توضیحات نایب رئیس اسکودا درباره نمره تراز آزمون وکالت ۱۴۰۲

پایگاه خبری اختبار- ابراهیم کیانی نایب رئیس اسکودا صبح امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ با حضور در استودیوی شبکه خبر صدا و سیما به صورت زنده به گفتگو درباره جزئیات و شرایط این آزمون پرداخت.

به گزارش اختبار آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون های وکلای دادگستری صبح امروز ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ با رقابت حدود صد هزار متقاضی در ۳۴ شهر کشور برگزار شد.

نایب رئیس اسکودا کمی قبل پیش از شروع فرایند برگزاری این آزمون با حضور در شبکه خبر صدا و سیما به صورت زنده با تشریح فرایند تصویب قانون تسهیل در کمیسیون اقتصادی مجلس، وضعیت و شرایط پذیرفته شدن در این آزمون را توضیح داد.

به گفته ابراهیم کیانی سقف تراز برای آزمون وکالت ۱۴۰۲، ۱۵۰۰۰ است یعنی اگر داوطلبی موفق شود، تمام دروس را صد درصد پاسخ صحیح بدهد، نمره ترازی که در آزمون کسب می کند، ۱۵۰۰۰ خواهد بود.

کیانی با بیان اینکه «طبق محاسبات در این شرایط یک درصد برتر آزمون، تراز ۹۰۰۰ را به دست می آورند» عنوان کرد: بر اساس قانون تصویب شد که ۳۰ درصد از این معیار کم شود و این یعنی تراز قبولی در آزمون وکالت حدود ۶۹۰۰ الی ۷۰۰۰ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه «طبق قانون ما باید بر مبنای نمره تراز یک درصد برتر حساب کنیم» گفت: ما این شرایط را به نمره تبدیل کردیم که می شود ۶/۷ از ۲۰نمره؛ یعنی کسی که این نمره را از ۲۰ به دست آورد، قبول محسوب می شود. این در حالی است که در دبیرستان ها و دانشگاه های ما حداقل نمره قبولی در دروس کسب نمره ۱۰ از ۲۰ است.

نائب رئیس اسکودا اضافه کرد: در این وضعیت داوطلب اگر دروس را با نمره ۳۰ درصد پاسخ دهد، در آزمون پذیرفته خواهد شد.

کیانی در ادامه افزود: جالب اینجاست اگر کسی از جلسه آزمون بیرون بیاید و پاسخ نامه اش را سفید تحویل بدهد، ترازش باید صفر شود، اما ترازش ۲۷۰۰ می شود یعنی اگر برگه ای را سفید بدهید و فقط در جلسه آزمون حضور داشته باشید، تراز شما ۲۷۰۰ خواهد بود.

طبق اعلام کیانی برای قبول شدن در آزمون وکالت ۱۴۰۲ طبق تخمینی که زده می شود داوطلبان سهمیه آزاد باید حداقل تراز ۶۹۰۰ و داوطلبان سهمیه ایثارگران تراز ۵۹۰۰ کسب کنند، که با در نظر گرفتن نمره تراز ۲۷۰۰ که حتی در صورت سفید گذاشتن پاسخنامه خواهند داشت، فقط ۴۰۰۰ نمره تراز لازم دارند تا در آزمون پذیرفته شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. ۱۱۰ هزار نفر داوطلب هستیم و قراره شغلمون دفاع از حق و اعاده حق باشه ولی از گرفتن حق خودمون ناتوانیم
    دوستان عزیز کمترین مطالبه و حقمون اینه که اولا آزمون ۱۳ مرداد مجددا با سوالات استاندارد و در شرایط مطلوب زمانی برگزار بشه و ثانیا خواستار تعویق آزمون مرکز باشیم

  2. من ازتون یه درخواست دارم.
    انصافا و اخلاقا یک بار خودتون و تمام وکلا همین ازمون رو بزنید. اگر تراز ۹۰۰۰ که ادعا میکنید اوردین دیگه کلا ازمون برگزار نکنید.
    درست نیست خودتون با سوال هایی امثال عقد لازم و جایز وکیل شدین بخواین اینطور رفتار کنید

    داوطلبان عزیز. یکصدا بشین باهم اینو درخواست کنیم ازشون

  3. آقای دکترکیانی شما با صدو ده هزار شرکت کننده دوس داری چند نفر قبول بشن
    ۵۰۰۰ یا ۷۰۰۰ که سالهای قبل همین تعداد بوده
    که امسال با قانون تسهیل نهایت ۱۰هزار داوطلب قبول میشوند
    شما باید یا ورودی دانشگاها را بگیرید که کسی وارد رشته حقوق نشود یا تکلیف پرونده های انباشته در دادگاها و قانون را بررسی کنید.
    شما انتظار دارید مردم با این همه مشکلات و پرونده ها در دادگاهها بیان التماس اندک وکیلهایی را بکنن که اصلا وقت پیگیری کار مردم را ندارن

  4. امسال سوالات بسیار سخت تر از سنوات قبلی بود با این کار خواستید اختلاف بین یک درصد آزمون را با سایر داوطلبین به گونه ای بیافزایید که تفاوت فاحشی بین گروه اول و گروه دوم که طبق طرح تسهیل باید۷۰ درصد تراز گروه اول رو داشته باشند ایجاد کنید به گونه ای که کسب ۷۰ درصد تراز رتبه های برتر میسر نباشه این خلاف اهداف طرح تسهیل است و چون توان مقابله و استنکاف نداشتید به این روش به هدف خود نایل اومدید مطمین هستم خود حضرتعالی و همکاران اداری شما(به جز اساتید بزرگوار و همکاران آموزشی) اگر شرکت میکردید تراز لازم رو نمی آوردید می فرمایید خیر این گوی و این میدان از دلایل اثباتی ادعای اینجانب اینه که نمی توانید پاسخ نامه آزمون را پس از برگزاری اعلام کنید چون می ترسید غلط باشه خوب این نشان دهنده سطح سوال و قدرت پاسخ گویی حضراته

