروع فرایند برگزاری این آزمون با حضور در شبکه خبر صدا و سیما به صورت زنده با تشریح فرایند تصویب قانون تسهیل در کمیسیون اقتصادی مجلس، وضعیت و شرایط پذیرفته شدن در این آزمون را توضیح داد.

به گفته ابراهیم کیانی سقف تراز برای آزمون وکالت ۱۴۰۲، ۱۵۰۰۰ است یعنی اگر داوطلبی موفق شود، تمام دروس را صد درصد پاسخ صحیح بدهد، نمره ترازی که در آزمون کسب می کند، ۱۵۰۰۰ خواهد بود.

کیانی با بیان اینکه «طبق محاسبات در این شرایط یک درصد برتر آزمون، تراز ۹۰۰۰ را به دست می آورند» عنوان کرد: بر اساس قانون تصویب شد که ۳۰ درصد از این معیار کم شود و این یعنی تراز قبولی در آزمون وکالت حدود ۶۹۰۰ الی ۷۰۰۰ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه «طبق قانون ما باید بر مبنای نمره تراز یک درصد برتر حساب کنیم» گفت: ما این شرایط را به نمره تبدیل کردیم که می شود ۶/۷ از ۲۰نمره؛ یعنی کسی که این نمره را از ۲۰ به دست آورد، قبول محسوب می شود. این در حالی است که در دبیرستان ها و دانشگاه های ما حداقل نمره قبولی در دروس کسب نمره ۱۰ از ۲۰ است.

نائب رئیس اسکودا اضافه کرد: در این وضعیت داوطلب اگر دروس را با نمره ۳۰ درصد پاسخ دهد، در آزمون پذیرفته خواهد شد.

کیانی در ادامه افزود: جالب اینجاست اگر کسی از جلسه آزمون بیرون بیاید و پاسخ نامه اش را سفید تحویل بدهد، ترازش باید صفر شود، اما ترازش ۲۷۰۰ می شود یعنی اگر برگه ای را سفید بدهید و فقط در جلسه آزمون حضور داشته باشید، تراز شما ۲۷۰۰ خواهد بود.

طبق اعلام کیانی برای قبول شدن در آزمون وکالت ۱۴۰۲ طبق تخمینی که زده می شود داوطلبان سهمیه آزاد باید حداقل تراز ۶۹۰۰ و داوطلبان سهمیه ایثارگران تراز ۵۹۰۰ کسب کنند، که با در نظر گرفتن نمره تراز ۲۷۰۰ که حتی در صورت سفید گذاشتن پاسخنامه خواهند داشت، فقط ۴۰۰۰ نمره تراز لازم دارند تا در آزمون پذیرفته شوند.

خروج از نسخه موبایل