  5. سطح سوالات بسیار سخت بود
    انگار طراح سوال با خصومت شخصی سوال طرح کرده بود فقط به قصد اینکه کسی قبول نشه
    شما با این آزمونی که برگزار کردید فقط خواستید ثابت کنید که قانون تسهیل اشتباهه و سطح داوطلبا پایین هست و در آینده وکیل بی سواد میشن
    پسندیده نیست که با آینده جوان‌های این مملکت اینجوری بازی کنید
    حق الناس قابل گذشت نیست
    خیلی از داوطلبان یکسال و چه بسا بیشتر دارن میخونن برای این آزمون توی این شرایط سخت زندگی،عمر و وقت و هزینه کردن،اما عده ای بخاطر اثبات حرف خودشون با این بچه ها بازی کنن و تمام زحمات داوطلب رو بر باد فنا بدن…

  6. سلام؛جناب آقای رئیس اسکودا و همکاران گرامیتان…. . کاش به صورت شفاف دلیل این همه مخالفتتان با طرح تسهیل را بیان میکردید!!! از جنابعالی و همفکران و همکاران محترمتان که همیشه داوطلبان آزمون وکالت را به بیسوادی و … متهم میکنید خواهش میکنم سوالات آزمون وکالت سال‌های قبولی خودتان همراه با کارنامه‌ها وترازهای قبولیتان را منتشر کنید تا داوطلبان ببینند چه کسانی برای آنان تعیین تکلیف میکنند!!! سوال قانون اساسی وکالت امسال: به ریاست کدام یک در قانون اساسی اشاره نشد ؟؟؟ بارعلمی این سوال کجاست؟ هدف از مطرح کردن، چنین سوالاتی چیست؟ ؟؟؟ نترسید پذیرفته شدگان جدید آزمون وکالت هیچ تهدیدی برای وکلای قدیمی ندارند!!! هستی و زندگی در طبیعت هر دم در حال تغییر و نو شدن است، پس قطعا به ناچار باید وکلای جدید جایگزین شوند… .هدف از هر آزمونی مگر نه اینکه سنجش اطلاعات‌ و علم وسواد داوطلبان است…………….. آیا واقعا هدف از آزمون وکالت اخیر چنین چیزی بود ؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. جناب تا الا کسی تراز ۱۵هزار نیاورده دکترین هم تو ازمونه دکتری ترازی بالاتر از ۸ ۹هزار نزدن اغلب هم در ازمون وکالت ته تهش تراز ۱۰هزار بوده اونم دهه نود بخاطر اسون و نص بودن سوالات خوده شماهم شرکت کنید با توجه به استرسه حاکم و تایمه کم به خاطر طرح سوالات غیراستاندارد زمان کم میاورین عین بقیه وکلا حال حاضر که برای یه مطالعه ساده پرونده دو صفحه ای باید دو هفته وقت بزارن تو شعبات دادسرا دادگاه واقعا چی فرض کردن ما داوطلبارو لطفا بشینید به اصلاحه دانشگاه ها و ترتبیبه اساتید حرفه ای نه این که انتقام گرفتن از داوطلبین ضمنا قبلا هم نمره قبولی همون ۶ بود تهش و سهمیه داران هم ۴ سالا قبل تسهیل بایگانی موجوده قبولیه

  8. درود. من یک داوطلب آزمون وکالت هستم و مدیر یک موسسه حقوقی . ورود به حرفه ی وکالت نیازمند دارا بودن حداقل های علمی و تجربی میباشد. بسیار دیده ام که وکلا که نمیدانم چگونه پروانه اخذ نموده اند، اشتباهات فاحش در پیگیری امور موکلین خود انجام داده اند که نتایج آن واضح میباشد. وقتی از کانال های متعدد، بدون آزمون پروانه ی وکالت به اشخاص خاص داده میشود، نتیجه این است که خواست داوطلبان در مقابل روندهای معیوب قرار میگیرد و مجلس نیز با خواست داوطلبان همراه میشود. شاید لازم است عده ی کثیری پروانه ی وکالت بگیرند و دریابند که شغل وکالت آنچه از بیرون میبینند نیست و آن روز خواهد رسید که تعداد زیادی پروانه های خود را به کانون ها عودت دهند. شاید به نفع من باشد ( به عنوان مدیر یک مجموعه حقوقی ) که به راحتی قبول شوم اما ترجیح میدهم ندای وجدان را گوش دهم و مادامی که دانش حقوقی لازم را ندارم به صورت حرفه ای وارد این عرصه ی مسئولیت آور نشوم. “”” ارزش (حرفه ای ) هر شخص به میزان دانش و تخصص اوست”””

  9. جناب دکتر کیانی اگه شما خودتون تو آزمون بودید بدون شک منفی میزدید
    حالا جناب دکتر آمار و ارقام شما هم که کاملا اشتباهه به کنار
    بعدش شما از تراز صحبت میکنید در حالی در تراز پارسال بالاترین تراز۱۲۰۰۰هزار بود
    صورت قضیه رو متاسفانه شما دارید پاک میکنید یک جور دیگه دارید به مردم توضیح میدید
    ولی سوالات شما هیچ استانداردی نداشت به بدترین نحو ممکن سوالهای آزمون طراحی شد تا شما به مجلس دیکته کنید که داوطلبان به این شکل سواد حقوقی ندارند
    شما با مجلس و قوه قضائیه مشکل دارید
    گناه داوطلبان چی هست که اینگونه سوال طرح کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا